• Saraia

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ska man ha overall i vintern t 6åringen som börjar skolan el byxa+jacka? har varje år haft både och t tjejerna men overallerna har hängt på dagis så har de haft vinterjacka + byxor hemma. Hur gör ni som har skolbarn? overall e i o för sig kanske lättare o ta på sig men hon har ju inga problem m o ta på byxa o jacka själv heller....

Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia
    CamillaJ skrev 2010-07-30 17:49:15 följande:
    Vad skulle ni köra med till 8 månaders i vagnen typ i december?`
    Overall el. lurv????

Nån som vet färgerna på molo lurvisarna?
    Var inne på Eleraff men dom ha ingen koll va som beställts :)
    Lurvoverall helt klart! Mina tjejer som är födda i april har haft fleeceoverall sina första vintrar o det har varit perfekt - men hade det varit nu hade d blivit lurv, hade inte upptäckt molos lurvar då!! (o 2004 fanns de nog inte ens)
  • Saraia
    Buttelina skrev 2010-07-30 17:55:29 följande:
    jag kommer köra med tvådelat på min 3½ och 5 åring from i år. tycker det är mer praktiskt speciellt på dagis.. finns ju dagar då det är kaaallt på morgonen och man behöver båda delar och sen på dagen blir det mildare och kanske bara jacka och skalisar behövs..
    ja, jag kör nog bara tvådelat t 6åringen så får 4åringen som säkert kan ha sin hummeloverall även denna vinter ha den på dagis o tvådelat hemma.  6åringen behöver dock en ny jacka o vinterbralla - hur e molos bubbelgumjacka i färgen??? ser mkt fin ut!
  • Saraia
    CamillaJ skrev 2010-07-30 18:12:17 följande:
    Butte-Hon blir ju 8 mån i dec så 10 mån i feb =)Ok! Ja Tuva är född i April.
    Ja för hon lär inte vara mycket utanför vagnen när man är ute,
    eller mina killar ha lärt sej gå strax innan 1 år ...

Och det borde räcka med kläder+lurvoverall+åkpåse?

Hm är sugen på molo mössan svarta baby med råsa stjärnan, och vantarna till men frågan är om de kommer lurv i den råsa =) ?
    har har hört ngt om en rosa lurv, vet att det kommer en mörklila m svarta kantband som jag tänkt ha t bebis!
  • Saraia

ingen dansk shop som fått in lurvar ännu så man kan se färger???

• Saraia

synd att molo inte har röda termobyxor t rainbow-jackan...

• Saraia

Ja!!! Fota gärna bubbelgumjackan!!!

• Saraia

Vilken stl t stortjejen 6år på molojacka? Hon e rätt lång för åldern, var 120cm i januari. Tänkte ta 128 men bli 134 megastor???

• Saraia

Lillronja: Nej! Finns inte 134??! då får d bli 128 eller en vinterjacka fr pop...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17