Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:03:01 följande:
    Mårning! Kikade på fina NS igår och Meja blev helt till sig och skulle prompt ha de jåååsa byxerna och jackan till. Får se vad mamman kan ordna, hon fyller ju snart 3
    ja det är klart hon ska ha det.

Jag funderar på wct-setet till mina, vi har ju husvagn och då är ju det ett måste
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:08:33 följande:
    Oja, sånt borde ingå i köpet av husvagn
    visst borde det, hade varit bra med en större garderob i den med
  • Mamma till Simon
    LitenBlomma skrev 2011-02-15 10:14:07 följande:
    Hur långt upp går NS? Min stora pojk på 9 år och 140 cm vill oxå ha säger han.
    kidzshoppen har iaf några modeller i upp till150
  • Mamma till Simon
    Kristyr skrev 2011-02-15 14:02:48 följande:
    åhh måste tipsa om katvig knickerserna från BoR så fiina.. och coola
    jättefina, men 349kr vet jag inte om jag tycker de ser ut att vara värda Obestämd iaf inte just nu när det finns
    så mycket fint från ns
  • Mamma till Simon
    Kristyr skrev 2011-02-15 14:13:06 följande:
    köpte dem med 20% så då blev priset lite bättre
    ja jag funderade allt på dem då men blev ett par muddbyxor från molo istället
  • Mamma till Simon
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-15 21:31:27 följande:
    HO HO, vad gör alla ikväll?
    jag och maken har kollat filmen som vi hyrde i fredags, snart dax att lämna tillbaka den
  • Mamma till Simon
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-15 21:46:52 följande:
    De va så tomt här så jag har laddad T och nu tänkte jag gå å lägga mej, för en gång skull, I TID...

När mannen inte är hemma brukar jag ju fastna här och sova på tok för lite
    God natt på dej då!
  • Mamma till Simon
    Tjollabolla skrev 2011-02-16 10:21:55 följande:
    Hej flickor!

Idag har jag och Lia inventerat växalådan... Alla suits i 80 åkte fram! Dom är nog ganska stora dock, men hon är ju faktiskt 1 år så jag tycker det är på tiden! Hon var 76 lång på 1årskollen i måndag, men suitsen är ju gigantiska i storlek. Klänningarna i 74/80 får ligga kvar i växalådan, dom räckte henne nästan till fotknölarna... Så trist, dom lär väl passa lagom till sommaren. Har jag tur passar dom i höst men det är väl tveksamt. Hade iaf bara 2 långarmade. Babyklänningarna i 68 la jag undan med, åhhh vad hon börjar bli stooor .

Min kompis använder oxå dom där taggit, tycker dom är verkar vara super, man behöver ju varkens skriva eller sy. Själv namnar jag inte kläderna Skäms. Förskollärare och allt! Men det är bara Milo som har sådana kläder på vårt dagis och han har aldrig blivit av med nåt och han byter sällan kläder eller tar av sig kläderna på dagis heller. Ytterkläder, skor och sånt namnar jag.
    Märker också bara ytterkläder och då med namnband och taggits, väldigt smidigt
    Men nu ska Molly snart börja förskolan så då blir det väl att namna mera, brukar försvinna mer på småbarn tycker jag. Mina killar tar inte heller av sig och brukar till 99% ha på sig samma kläder hem igen
  • Mamma till Simon
    Miew skrev 2011-02-17 08:53:52 följande:
    Hur är molos lurvar i storlek. Har en tjej som har 86 på polarns wsfleece. En som har 116 och en som har 122. Tackar för svar
    Mina killar har ws i 128 och 110 och lurvar i 140 och 116 så du kan nog gå upp en storlek på lurven, tycker jag iad
  • Mamma till Simon
    Miew skrev 2011-02-17 08:59:21 följande:
    Tackar, jag hade fått höra att de var stora i storlekarna, men tänkte att det är bäst att fråga proffsen
    ja frågar du nån annan här så får du säkert ett annat svar
    Det beror ju på hur man vill att de ska sitta, de är lite långa i ärmarna på killarna men går de ner en storlek tycker jag att de blir förkorta om du förstår hur jag menar
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17