Inlägg från: Buttelina |Visa alla inlägg
  • Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

MammaT skrev 2010-06-28 23:05:25 följande:
    www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=139105459433463
    funkar inte
    Busbellan skrev 2010-06-28 23:05:31 följande:
    Det undrade jag med, jag ansökte om att få gå med i alla fall
    kan du länka?
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Buttelina
    LJ2 skrev 2010-06-28 23:23:22 följande:
    kopiera hela i klistra in
    det e OT listan bara inte ny danskgrupp =)

på tal om ny.. snart dags för ny tråd  här ser jag....
    ahh ok

beshövs inte ny tråd längre.. alla trådar är öppna forever nu
  • Buttelina
    Busbellan skrev 2010-06-29 08:54:44 följande:
    Fast det är ingen tråd här ju, utan en köp och sälj sida på fb för andra märken än de danska
    ja men det vet jag lj2 snackade om att göra en ny tråd här för denna går ut snart trodde hon
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 08:17:09 följande:
    God morgon !

Klänningen är ju rätt så rak i modellen. Vilken storlek  behöver din tjej? Jag kan mäta min 122/128
    om det skulle vara till någon hjälp.  Den med flätade axelband tycker min flicka också om, hon vill dock ha den i regnbåge och jag kan inte hitta den i 122/128 någonstans :( . Fast det är ju helt klart mer praktiskt med lite mer skydd för axlarna.

Katvig fråga. Blir inte klok på deras storlekar.....
    Fick mått från LLM igår på deras randiga klänning och den verrkar rätt så liten i storlek är den någon som vet var man kan hitta Katvig i  större storlekar (134) Lpl  har lite tröjor men jag har inte hittat klänningar.
    jag upplever inte katvigs klänningar som små. vilken modell är det vi pratar om?
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 10:32:21 följande:
    Den randiga utan arm, ske se om jag kan länka......
    www.luckylittleme.se/Graphics/Products/37550....
    jag har en sån till min dotter i 110 och hon är 106cm och den är lite väl stor tycker jag. 104 hade suttit perfekt. hon har inte 104 i nått annat.. i molos tröjor/leggings har hon 116...
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 10:39:03 följande:
    hmmmm jag köpte 116 till min tjej som är 110 cm den kanske blir för stor då ? Jag fick mått på st 128 och den skulle vara 67 lång och min stora brukar ha en längd på ca 70-73 cm så det känndes kort. Men det är klart att det beror ju lite på modellen också. Du har inget kort med den på ; ) De ser så himlas sköna ut :)
    alltså den kommer funka men vara lite lång.. det beror lite på hur dom har mätt.. har de mätt från nacke ner så kan det bli lite fel för klänningen har liksom lite uringning ner i nacken.. ska se om jag kan fixa bild
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 10:44:37 följande:
    Ja det har du ju rätt i ,  har dom mätt från nacken såkanske den katiskt är lite längre, undars om man ska våga best till stora tjejen då. toppen om du har en liten bild : )
    håller på att fixa
  • Buttelina

heeelt sjukt seegt att lägga in bilden. men den är på gång

• Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 10:44:37 följande:
    Ja det har du ju rätt i ,  har dom mätt från nacken såkanske den katiskt är lite längre, undars om man ska våga best till stora tjejen då. toppen om du har en liten bild : )

här är den. heeeelt uuunderbar och nä jag tycker nog denna satt bra! så 116 kommer bli bra till din lilla! men liten tycker jag absolut inte att den är
  • Buttelina
    Lisabecka skrev 2010-06-29 11:09:04 följande:
    Nä men Å va fint den satt på ! 116 blir nog bra till min tjej och jag testar att klicka hem en 128 till min stora tjej också. Va fin den var i turkost, och vilken super duper söt tös du har !
    tack så mycket för hjälpen!
    jaa den sitter underbart fint på. riktigt somrig i modellen. jag väntar hem en lila miniapple i samma modell Hjärta-
    tack
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17