Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

sesssan skrev 2011-02-10 18:29:27 följande:

Finns den gula lurven i olika gul färg?? Tycker inte att dom andra jag sett är så lysande gul gröna liksom. Vet inte om jag ska behålla den eller inte. Den lyser som en överstrykningspenna liksom. Dottern säger att kompisen har en annan gul på sin..men trodde bara det fanns en sorts gul på lurv flecee eller?

den från hösten är gul/grön iaf, jag tycker den är snygg
  • Mamma till Simon
    Pepper79 skrev 2011-02-10 21:02:07 följande:
    Lite Ot så här, men nu har Aline varit utan blöja på dan i en vecka och nu börjar det bli svårt att få på henne det på natten. tror kanske inte hon är redo för det....

När slutade era barn med blöja på natten och hur länge hade de varit utan på dagen?

men jag kanske underskattar henne för igår var det första dagen på dagis utan blöja och när jag hämtade henne hade hon fortfarande samma byxor.
    simon slutade på dagen när han var 2 år och 2 mån och på natten var han 3
    ludvig var 2år när han slutade på dagen och han vägrade blöja på natten så den åkte av då med och det fungerade jättebra
  • Mamma till Simon
    Pepper79 skrev 2011-02-10 21:11:23 följande:
    Mamma till Simon skrev 2011-02-10 21:08:13 följande:
    ludvig var 2år när han slutade på dagen och han vägrade blöja på natten så den åkte av då med och det fungerade jättebra
    Ja det kanske bara är att låta henne vara utan då och till slut så kommer det väl att gå bra antar jag. Vill ju inte tvinga på henne blöja heller.
    nä vill hon inte ha så låt henne vara utan, behöver kanske inte ha duntäcke i sängen
  • Mamma till Simon
    Pepper79 skrev 2011-02-10 21:11:23 följande:
    Mamma till Simon skrev 2011-02-10 21:08:13 följande:
    Ja det kanske bara är att låta henne vara utan då och till slut så kommer det väl att gå bra antar jag. Vill ju inte tvinga på henne blöja heller.
    kom på att vi tog faktiskt  upp och "kissade" dem innan vi gick och la oss, det kan ju vara ett tips
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-02-10 21:38:31 följande:
    Ser att ni pratar blöja. Här är en som fortfarande har blöja. Noel kan gå utan hemma på dagen. Ibland kissar han på sig men oftast funkar det. Bajsa går icke utom i blöja. På dagis däremot funkar det inte alls. Då kissar han på sig och vill inte gå på potta eller toalett. Känns så inkonsekvent att vi kör blöjfritt hemma och så har han det där. Men samtidigt kan man ju inte tvinga honom på pottan heller.  Han är ju snart 3,5 år och man tycker att han borde kunna sluta. Frågar vi om han är kissnödig så säger han nej och 5 min kissar han. Så nu har vi slutat fråga och sätter honom istället på toa/potta och då kissar han. Nu kan han tom säga att han är kissnödig. (det har alltid funkat på kvällarna för uppe vill man ju vara istället för att sova )

Ofta på morgonen är han helt torr dock och kissar då mycket i pottan.

Har ni några bra tips för att få honom blöjfri på dagis? 

Nu har han vaknat igen och säger att han har en tiger vid sitt ansikte så det är bäst att jag går. Vilken fantasi! Flört 
    kan de inte säga att blöjorna är slut på dagis!?
  • Mamma till Simon
    h80 skrev 2011-02-11 08:18:58 följande:
    OT men är det nån som har haft problem med villervalla? Jag beställde från deras webbshop o när paketet kom så saknas det en kjol, har mailat men får inget svar
    jag mailade dem i onsdags förmiddag för jag har fått fel strumpor, men inget hört än Rynkar på näsan
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-02-11 14:19:31 följande:
    Näe, inte med dom växtskutten han brukar ta över sommaren.
    Tror 128 blir bra nu ivår men tvivlar på att det räcker i höst.
    Allt för att få handla vet du

Blev visst lite från ajabaja och BOr idag med
    Har snaart allt jag vill ha från vårens kollektion, förutom lite nyheter då Drömmer
    hur lång är din son?
    jag har tagit 134 till min på 126cm
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-02-11 14:25:05 följande:
    Hihi, precis
    Mamma till Simon skrev 2011-02-11 14:22:23 följande:
    hur lång är din son?
    jag har tagit 134 till min på 126cm
    Min är samma mått
    Så här sitter 134 på 126cm lång sur kille
    Lite långa och stora i midjan så de passar iaf till hösten med

• Mamma till Simon
    SmillaMilla skrev 2011-02-11 14:36:28 följande:
    Tack för bilden. Anton har ju samma mått och han skall ocks få ett par. För visst fanns de i svart?
    finns väl bara i svart tror jag
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17