Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kikar in en liten snabbis innan jag ska bänka mig framför IDOL.

TJolla- Kossasuiten är så underbar! Vi har samma suit hemma men dock inte ny.

Busbellan- Vad fina rummen blev! Kul särskilt eftersom jag i nuläget har 2 Midbec kataloger hemma och vi kollat på den randiga tapeten. Nu kan man ju se den på plats. Snyggt!

Stormis- Solklart den undre bilden!

• Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-11-19 20:12:23 följande:
    God kväll! Jag sitter här och är lycklig över att jag ikväll faktiskt kan se Idol utan att ha det inspelat dvs jag jobbar för en gångs skull inte sent
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥

Härligt! Skönt att vara lite ledig någon gång
  • Duntoffla
    Smultronhjärta skrev 2010-11-19 20:23:30 följande:
    Japp- galet vad mycket folk det kan samlas på ett och samma ställe! Fast jag känner mig inte särskilt ledig ändå med tanke på att jag ska infinna mig 06.00 imorgon igen

La ut en länk tidigare idag på FB- Kalle Anka goes Gekås
    img16.imageshack.us/img16/6536/rttadullared2....
    Bulls eye!
    Kristyr skrev 2010-11-19 20:46:45 följande:
    Hjärta Å gosigare lär de bli nu när hon goffar mat i mängden....
  • Duntoffla

God middag!

Smilla- Svea är INTE tjock! Herregud, varför ska BVC kläcka såna kommentarer? OK, om man kollar upp barnen när de blir äldre och de faktiskt ligger i överkant men nu? I så fall är Noel också tjock. Han väger ca 18-19 kg och är 100-102 cm lång. Han har alltid vägt mycket och han är kraftigt byggd. Liksom lite fyrkantig i formen

BMI suger tycker jag. Jag ligger i princip alltid själv på den högre delen och jag tog upp det hos företagsläkaren på någon koll för jag tycker att det är gammalmodigt att ens använda BMI nu för tiden. En våg som mäter fett% är mycket mer rättvis. Det finns ju "smala" människor som har hög fettprocent och är chips-tjocka dvs allt sitter runt midjan. Det är ju farligare än lite depåer på höfterna Sen för egen del så har jag tränat rätt mycket och alltid vägt mycket och då blir BMI högt fast jag inte är tjock. (ja, kanske några kilon för mycket nu men inte så mycket i vanliga fall) Slopa BMI-testerna, de ger inte en rättvis bild många gånger.

• Duntoffla
    jompa skrev 2010-11-20 11:17:31 följande:
    Håller med helt och hållet, folk brukar gissa mina vikt ibland och gissar fel på nästan 10kg, alltså de tror jag väger 10kg mindre än jag gör , och precis som för dig har jag alltid legat högt på BMI kurvan och varit en sån som tränat jämt, tror inte på den där kurvan så mycket.
    Samma här, folk tror jag är lättare än vad jag är.
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-11-20 11:25:10 följande:

BVC är konstiga ibland.

Lillesyster snurrade inte (gör inte nu heller för den delen) på 5 mån kontrollen då tyckte BVC-tanten att jag skulle ta på upp det med läkaren på 6 mån läk.kontrollen. Obestämd Läkaren sa 2 typ " men hon är ju bara 6 mån"

Näe, hon är ingen snurrare, men sitta utan stöd är kul

Vad då? Vända sig från rygg till mage och tvärtom?

Man kan ju tycka att BVC borde ha lärt sig att alla barn är olika och att det tar olika tid för olika saker.
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2010-11-20 11:30:15 följande:
    ja från rygg till magen och tvärt om ja.. Det är nått överskattat...

jag kunde typ prata före jag kunde sitta utan stöd....Drömmer
    Haha, ja, alla är ju olika. Man gör väl det man är bra på. Ok om man inte kan gå när man är 2-3, då kanske man bör kolla men i början spelar det väl inte så stor roll.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17