• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-06-10 22:17:09 följande:
    Hej!
    Vad härligt med semester!
    Ja det ska bli jätteskönt även om jag inte riktigt är där tankemässigt än. 

Fick förresten linnena från AnnaCill igår. Snabb leverans och litade rakt av på mig när jag beställde och hon skickade före pengarna kom fram supertrevlig! 
  • Helle
    Ocikatten skrev 2011-06-10 22:18:48 följande:
    Låter härligt med lite semester!!
    Nädå, vi ska inte alls retas i augusti när vi har semester...
    Jag ska va ledig då också så det är ok
    Eller ja, ledig och ledig, men inte jobba på mitt ena jobb i a f
    lillronya skrev 2011-06-10 22:21:12 följande:

Å vad snabbt!

Ja hon är supertrevlig!

Jag behöver ju de till resan och det förstod hon
    Köpte du 92/98 till E igår? Vi fick hem 98/104 till G och det var i a f inte litet så E borde ju klara sig på det mindre också.

• Helle
    backi2008 skrev 2011-06-10 22:41:31 följande:
    Någon här som har småfolks krabb t-shirt? Fick hem den och en traktor t-shirt igår och krabban var nästan 3 cm smalare över överdelen än traktor t-shirten. Övriga småfolk tröjor har alla varit samma modell och storlek. Någon som upplever att de kan variera så mycket i storlek mellan printen? Har mailat butiken och hon skall kolla en annan krabb t.shirt ifall min är fel sydd vilket jag misstänker.
    Jag har krabban och massor av andra t-shirts från nya kollektionen och de flesta är ganska lika i storlek även om någon kan vara lite större. Jag upplever dock inte krabban som mindre i storlek än de andra i a f. 

Tråkigt att den inte passade, den är så fin på.  
  • Helle
    backi2008 skrev 2011-06-10 22:55:51 följande:
    Då är denna nog fel sydd för den ser nästan en storlek mindre ut upptill.
    Ja, det låter så. Jag har upplevt att någon är lite smalare vid axlarna men inte så mycket som 3 cm. Hoppas du får tag i en ny i rätt storlek. 
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2011-06-11 09:13:25 följande:
    Ja det har Milo med, men dom är ju ordentligt tajta även på han som är så smal så jag funderade på om 122/128 oxå hade funkat.... Är det nån rea på Annacill nu?
    Det beror nog på hur pass bred han är. För jag har köpt 122/128 till P och de hänger typ vid armhålorna och är väldigt långa. Och då är han ändå 120 cm lång. 
  • Helle
    Lilla Ego 07 skrev 2011-06-11 15:31:09 följande:
    Någon som vet någon butik som har gammalt NS kvar?? Måste ha den kortärmade blårutiga skjortan från förra våren i stl 116
    Jag tror det blir svårt. Jag letade som en galning tidigare i våras men hittade sen en i 110 på mässan i göteborg. Det fanns nån dansk butik där jag hittade, men jag kan tyvärr inte påminna mig om vilken det var. 
  • Helle
    Smultronhjärta skrev 2011-06-12 20:56:09 följande:
    Spanade in det nu och det är garanterat skitfint IRL...oroar mig dock för hur det ser ut efter tvätt...Tyst
    Maliten skrev 2011-06-12 20:47:24 följande:
    Dockprintet ser ju väldans fint ut. Synd bara om det ska vara sån orange/korall kant. Den faller mig inte på läppen precis... Babuschka var finare med lila kanten.
    Ja men visst! I min värld som har betat av babuschka sen st l56 så är det iaf inget måste här,även om jag verkligen håller med dig om den där korallkanten-huj vad den såg ut efter tvätt 
    Jag har sett discoprintet live och det är jättefint, men jag skulle också vara orolig efter tvätt för mörka plagg är ju mörka plagg

Hej hej alla  
  • Helle
    Be Lu skrev 2011-06-30 13:47:24 följande:
    Hej, måste fråga er. Är rätt ny på Molos kläder  så måste fråga er, hur tvättar ni dom. Tycker att det är jättesvårt att få dom att hålla sig så där fina som när de är nya. Tvättade tax ett par colibri muddbyxor nu för första gången och direkt är det vita i trycket och på insidan lite dassigare tycker jag. Tycker att jag tvättar föriktigt med liknande färger. Tycker inte alls att det blir samma med Pop och Meandi tex.
    Väldigt tacksam för tips :)
    Jag tvättar alla Molos kläder med ljus tvätt och bara sånt som också har vitt i sig (om det är vitt i Molokläderna). Sen ska man tänka på att aldrig tvätta med frotté (typ handdukar och sånt, vilket jag i o f sig inte vet om du gör )
  • Helle
    Zalåå skrev 2011-06-30 14:13:32 följande:

Men om jag förstod Helle rätt så är det ALLA Molokläder i ihop med ljus tvätt? Färgar inte de mörka kläderna av sig på de ljusa då?

Jag tvättar alla kläder (oavsett Molo eller ej) med tryck eller print på ut och in. Sedan sorterar jag dem också efter färg. Ljust/ vitt ihop och Mörkt/svart/ blått ihop, rött/rosa ihop osv.

Jag menar alla som innehåller ljusa färger. Är det t ex väldigt mörka färger utan vitt då tvättar jag dem med liknande färger.
  • Helle
    kitty79 skrev 2011-06-30 22:44:33 följande:
    Ang tvätt ..Jag har hört att alla plagg som är vita på baksidan ,som tex molos är när man vränger dem ska tvättas med vit tvätt ,rät eller fel det vet jag inte ,men jag har aldrig vart med om att få vittvätten msissfärgad ,dock så har jag vart med om att få molo print dassiga om de har åkt med i "kulör/pastell" högen.

Nyfiken ,varför skall man ej tvätta med frotte ?
    Printen kan ruggas upp när man tvättar med frotté, ge mer ludd och bli allmänt inte fint
  • Helle
    anette 81 skrev 2011-07-12 21:55:48 följande:
    hur är ej sikke lejs regnställ i storlek?
    De är ganska normala i storlek, men ligger man precis i överkant på storleken så skulle jag gå upp. Hur stort är barnet? Min son som är 120 cm har 122/128 och det kommer han kunna ha ett bra tag.
  • Helle
    anette 81 skrev 2011-07-13 08:33:02 följande:
    ca 96-98cm
    Då skulle jag köra på 98/104 så fungerar det länge
  • Helle
    anette 81 skrev 2011-07-13 20:31:55 följande:
    är det bra vattenpelare på det?
    Det minns jag inte så här på rak arm, men galon är ju galon Det har inte varit något problem för oss i a f.
  • Helle
    na96gen skrev 2011-08-20 20:26:50 följande:
    jag har inte märkt att mina torrfäller häller ..
    men har inte haft det så länge Solig

Någon som har koll på nya Katvig mössorna Tyst
    någon som har sett live ?
    Japp, jag har sett den live. Något speciellt du undrar?
  • Helle
    WTF skrev 2011-08-25 09:00:12 följande:
    Är det någon som har haft både Småfolks och me&is velourbyxor som tycker något om dem?
    Jag har haft båda, men det var ett tag sedan jag hade Me&I. Då gillade jag själva byxan, att den var lite smalare, men inte att resåren snodde sig direkt sonen hade de på sig. De andra lite vidare var bättre. Alla har hållit sig fina i velouren.

Min favorit är dock Småfolk till mina killar, underbar velour och passar både sönerna oavsett kroppsform. 
  • Helle
    WTF skrev 2011-08-25 11:10:24 följande:
    Tack! Men Småfolk är väldigt stora va? Han är nu 87-88 cm, blir 86/92 för stort då tror du? 74/80 känns ju litet.
    Nja, det beror nog lite på från vilken säsong du köper. Förr var de längre än de är idag (har jag fått för mig). Jag har nu tagit 98/104 till sonen som är 104 och ja, det är gott om växtmån, men de sitter ändå fint då det är bra mudd nertill. Jag skulle nog inte tagit mindre än 86/92 om jag var du. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17