• Licebe

December Bebis 2010 :)

FrodaFröjd skrev 2010-04-22 20:22:38 följande:
    ja hänger på slussade igår och det blir väl en dec om jag räknat rätt...=)
    Grattis!!
    Vilken vecka är du i då?
    Har du några symtom?
  • Licebe
    Karttikeya skrev 2010-04-22 20:23:30 följande:
    Och nästa besök för mig blir 20 maj, sen 26 maj ska jag tydligen träffa läkaren för att utvärdera prover som tas den 20e :)
    Den 20:e maj blir mitt första besök=)
    Får man se bebisen då?
  • Licebe

Hej! Tusan vad det skrivs här, om man inte varit in på en dag får man sitta ett tag för läsa ikapp=) Jag har en fråga om bolån. Vi har ju fått lånelöfte redan. Så idag ska vi till banken och fixa lånet. Ska man berätta att man är gravid, är det till ens fördel eller nackdel? Annars mår jag bara bra. Inge illamående, nästan inge ont i magen och bara lite öm i brösten=) Det enda som är lite jobbigt är att hålla det hemligt. Dom på jobbet är lite brydda varför jag inte dricker kaffe och varför jag inte var med på ett vårforum som i princip alla åker på. Sen ville mamma bjuda mig på vin i helgen. Men jag tackade såklart nej=)

• Licebe

Såg framsidan på en gravidtidning igår och där stod det;
    "så känns det att föda."
    Känns så jäkla långt bort, känns inte ens som att jag ska föda.
    Har svårt att förstå att om åtta månader kommer det förhoppningsvis ut en bebis som är min?

Min kompis fick sitt andra barn igår, gissa om jag ska mysa med den=)

• Licebe
    AnnaCL skrev 2010-05-04 14:17:02 följande:
    Är det någon här som inte oroar sig så väldigt mycket och varken ska göra VUL eller fosterdiagnostik?
    Här är en=)
    Tycker det nojjas väääldigt mycket här.
    Ingen vill att det ska vara något fel på fostret och ingen vill få missfall,
    men det blir ju ingen mindre risk för att man är orolig hela tiden.
    Man blir galen om man går runt och är nervig 24/7:

Det kommer ju inte sluta när bebisen väl kommit i december, för då är det nåt annat att oroa sig över. Då kan det bli plötslig spädbarnsdöd eller hända en olycka.

Tänk istället på vilken tur ni har som faktiskt kan bli gravida,
    och som faktiskt just nu är det=)
  • Licebe
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-11 21:00:30 följande:
    Är det bara jag som e redan rädd när allt kommer att starta och vi väntar på att åka in på förlossningen och krysta ut en melon från en litet hål ??Jag är livrädd redan och vägrar föda vaginalt och vägrar ta snitt jag är så JÄVLA rädd redan   livrädd för smärta och få ont och jobbigt och bara veta att jag ger upp och bara vill dö och inte klara av detta Shit har jag redan fått ongest av detta varför blev jag gravid shit vad ska jag ta mig till ???Hoppas det går över snart..
    Jag är också lite orolig.
    För några månader sen så stod det i tidningen om en tjej som födde för första gången, som började blöda så dom sövde henne.
    Blev något fel så hon fick för lite syre till hjärnan så nu är hon som i koma.

Min kompis som fick sitt andra barn nyss va rädd, just för att hon vårdat den tjejen.
    Så händer precis samma sak.
    Hennes moderkaka sitter fast rätt hårt, och barnmorskan börjar slita.
    Min kompis skriker att det går sönder, hon får inte slita så.
    Så tar barnmorskan i och sliter ut den, så min kompis börjar störtblöda.

Hon har sagt till tidigare att hon absolut inte vill sövas, för att dom tror att tjejen som ligger i koma inte tålde narkosen.
    Men dom är tvungen att söva henne.
    Som tur är så vaknade hon igen.
    Men fan!!

Tänker ta reda på vilken barnmorskan är, sen vägra att ha henne på förlossningen.
    Tänk då att få en hårdhänt barnmorska som fullständigt skiter i vad man säger.
  • Licebe

Det jag menade men att precis samma sak hände.
    Var att den andra tjejens moderkaka också satt fast och barnmorskan tog i för hårt.
    Tycker att det  är lite märkligt att det händer samma sak två gånger på väldigt kort tid.

Vad jag vet så får man bara trycka på magen och dra litegrann för att få loss den.
    Inte enbart ta i och dra?

• Licebe
    MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:18:20 följande:
    Ni som har berättat för era föräldrar m,m!Hur berättade ni?? och hur långt gågna va ni dåe??E sjukt nervös när de e dax o berätta för jobbet,så de kommer få veta sist, rykten el att de verkligen,verkligen syns sen,haha!Inte för att de inte skulle gilla att jag var gravid,utan mer att man inte ska få jobba kvar där sen efter sommaren...gah!!! vem vill anställa en höggravid kvinna inom vården?? hehe!
    Vi köpte handdukar där det stod mormor, morfar, farmor och farfar på och slog in dom.
    Kul att se deras uttryck när dom förstod=)
    Och så har jag sån tur att ha både en gamelfarmor och gamelmormor, som är pigga och fräscha.
    Och gamelmomma står jag nära och jag vill att vårat barn ska heta som gamelmoffa om det blir en kille.
    Och hon blev så glad över att hon ska få ett barnsbarnsbarnsbarn=)
  • Licebe
    MajMamman08 skrev 2010-05-12 21:40:23 följande:
    åh vilken rolig ide E det ert första barn?? Vi väntar vårt 2:a, vet inte om päronen blir lika exalterade som första gången,hehe!!!Shit ja barnsbarnsbarnsbarn....gud så långt,va skoj
    Japp, det är första=)
    Och så är jag först av syskon och kusiner, så det är väl lite speciellt för farmor mormor och alla=)
    Du kan ju köpa kläder där det står storasyster eller storebror på när ni ska hälsa på era föräldrar?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)