• Stoce

December Bebis 2010 :)

Jag är gärna med

Det känns helt underbart att vara gravid och att en mini flyttat in efter ett års försökande

• Stoce

Jag plussade på söndag, BF ca 8 december. Ska på VUL nästa onsdag så då kanske man får veta mer. Har haft ett missfall, och vill nu se så att hjärtat slår som det ska. Hoppas att det är såpass långt gånget då så man kan se det. Känns då på ett annat sätt denna gång. Började blöda dagen efter plus, och nu är det inte tillstymmelse till blod så det känns underbart. Mår illa, ont i brösten, hugg i magen... det är BRA med symtom

• Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-04-06 19:52:37 följande:
    Beklagar Mf Har med haft ett för 1 månad sen!  Vill med göra VUL sen för o kolla så allt e bra! Vilken vecka är du i när du ska göra VUL?
    Beklagar ditt missfall med. Det är så otroligt tungt att vara med om.

Jag vet inte exakt då jag inte kollade ägglossningen denna månad lika noga som tidigare, men troligtvis v 7. Om det är för tidigt för att se hjärtat picka, så kanske man kan se att det finns NÅGOT där i alla fall
    så får man boka ny tid längre fram i så fall.

Denna gång känns det annorlunda i alla fall, mycket mer symtom så det är bra.
  • Stoce
    MajMamman08 skrev 2010-04-06 21:57:05 följande:
    ne men då borde man väl se att de e bebis? om hjärtat tickar vet jag inte man kan se så tidigt,men de borde man jue=)
    Hjärtat kan man börja se från v 7 tror jag, men om jag inte hunnit dit så ser man väl i alla fall om det sitter där det ska och håller på att utvecklas. När jag bokade tiden frågade jag när man kan se hjärtat, och hon sa att det ska ha gått fyra veckor efter ägglossning. Först trodde jag att jag hade ägglossning på en tisdag, men flytningarna fortsatte till torsdag, så jag är inte helt säker. Borde dock ligga precis omkring fyra veckor när jag ska göra VUL, känns spännande samtidigt som det känns läskigt också - vill verkligen att allt ska stå rätt till. Jublar varje gång jag går på toa och det inte är något blod - och så ska det fortsätta!! Kom ihåg det magen!
  • Stoce
    Malin o Henke skrev 2010-04-07 09:26:39 följande:
    Hej!! Hoppr in här lite!! Jag plussade den 28/3, men den 29:e började jag blöd o blödde i 2 dygn väldigt sparsamt o bara ljusrött.. Ska på VUL på tisdag!! Men om allt är som det ska (vilket både jag o BM tror) så är det BF 4/12!!! HUR SKA MAN KUNNA VÄNTA SÅÅÅÅ LÄNGE???Såg att nån undrade om inskrivning,, Jag/vi ska på inskrivningssamtal den 17 Maj.. Så det är VÄLDIGT olika NÄR man ska göra det!! Men ring din barnmorska o tala om att du/ni plussat så får du ju veta!! Min BM tyckte att det var JÄTTE bra att jag ringde tidigt eftersom det var MÅNGA bebisar på G här i Norrköping o att tiderna var få!!HÅLLER ALLA MINA TUMMAR FÖR ER ALLA!! LYCKA TILL!!//Malin
    Hej! Det är säkert ingen fara med blödandet, om du inte haft ont samtidigt och inte blött några större mängder. Förstår att det är jobbigt att vänta på VUL, men det låter som att det inte är någon fara *håller tummarna*

Håller med om att det är lååångt till december, men det är väl värt väntan
  • Stoce

Innan plus så somnade jag i soffan tidigt på kvällarna, vilket jag aldrig gjorde tidigare, men nu sover  jag inte alls särskilt bra. Kliver upp och pinkar vid fyra, och efter det kan jag inte somna om. Börjar bli svårare att somna på kvällarna också. Halsbränna och lätt illamående ibland, mycket känningar av "mensvärk", det drar i ordentligt i en halvminut och sedan är det som bortblåst. Brösten är fortfarande ömma, och kaffe har börjat lukta illa. Blivande farmor, mormor och gammelmormor har fått veta. Alla blev otroligt glada och fällde några tårar, tillsammans med mig. Är så otroligt blödig, kan bli otroligt rörd bara jag läser något om bebisar och kärleken till dem nu

• Stoce

Jag hade något rosafärgat på toapappret igår en gång då jag gick på toa. Blev jätteorolig, men sedan var det borta och idag kom det inte heller något. Otroligt skönt, hann bli rätt så orolig. Nu ska jag njuta av helgen. Ha det så gott alla!

• Stoce

Tack alla som skrivit idag. Nej, ingen av oss ska få någon blödning alls, alla ska ha barn i december, klart slut! 

Har tillbringat en dag ute med hela sambons familj, underbart, fast lite klurigt att förklara varför man inte vill dricka kaffe osv. fast ändå väldigt mysigt att bara svärmor vet om, och man går och bär på ett nytt liv, alldeles hemligt än

• Stoce

VUL imorgon 14.45. Är liiite nervös, men denna gång blöder jag inte alls. Jag har symtom och känner mig gravid, så förhoppningsvis bekräftar VUL att allt ser bra ut. Har "dock" benägenhet för tvillingar då min mormor har tvillingbröder, så vi får väl se om det är en eller flera. Även ett medium har sett två barn som är lika långa.. så vi får väl se

Enligt BM då hon räknade på senaste mens och 28 dagars cykel så skulle BF vara 29/11, men enligt eget antagen ägglossning så borde det vara 6-8/12 någon gång, för jag har längre cykel än 28 dagar. Om jag är så sent som 8/12 så är jag i v 5+6 imorgon (alltså v 7 på torsdag). Nog borde man kunna se hjärtat då, eller? Vad tror ni?

• Stoce
    Malin o Henke skrev 2010-04-13 18:23:53 följande:
    STORT LYCKA TILL imorgon!! Jag hoppas såååå innerligt att du får bättre nyheter än vad vi fick idag!!!Håller tummarna så att dom VITNAR!!!STORA KRAMAR!!!!//Malin
    Vad trist att ni fick så tråkiga besked. Har tänkt på dig hela dagen och hållit tummarna. Jag hade också ett missfall för drygt två år sedan... låångt i efterhand inser man att det var det bästa, då barnet inte var livsdugligt, men det går inte att tänka så när man precis förlorar det.... Stora stärkande kramar, och så får vi hoppas att du väldigt snart blir gravid igen!! KRAM!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)