• Licebe

December Bebis 2010 :)

Hej!
    Plussade igår!!=)
    Och nu har jag vaknat för en timme sen för att kissa sen kan jag inte somna om, jag som kan sova vart som helst när som helst annars=)
    Ska snart ringa barnmorskan och fråga vad jag ska göra.
    Har inte mått illa eller nånting, bara lite "mensverk"
    Mår ni illa?

• Licebe
    Minifer skrev 2010-04-21 11:40:20 följande:
    Grattis!! Jag väntar mitt andra barn och har typ noll symptom! =) Mår inte illa och det gjorde jag inte förra graviditeten heller.
    Tack=)
    Åh jag är så glad att slippa illamåendet, men det kan komma efter ett tag också eller?
    Vet nån hur stor risken är för missfall?
    Och vad man ska tänka på att äta speciellt nu?
  • Licebe
    Minifer skrev 2010-04-21 11:51:01 följande:
    hmm, jag tror den är runt 25% eller så, men då är kanske supertidiga mf innan man ens vet att man är gravid inräknade? Men vi väntar ju barn, inte missfall som redan de gamle grekerna sade Köp vitamintabletter med folsyra (jag käkar tex aco kvinna) annars är det väl mest att försöka äta varierad kost. Järn är bra. Sedan ska du ju undvika saker med mycket a-vitamin (lever, leverpatej går bra), mögelostar, gravade grejer och lite så. Ål. Komer banen mig inte ihåg allt, men kolla livsmedelsverkets hemsida så har de en fin lista. =)
    Ja dom var kloka dom där grekerna=)
    Okej, jag har ätit folsyra ett tag nu. det är tur att internet finns, annars hade jag inte haft en aning om att det va viktigt att äta det=)
    Hur länge försökte ni innan ni fick pluss?
  • Licebe
    Minifer skrev 2010-04-21 12:12:52 följande:
    ah vad bra! Denna gången tog det sig på andra försöket! Helt sjukt, hann bara få mens en gång efter förlossningen! Sist tog det tio månader så det känns lite för bra för att vara sant! Själv då?
    Va skönt att slippa vänta så länge=)
    Femte försöket blev det för oss.
    Fick lite nojja först, för jag råkade bli gravid med en kille förut som inte ens kom i mig och vi hade inte regelbundet sex.
    Men sen fick jag reda på att det tar i snitt sju månader att blir gravid så=)
  • Licebe
    NhjärtaD skrev 2010-04-21 12:16:05 följande:
    Jag har inte mått illa förrens förra veckan då var jag i v 7, så det kan komma bara pang bom, men hoppas du slipper
    Ja det hoppas jag med, hatar att må illa. Är hellre förskyld ett år=)
  • Licebe
    sommar83 skrev 2010-04-21 16:06:17 följande:
    Såg världens finaste lilla picka på för fullt idag :) Underbart.
    Åh va kul!
    Vilken vecka är du i?
  • Licebe
    Minifer skrev 2010-04-21 18:54:46 följande:
    ja det tar ofta lite längre tid än man tror, och lustigt nog är det superlätt att bli gravid när man INTE vill bli det...
    Precis, man blir ju galen när man tänker på våldtäkter som slutar med en graviditet. Och alla som inte vill ha barn som verkar bli gravid jämt.
    Jag är samtidigt så tacksam att det gick så snabbt som det gick om man gemför med vissa andra. Och att man verkligen kan få barn, det är ju inte alla som kan det.
    Så vi är lyckligt lottade=)
  • Licebe
    Momalicious skrev 2010-04-22 04:27:00 följande:
    God "morgon"  tjejer. Blev inte så värst mycket sömn här inte. Gick och la mig elva och var dödstrött, vaknade halv tre och behövde kissa och dricka. När jag gjort det kunde jag inte somna om så jag gav upp för en liten stund sen! :( Så himla trist att gå upp när klockan är fyra. När man inte måste. Usch.  Någon annan som också har konstiga sovvanor sen ni blev gravida? Grattis alla nyplussade! 
    Igår vaknade jag halv sex för att kissa.
    Sen kunde jag verkligen inte somna om och så va jag så hungrig så jag klev upp och åt frukost då=)
    Rätt skönt ändå tycker jag. För i vanliga fall måste jag ställa klockan varje dag för att vakna i vettig tid. Annars sover jag lätt till fyra fem
  • Licebe

Nu måste nån berätta hur det är för jag känner mig lite dum.
    Jag är i vecka 4+1. Är jag då i vecka 5?
    Hur kommer det sig?
    Och om Jag ska titta på hur fostret utvecklas, ska jag då kolla hur dom är i vecka 4 eller 5?

• Licebe
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 16:08:33 följande:
    Haha jag kissade irriterande 4 ggr på natten + hunger men jag orkade inte ta mig från sängen igen haha
    Vilken vecka är du i?
    Jag ska passa på att njuta när det inte är mer än en gång per natt=)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)