• Stoce

December Bebis 2010 :)

Majmamman: man ser verkligen att det är en liten människa. Underbart, härlig bild! Grattis

Själv funderar jag på att gå på ett ultraljud i v. 12 för att se om allt ser bra ut. Har gått till en privatklinik med båda VUL:en jag har gjort nu, och det har aldrig varit några problem att få göra dem. Kostar 270 kr, så jag får se. Samtidigt får man anta att allt är bra då man inte blöder och har kvar symtom. Tror vi läser alldeles för mycket. Inte oroade man sig såhär mycket för tio år sedan. Internet/grav-tidningar och böcker.... det föddes friska barn utan all kunskap (som också för med sig oro) förut

• Stoce

För oss tog det tid innan det tog sig, men då vi började försöka så beställde jag ett halsband till min mamma. Det var ett hjärta där hon som gjorde det "tryckte/präntade", ja vad det nu heter, in mamma på framsidan, och på baksidan hänger en bricka där det står "ska bli" och på hjärtat står det "mormor". Så hon fick läsa sig till "mamma - ska bli - mormor"
    Hon klurade ett bra tag, tills hon utbrast "näääää, är det sant" och sen blev det tårar i ögonen och en jättekram!

Så underbart att höra att ni andra också drömmer sjuka drömmar. Min stackars sambo blir bedragen väldigt ofta... jisses, så knasigt att man kan drömma så mycket! Är bara rädd för att man kanske pratar i sömnen

• Stoce

MalakiW: hoppas det blir någon rätsida på detta snart, men jag håller med de andra och dina egna tankegångar. Inte ont, inte färskt blod = allt bra

Är jag galen? Har mailat på en barnvagn redan. Exakt en sådan jag vill ha i färg och allt, men har varit tveksam till att köpa begagnat, då de är mer slitna. Denna är endast använd på fem promenader då de haft en annan vagn också, och denna är nu 2000 billigare än om jag köper den helt ny. Känns så väldigt tidigt, men samtidigt är det ett otroligt bra pris. Vad säger ni?

• Stoce

Går in i vecka 12 idag, tjoho!! Var på inskrivning igår och alla värden låg jättebra, så det var skönt. Fick tid för ultraljud den 7 juli, spännande! Har blivit piggare nu faktiskt och mår inte lika illa längre. Kan fortfarande bli trött, men inte lika lamslående som tidigare. På torsdag nästa vecka ska jag på glukosbelastning pga. min övervikt, men igår låg sockret på 5,6 och det kändes betryggande i alla fall. Ha en härlig dag alla vackra gravida kvinnor!

• Stoce

MalakiW: Jag saknar ord.... det måste kännas hemskt, och fruktansvärt tomt, och att ha gått så länge utan att ha fått komma och kolla. Skickar massor med kramar till dig, och hopp om att det tar sig snart igen. Att den lill* då stannar kvar och blir världens härligaste barn - den dagen kommer! Även om det känns långt borta nu. {#lang_emotions_heart}

• Stoce
    MalakiW skrev 2010-05-23 20:38:15 följande:
    TACK för dina tankar! Allt känns hemskt. Jag plussade i v 5+0 och fick tydligen bara vara gravid i 3 veckor! Jag som trodde att jag var v12+0 idag.Hoppas nu på ett maj/junibarn.
    Ja, jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom nu. Jag hade ett missfall i v. 8, men då "kom det ju ut" och jag visste redan då att det inte skulle bli något. Att ha gått såhär länge, och sedan få veta.... antar att du precis som jag var inställd på att eftersom det gått såhär länge nu så skulle allt gå vägen. (Är i v. 12 nu) Fy så orättvist livet kan vara. Vissa får barn utan att blinka, medan andra får kämpa innan plusset dyker upp, för att sedan bli snuvad på det igen. Vet inte vad jag ska säga... det är så sorgligt. Jag håller tummarna för dig/er och skickar varma tankar och kramar... världens härligaste barn kommer till er i maj/juni, det tummar vi på?! KRAM!!
  • Stoce

Har varit på glukosbelastning idag, och det var ingen risk för diabetes. Kändes väldigt skönt. Går in i fjärde månaden idag också, herregud. En tredjedel avklarad! Vi är på väg tjejer

Har börjat berätta nu, för  vänner och sådär. Får så härliga reaktioner, endast positivt så det är jätteskoj.

Jessika82: Tröttheten hänger kvar, men inte alls på samma sätt som tidigare. Illamåendet kommer bara någon gång ibland, bröstvårtorna ömmar lite.... lite molvärk ibland. Börjar må ganska bra måste jag säga

• Stoce

Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...

• Stoce

Tack alla som skrivit till mig. Idag är det bara lite lite brunt kvar, antagligen det som ligger kvar sedan igår. Har inte haft ont, och känner mig relativt lugn. Ska ändå ringa till min gyn som gjort de tidigare VUL:en, för att få komma och kika. Tänker på dig Malaki som fick gå så länge, för att sedan få veta... Antar att man kanske nu får göra vanligt UL?

• Stoce

Ska få komma in kl. 15.00 idag och göra ett ultraljud. Hon som ringde upp mig var mycket förstående och kändes lugnande, så det kändes skönt. Pratade med en annan imorse som absolut trodde det var missfall på gång och att jag skulle ligga ner för att KANSKE kunna stoppa det. Hon var inte alls engagerad, och visade ingen välvilja alls. Stor skillnad på personer. Känns skönt att få komma in i alla fall, och förhoppnnigsvis få se en sprattlande liten en därinne. Nervöst!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)