Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2010-06-27 09:53:47 följande:
    Ho ho flickor! Nån som vet hur hummels jeans är i storlek??
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com
    Känns som att jag borde veta, men det gör jag inte.

Snygga är de iaf.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-06-27 10:42:32 följande:
    Ja alltså Milo är ju 102-103 lång så jag vågar nog inte chansa på att 104 passar.... Jag hade som vanligt missuppfattat rean, trodde det var nu inatt den började. GRR! Har du sett dom jeansen nån annanstans??
    Nä det kanske är dumt att chansa på 104.
    Har nog bara sett jeansen i Boarp/Båstad, tror jag.

JAg satt uppe till halv tolv inatt, men bestämde mej då för att strunta rean. Nu är den dock svår att ignorera.
  • lillronya
    Tjollabolla skrev 2010-06-27 10:55:33 följande:
    Ja visst är den

Är det nån rea i Helsingborg nu? Ska nog ta en tur dit på fredag och sen campa där över helgen
    Ja cillen har 30% på det mesta nu. Även NS
    Lilla vet jag inte, men de har säkert rea de med. Har inte varit där på länge.

I de "vanliga" butikerna är det väl också rea nu. Har bara varit på väla, men det brukar vara samma överallt.
  • lillronya
    Stora E o Lilla E skrev 2010-06-27 16:36:35 följande:
    Hej,

En, eller kanske flera (??!) frågor till er som jag förmodar vet... Dom nya fina klänningarna i babystorlekar från Molo, är dom lika stora som i våras? Å vilken storlek ska man då satsa på till en blivande "normalstor" 2 åring? På vårens klänningar har hon 74/80 och dom är ju helt lagom nu. Men vet också att glappet mellan storlekarna var rätt stort iaf i våras. Kanske ska ta 86/92 och ev sy upp lite?? Dubbelstorlekar suger!
    Jag köpte 92/98 till A som är 95 cm lång. Kommer att sy upp den lite. Kan inte ta mindre för då räcker inte ärmlängden.
    Hoppas detta var till någon hjälp.
  • lillronya
    Stora E o Lilla E skrev 2010-06-27 16:56:55 följande:
    Hmmm... ja kanske... Det betyder att jag nog ska statsa på 86/92 till min dam som nog är ca 86 cm eller lite drygt. Antar att jag nog kommer behöva sy upp den, men bättre det än att den blir för kort direkt. Då är det bara att bestämma sig för vilken eller snarare vilka klänningar det ska bli... Fast egentligen behöver hon inte ett enda plagg till...Glad
    Nä här behöver ingen heller någonting. Men vem kan motstå det nya fina?
    Tror det blir en bra storlek.
    Saraia skrev 2010-06-27 17:01:03 följande:
    ååå sån beslutsångest... ska köpa tröjan m rådjur t 6åriga tjejen - men ska man ta knapptröja el den nya tröjmodellen m resår??? lilltjejen 4år ska få klänningen....
    Jag tycker den nya modellen är fin till lite större tjejer. Ska ha den till min tioåring.
    Fast inte rådjuren utan blommorna.
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-06-27 17:20:58 följande:
    hej hej, kikar in en sväng
    Vi försöker fylla poolen här hemma.
    Har varit vid havet nu i helgen, satt nere på stranden idag en stund, men det blåste en hel del så badsugen blev man inte, Nora badade dock
    Mamma till Nora, August och Ella
    Hej!
    Vi håller också på att fylla på poolen. Grim bet hål i den så först fick vi laga lite. Är väl förmodligen inte sista gångne vi får göra det denna sommaren.
    Han tyckte det var så kul att bada så tänderna gick i den luftfyllda ringen. Galna hund!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-06-27 18:08:09 följande:
    Nej, han lär nog sätta tänderna i den igen

Vi träffade en hundvalp till i helgen och Ella var allt lite nervös först Men denna var lite mer lätthanterlig för henne med sina 1,1 kg Dock fullt ös på den 4-mån bebisen också
    Stackars Ella. Helt förstörd efter mötet med vilddjuret.
    Jaha då var den lite mindre och lättare, ja.
    Längtar till den ähr valpperioden är över.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-27 19:30:42 följande:
    Gokväll tjejer!

Midsommar helgen är över. Vi har haft de supermysigt!! Än en gång ett STORT TACK till Ronyas man och dotter som såg till att stenmuren blev hel igen undertiden jag tillbringade min tid på jobbet igår... Nu hoppas vi bara att vädret håller i sej! Isf rullas det gräs om två veckor!!

Vad händer här du? Shoppas de bara nyheter eller?
    080826 - Puma Teolin
    Hej!!!
    HUr mås det hos er idag?
    Här vaknade mannen pigg och glad, så vi gick en mil.
    Nu har han däremot rejäl träningsverk efter gårdagens arbetsdag. Han tyckte dock att det var väldigt trevligt!

Sitter och velar på LLM, så hittar du något trevligt på rean där kan vi ju sambeställa. Även om jag inte alls borde.
  • lillronya
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-27 20:01:00 följande:
    Tisdag blir en tuff dag! Vi har tävling nr 2 för i år då vi skänker allt överskott till stiftelsen MinStoraDag som hjälper svårt sjuka och döende barn, herrarna kämpade i april, det är damernas tur på tisdag. Fullspäckat schema på jobbet! 

Men jag e ledig på onsdag! Då ska vi va ute HELA dagen!!!
    080826 - Puma Teolin
    Ja på onsdag ska vi ju ha danskträff.
    Alla i tråden som vill ta sej hem till mej då får gärna göra det!!
  • lillronya
    Busbellan skrev 2010-06-27 20:22:28 följande:
    Åh är det danskträff hos dig då? Vilken tid?
    Japp! Jag slutar jobba 12.30 så efter det är ni välkomna.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17