Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-04-15 13:58:15 följande:
    Men vad bra att de nu äntligen hittat orsaken, för nu blev ju chansen att bli frisk mycket större.
    ja efter alla år då jag fått ena diagnosen efter den andra så känns detta ändå ganska skönt...men hon trodde väl inte att min Chrohns-diagnos som jag fick för ett par år sen var fel heller, utan det har jag också, och därför är detta extra farligt.

Men nu har jag lärt mig att jag ska INTE knapra antibiotika så ofta som jag gjort...brukar ju åka på många luftvägsinfektioner varje år och har säkert ätit 3-4 doser antibiotika om året, minst! Hade ingen aning om att detta kunde hända...
    Många sjukdomar behöver man ju egentligen inte ta antibiotika för utan de kan gå över av sig själva.
    Så nu ska jag vara extra försiktig med antibiotika till barnen också...Maia har ju redan fått måååånga doser under sina 4 år.

Jag märker att jag litat för mycket på läkarna och ställt alldeles för lite frågor....
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 14:27:20 följande:
    Vilken tur att de hittat det nu då! Men varför har de inte testat för detta förut om de inte hittat något fel på dig innan? *nyfiken*
    Ja det undrar jag också!! Kan vara för att jag hittils haft 4 olika gastroläkare...den ena sa Ulcerös Colit, nästa sa Ibs, den tredje Chrohns men ingen medicin har ju hjälpt särskilt mycket och nu säger den 4e att det är chrohns + Pseudomembranös colit. Hon är ju den enda som har faktiska bevis av provsvaren så jag litar på detta nu och hoppas att det ska bli bra nu.

Jag hade börjat ställa mig in på att få leva med en sån här mage resten av livet o gett upp om att få hjälp...så jag är glad att jag nu gav det en 4e chans hos denna läkaren. Även om jag knappt förstod ett ord av vad hon sa, bröt något hemskt på polska!
  • Zvartaliljan
    MammaT skrev 2010-04-15 15:18:50 följande:
    alltså vad heter den webbutik som har molokläder dom har skor också kavat vet att någon köpte lila kavatskor därifrån är det någon som vet vilken jag menar jag har gått igenom hela listan nu och hittar inte butiken
    www.matadorkids.se

stormis - jag hittar ju inte den förblonnade jackan för alla kläderna Ska försöka få lite tid o leta ikväll...verkar kanske som jag har tid när jag sitter här men det är när jag ammar som jag smyger på datorn...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 20:05:35 följande:
    Ja han har haft stora mag bekymmer (som Liljans Maia), men han sköter det jätte bra nu o bajsar varje dag. Stress o orolig tror jag inte. Både jag o dagis har pratat med honom men han säger att allt är bra. Och inte har det hänt något speciellt på sistone. Fast samtidigt är han väldigt rädd av sig, för olika ljud. Men vet inte om det kan ha något samband.
    Här har allt blivit bra nu och börjar tro att det kommer hålla i sig.

Tycker du ska kolla upp magen, låter som han kan ha fått något skit i magen eller någon allergi. Då får man ju som attacker.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 20:24:36 följande:
    Vad blev det för fint? Ångrar mig lite, skulle vilja ha mer. Hitta ju massa fint noa noa där nu ju.
    hollys body vit med klöver 62
    hollys linnebody blå med små klöver 62
    Hollys klänning korall 116
    Molo sommarsuit med bilar 62
    Molo sommarsuit grön med stjärnor 62
    akvariebody 56
    robotbody 68
    regnbågsbody 56
    cirkuslinne 98/104
    Aya naya-klänning blå/grön
    regnbågsleggings 74/80 (som knickers)
    mee too ballongklänning turkos
    Småfolk rosa hoodtröja med äppelficka 110/116

la min order ganska sent (var ute o lekte med Maia tills kl.19.30, typiskt!) så har inte så stort hopp om att allt fanns...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 20:25:53 följande:
    Skönt! Ja det blir en tur med alla tre barnen till hc för sina krämpor.
    jag är så knäpp just nu så jag har ont överallt...läkaren har skrämt upp mig så så jag går liksom och känner efter hela tiden så nu tror jag att jag inbillar mig smärta hela tiden...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 20:36:15 följande:
    ha ha ja så blir det lätt. Försök att inte tänka på det, tänk i stället hur läkande medicinen som du nu äntligen får är. Det borde ju inte bli värre nu!
    nej den skulle börja verka på en gång sa hon, så hoppas det. Men medicinen i sig kunde ge diarré så jag skulle inte bli orolig om den fortsätter utan vi får se hur magen är efter avslutad kur.
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 20:40:30 följande:
    blääk. Håller tummarna att du nu äntligen skall bli frisk från allt ditt elände. Puss på dig!
    Ja tack för att jag får gnälla av mig {#lang_emotions_heart}
    Det är skönt o ha denna tråden och bloggen o gnälla av sig lite i, på så sätt får jag liksom ut en hel del o blir mycket piggare sen

Jag undrar om det inte kan vara denna skit som gjort att jag haft så struliga graviditeter...att eftersom magen inte fungerat så har det blivit för jobbigt att fullfölja en graviditet tiden ut.
    Men bara spekulationer förstås.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17