Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-01-11 18:45:59 följande:
    Vilken häftig!
    Saraia skrev 2011-01-11 18:42:19 följande:
    luckylittleme.se/product.asp?product=55817
    ska köpa denna t mellantjejen, synd att den inte finns som overall
    Ja den var vekrligen fin!köpte massa från liljan. Ejsikkelej klänning, molo rutiga leggins, daisy leggins och knapptröja. Så nöjd!
    Hittade visst en ny daisykjol också Vem vet vad som gömmer sig här hemma, jag har då ingen koll alls Tyst
  • Zvartaliljan

Undrar vilken storlek jag ska ta i vinterkläder till Maia nästa år?
    Någon som hade den där kurvan man kunde titta på? Hon är 110cm lång nu, är jag helt fel ute om jag räknar med att hon är ca.114cm till sommaren och 120cm till nästa vinter? Hon ligger lite över normalkurvan på längden.
    Undrar om jag kan ta 128 till nästa vinter??

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-12 13:33:07 följande:
    Här finns en kurva, men den går bara upp till 5 år
    www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_har_b.../

Antagligen kommer hon nog inte vara riktigt 120 cm nästa vinter, tror de växer ca 6-7 cm på ett år
    men om hon är 117cm mitt i vintern nästa år så låter väl inte det tokstort med 128 i hummeljacka och byxor?? I värsta fall får hon väl ha det året efter
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2011-01-12 13:37:48 följande:

vilken hummel gäller det? isabel kan ha 122 nu i hummelkappan du vet. 128 funkar säkert nästa år, men inte i byxor det är på tok för stort.

jag har en molojacka i strl 128 men den är stooor nu, undrar om den inte är stor tom nästa år. upplever molojackorna som något större i strl i år än förra året

Det är hummel dunkappan. Då passar den säkert i 128 nästa år då. Bra för jag beställde den precis
    Byxorna gör inget om de är lite stora känner jag, de går att dra åt hängslena o så brukar skorna göra en hel del för o dra upp dom. Hon hade ett par Hummelbyxor i 104 förra året, i början av vintern var hon 96 cm och de var stora men funkade.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-12 13:43:45 följande:
    hmm, men är hon 110 cm nu när hon är nästan 4 år och8 mån så ser det ju ut som på kurvan att hon ska vara ca 113 cm när hon är 5 år. Det funkar säkert både med 116 och 122 i sommar
    hon fyller i slutet av maj. Lite svårt o läsa kurvan då hon låg mittemellan två. Tror hon kommer vara 115 mitt i sommarn iaf så vågar nog inte köpa 116 i sommarkläder...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-13 21:24:57 följande:
    Vilken storlek köper du till dina små till nästa vinter? Visst måste det räcka med 110?
    Annars har jag gjort en miss Har nu shoppat två overaller, jacka och termobyxor i 110, vore ju trist om inget passade
    Men är inte Ella som Maia var förra året?? Då låter 110 litet...
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-13 21:37:35 följande:
    Jag hoppas det kommer sitta ungefär som 104 gör på henne detta året.
    Hon är 100 cm nu och den overallen klarar nog nån cm till
    I januari nästa år beräknas hon vara 108 cm så jag hoppas 110 funkar
    Beror förstås på vilket märke du köpt men Maia hade 104 i Molo förra året, 98 i miniature och hummel, hon var runt metern mitt i vintern, 104cm på sin 4-årskontroll sen i maj och senast jag mätte var hon 108cm i december, men tror hon vuxit lite till nu så gissar på 110. Hon har iaf haft 116 i molo-overall, jacka och termobyxor ända sen i oktober...110 hade visserligen funkat, men blivit för litet redan nu.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-01-13 21:53:42 följande:
    Låter ju visserligen precis som Ella, hon beräknas också vara 104 cm på sin 4-års dag. men den är ju lite senare än vad Maia fyller år så jag får väl hoppas att 110 funkar till henne
    I Hummeln är jag inte det minsta orolig för den är stor, men vi har ju en Molo som ska funka också
    Lilla Ego 07 skrev 2011-01-13 21:48:16 följande:
    Min son är 107 cm nu och hans 110 sitter jättebra. Tror faktiskt inte vi behöver använda fina nya molon i 116 förrens nästa vinter Glad
    Låter bra det!
    Ja hummel är stort, där hade Maia lätt kunnat ha 110 nu, men som sagt så funkar inte Molo...hon har ju två gamla molo 104or som är som de nya i 110 som inte går på henne nu utan att det stramar i grenen och de åker upp i armar och ben när hon leker.

Småfolk däremot är gigantiska...hennes i 110/116 har typ använts en gång men är så stor så hoppas den kommer funka nästa år istället...men risken är väl att den blir lagom typ i sommar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17