Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Hej hej!

Gud vad jag skriver dåligt här nu för tiden känns det som...ligger lite lågt på shoppingfronten då vi måste spara till bröllop o resa o allt. Sen är det sån fart på Mateo så hinner ju bara sätta mig en liten stund när han sover!!

La in lite bilder i bt, är så glad för jeansen Säljaren var nog inte lika glad

Sen var jag ju tvungen o länka till världens finaste lilla Märta Hjärta
    hihi...Vi är 6 syskon på M, mina barn börjar på M, brorsans tjej börjar t.o.m på M o nu ska flickan heta Märta, släkten är "överlycklig" *ASG*

• Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-07 12:06:18 följande:
    MEN, ska ni gifta er!? NÄR? VAR? HUR?

GRATTIS!!!
    Jo det blev visst så Tänkte först ha ett överraskningsbröllop men kom fram till att det skulle vara svårt med hans släkt och vänner som bor så långt bort så nu kör vi på hela kitet...
    Blir på en herrgård utanför Ronneby, precis vid vattnet nästa sommar
    lillronya skrev 2010-10-07 12:07:51 följande:
    TAck!
    Ja nätterna är tuffa, men konstigt nog är hon helt som vanligt på dagen.
    Men allt blir ju alltid mer täppt på nätterna, så det är nog därför.
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2010-10-10 10:09:01 följande:
    600 000!?!?!? Förvånad  Vi hade ju fest för dryga 80 personer, det kalaset landade runt 15000, mat, dricka, snacks, en personal, inhyrda möbler osv....
    Det låter mer som vår budget det Vår budget ligger väl på max 20.000 för allt. Bröllop+fest med ca.80pers.
    Men då står svärföräldrarna för lokalen och mina föräldrar för en stor del av maten, och bröllopsresan hoppas vi också få i present...annars får vi ta den senare och försöka spara ihop till den.
    Bland vännerna/släkten finns det fotograf, make-upartist, frisör m.m (och snälla grekis som ska hjälpa till med tårtan och emmsan i köket!!) så sånt får vi också gratis T.o.m ögonfransförlängning o sånt kan ju svägerskan Det dyraste lär bli min klänning Oskyldig Även om den jag kollat på "bara" kostar 4500, det är ju ganska lite egentligen mot vad vissa lägger på brudklänningen...
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2010-10-11 09:27:23 följande:
    Hej hopp i tråden!
    Ingen ide att ens tänka på att läsa ikapp vad ni skrivit på 3v. ju, blev ju nästan knäpp utan internet så länge.
    Men vilken chock att komma hem till minus grader efter 3v. med +30 och uppåt och bad varje dag

Är himla shopping sugen också, men ska ju till Gekås i helgen så håller nog i pengarna lite till i alla fall.
    Åh när ska du till gekås? Jag planerar också en tripp dit i helgen, vore ju superskoj o träffas
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2010-10-11 16:16:59 följande:
    liljan> åhh Mateo jättefin i lila småfolkbody och oranga byxor! Tycker det var killigt. Lila är en killig färg för mig..
    BRA att nån håller med mig! Tycker han är så fin i lila Hjärta Och ibland kan det gå hem hos sambon, men kanske de fluffiga gulliga kaninerna blev för mycket
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2010-10-11 16:16:59 följande:
    liljan> åhh Mateo jättefin i lila småfolkbody och oranga byxor! Tycker det var killigt. Lila är en killig färg för mig..
    Drömde att småfolk gjort en overall i lila med gröna äpplen istället för den brun/gröna jag köpt, gud så besviken jag var när jag vaknade Tänk vad UNDERBART FINT det hade varit Hjärta

och ja jag vet att jag är skadad som drömmer om barnkläder...händer lite väl ofta faktiskt Tyst
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2010-10-11 16:40:35 följande:
     ähh några små söta luddiga kaniner skadar väl inte en  pojke heller..

Min son har ju råsa på sig. Den fina råsa liandlo tröja med bambisar Hjärta
    den har Mateo med den tröjan, tycker han är görsöt i den Hjärta  Men den har pappa inte fått se på
    Köpte småfolks rosa med pudlar och lila kantband ju till honom...men sambon bara skrek, tur den kan komma till nytta någon annanstans då
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17