December Bebis 2010 :)
Jag hoppar in här. Har BF den 22 december och väntar barn nr 2..
Jag hoppar in här. Har BF den 22 december och väntar barn nr 2..
Vi gjorde KUB i fredags och då fick vi veta NUPP som var 1:10000..Får svaren på KUB om några dagar... =) Men det va skönt att se att den lille mådde bra..
Vikten. Jo jag hade precis nått min målvikt när jag blev gravid igen. Upp gick jag de kilona jag nyss gått ner och nu ligger jag på +6 kilo..;) Men jag bryr mig inte..Det viktigaste är att man mår bra. Äter som man ska. (inte massa gottis och snask)..Att man tänker på att det är bebisen som ska få maten =)
Sitter med ångest. Gråter till och från.
Vaknade inatt av att det rann. Blod. 
Hade ett MF i vecka 6 och blev gravid direkt efter.
Idag är jag i vecka 13+2. Såg bebisen för exakt en vecka sen och
då såg vi en frisk och perfekt liten krabat. 
Jag förstår inte detta. Blod förknippar jag inte med något som är ok.
Ringde KK akut och dem sa att jag ska avvakta. Att man kan blöda under graviditeten och att det inte behöver betyda något. Så länge jag inte har jätte ont och det ökar i mängd behöver jag inte komma in. Oron är fruktansvärd. Vill inte mista detta lilla barnet.
Min son ska ju bli storebror i december.  
Vi har sex förbud i 3 veckor..Så det händer inte mycket här...

Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..
Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.
Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.
Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig.. 
Är det någon här som bloggar? Har vi en BF lista?? 
Vi har RUL den 12 juli. Jag längtar jätte mycket. När vi väntade sonen så fick vi veta på RUL att det var en pojke.. =)
NhjärtaD - Ja vi ska ta reda på könet om det går. Så nyfikna på vad det är. Fast jag tror mig veta till 99% redan nu ;)
Varit hos läkaren idag och fått konstaterat foglossning. Jag visste redan om det, men nu har läkaren konstaterat det och förhoppningsvis så får jag tid hos KK´s egna sjukgymnaster och kan få akupunktur. Däremot sjukskrev han inte mig. För tydligen skulle jag ringa försäkringskassan först? Skit skumt. Sist blev jag sjukskriven HELA graviditeten.. 
Mopplis - Han gör en massa olika böjningar och skit..Jag kontaktade min barnmorska som skickade mig till MVC´s egna läkare..Tror inte vårdcentralen kan hjälpa. Gick till dem förra och hon tyckte att det kan inte va foglossning, 2 dagar senare va jag hos MVC läkaren och han sa klart det är foglossning..

Helloj
Jag bloggar också www.mamamad.se =)