Inlägg från: Ocikatten |Visa alla inlägg
  • Ocikatten

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jen80 skrev 2011-01-10 23:00:05 följande:
    Härligt med presentkort! Är det typiskt männen ?!?! Själv fick jag på Mairo där jag alltid hittar en massa saker och nu vet jag helt plötsligt inte alls vad jag ska köpa bara för att jag har presentkort där haha.
    Jag fastnade för Countrybloom. Ava fick knapptröjan på julaftons morgon. Hon hade haft den på sig i mindre än 5 (!) minuter när hon fick syn på Liams målningar som låg på tork. Stor gul fläck som inte fick bort i tvätten . Den funkar ändå, men jag ser den tydligt som vet om den. Såååå tråkigt!! Brukar liksom aldrig hända och så händer det med en splitter ny tröja. Jaja, sånt är livet .
    Nu ska jag gå och sova innan sambon kommer hem. Han slutar jobbet vid 23 och det bästa är om man har lagt sig innan för då går han och lägger sig direkt. Annars kan vi sitta uppe alldeles för länge...
    God natt tjejer!
    Ungefär som när Marcus tog på sig nya bondgårdtröjan upp och ned, dvs halsen runt magen. *gah* Då fick jag lägga band på mig för att inte gå upp i limningen... Men både tröjan och jag överlevd!
    Däremot var där fläckar från lasagen på två Molo-tröjor såg jag idag efter tvätten. Att man aldrig lär sig!!!
  • Ocikatten
    Zvartaliljan skrev 2011-01-13 21:47:37 följande:
    Beror förstås på vilket märke du köpt men Maia hade 104 i Molo förra året, 98 i miniature och hummel, hon var runt metern mitt i vintern, 104cm på sin 4-årskontroll sen i maj och senast jag mätte var hon 108cm i december, men tror hon vuxit lite till nu så gissar på 110. Hon har iaf haft 116 i molo-overall, jacka och termobyxor ända sen i oktober...110 hade visserligen funkat, men blivit för litet redan nu.
    Marcus är 106 cm nu och jag har köpt 122 i Molo till nästa vinter - då håller vi tummarna för att det passar!
  • Ocikatten

Tackar för tipset idag Lalalong - det blev ett besök på IllerHiller!
    Köpte Molos gröna jacka och svarta termobyxor, Molo långärmad med bliskroten till lillebror, Småfolk kortärmad med grävmaskiner till storebror och en väpnarluva i regnbåge. Allt till 50% - me like!

• Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 10:53:54 följande:
    Milo är ju så ryyysligt lång! 4 år om en månad och är minst 107 lång. Han växer galet fort på längden nu och blir bara smalare och smalare, han är ju aaaaldrig stilla. 110 har vi nästan hoppat över, jag köper 116 nu. Vågar mig inte ens på att köpa overall till nästa år...
    Mjaa, ryyyysligt lång vet jag inte!
    Marcus är lika lång och han blir oxå 4 år i mars. De tar ett jädrans växthopp under hösten har jag märkt. Vi kör oxå på 116 i Molos tröjor nu, sitter helt ok!
    Lillebror verkar följa i storebrors fotspår om inte bli ännu större...

Jag chansade och köpte Hummels overall i 116 till nästa år och Molos termobyxor i 116 samt jacka i 122. Marcus har lite kortare ben än överkropp så jag hoppas det blir ok!! Drömmer
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-01-14 11:26:28 följande:
    Medellängden för en pojke på 4 år är 104,5 cm så lite över medel är han ju
    Ok! Då har vi kanske långa bekanta för Marcus brukar vara i längd med dem, därför har jag aldrig reagerat direkt. Särskilt våra bekantas dotter som är fyra månader yngre och längre än honom... Blir en LÅÅÅÅNG tjej!
  • Ocikatten
    Tjollabolla skrev 2011-01-14 11:25:33 följande:
    116 har Milo i termobyxorna nu från Molo. Funkar bra, hoppas ju dom funkar nästa år med, i början iaf. Han har 110 i sin Molo overall och jag hoppas han linte växer såå mkt nu i 2 månader till, för då kommer den att växas ur.. Hade jag chansat hade jag köpt 122 i overall till nästa vinter...
    Näääää.... Då får vi hoppas att Marcus har kortare ben än Milo så han kan ha brallorna nästa år! Obestämd
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-01-14 11:41:20 följande:
    YES!!
    Min order från babushop är packad och skickad, den gick igenom. Känns bra
    Vad blev det där?
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2011-01-14 11:55:57 följande:
    Men hade inte vi tagit tröjorna så hade nån annan gjort det
    De tog ju slut ganska fort
    Ah - grattis!!!
  • Ocikatten
    Helle skrev 2011-01-14 13:38:19 följande:
    Oj, ja det är långt. Mina killar är långa (av förklarliga skäl), men P är 118 cm nu och 4.5 år. G är 98 och dryga 2.5 år.

Hej alla förresten

Är hemma och vabbar med barn nr två som fått vattenkoppor. Härligt det är  
    Jamen då hänger ju Henric på G ganska bra, fyllde två i september och är 96 cm eller strax över!

Vi har inte haft vattkoppor så jag kan inte uttrycka mig...
  • Ocikatten
    Kristyr skrev 2011-01-14 14:30:48 följande:
    annacill rea post med ofrankerade frimärken
    "Ofrankerade frimärken"???
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17