• MFJG

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-10-25 09:58:22 följande:
    Kan ju även vara dessa uuuuunderbara flytningar :P Man känner sig ju så fräsch :P

Jag vet inte hur, men jag måste försöka få bebis att förstå att det går inte att töja ut min mage o göra mer plats bara för man sätter fötterna på ena sidan o trycker ut ryggen allt vad man har åt andra hållet :P H*n har hållt på sen igår förmiddag o tryckt och tryckt som fasiken på min vänstra sida, h*n ligger med ryggen åt höger o nu börjar det faktiskt göra riktigt ont eftersom det är på nästan precis samma punkt den lilla trycker hela tiden..

Har inte blivit mycket sömn inatt inte, somnade som vanligt runt tio igår kväll, vaknade runt tolv å då hade inte mannen kommit hem än, sen kunde jag inte somna om.. Han kom hem typ 01.15 (smartarslet) o han kunde ju somna så gott.. jag somna inte om förrän runt halv tre. Började må illa o så bebis som tryckte i magen.. som tur är har vi börjat få sovmorgon här hemma, dottern vaknar inte förrän närmre åtta och sambon börjar sent denna vecka, så han åker inte förrän typ 8.15 :)
    Känner igen det där med att försöka skapa utrymme som inte finns där. Har världens bästa film på hur Minibus försöker bryta sig ut i mobilen. Det är mycket tänja mage just nu ;) Är era bebisar mycket aktiva i magen? Vår lille bus är helt sjövild. 
  • MFJG
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-25 10:15:17 följande:
    Har kollat upp denna innanoch hade inte och det gör inte ont det kliar inte och svider inte utan jag har haft tun avföring i många månader nu
    Vet inte om det är förberedelse eller vad det kan vara.
    Är stessad också jätte mkt stressar upp för ingenting
    Så jag tror att innan det är dags måste jag sova ut i massor för att kunna (må bra) innan han kommer.
    Jobbigt att vara så stressad. Ska du vara ledig lite innan BF? Så du kan stressa ner. Kanske därför din lille kille är helt sjövild i magen? Jag blir också lätt stressad och tror det är därför Minibus är så aktiv ibland..För att stresshormonerna överförs till bebis. Så jag försöker att inte stressa. Fast det är skit svårt.

Hoppas din mage blir bättre idag! 
  • MFJG

Från 1177:
    "Det är ganska vanligt att man ser lite blod i sin avföring. Blodet kan komma efter att man har tömt tarmen eller vara blandat med avföringen. Ibland kan avföringen färgas svart. Om man bara har en liten mängd blod brukar man inte se det själv, utan blodet upptäcks i ett avföringsprov.

De vanligaste orsakerna till att man får blod i avföringen är att man har hemorrojder eller sprickor i ändtarmsöppningen. En del tarminfektioner kan också orsaka blodiga diarréer. Ibland kan blod i avföringen vara tecken på att man har en allvarlig sjukdom, som cancer eller en inflammation i tarmen.

Avföringen kan också färgas röd eller svart om man har ätit till exempel rödbetor, blåbär eller järnmedicin."

• MFJG
    Karttikeya skrev 2010-10-25 10:32:49 följande:
    Alltså, hickar era små väldigt mycket? Min hickar flera gånger om dagen och riktigt länge varje gång, haha. Måste helt enkelt vara en hejare på att öva sig på att andas, hm? Tungan ute
    Här hickas det galet mycket. =) 
  • MFJG
    ludicrous skrev 2010-10-25 10:32:25 följande:
    På tal om annat :P Sitter o kollar på IKEAs hemsida, där står det att deras täcken till spjälsäng ( LENserien) är rekomenderade från 12 månader. Är det p.g.a. kvävningsrisk eller någon annan anledning? Vad tycker IKEA man ska ha i sängen isf..?
    Sovpåse kanske? 
  • MFJG

På tal om något helt annat. Jag har sen jag blev gravid fått en hudförändring mellan brösten som är rund ljusrosa i färgen. Är livrädd för att det ska vara cancer. Har inte ringt vårdcentralen men gjorde det nyss och ska väl försöka komma till på deras öppna mottagning imorgon kanske. Min mamma gick bort i cancer när jag var 17 så detta är en mardröm för mig. Försökt googla och hittat bilder som liknar..Klump i magen!

• MFJG

Alltid på kvällen får jag molvärk. Den finns där stunder under dagen också. Men kvällar och nätter är värst. 

• MFJG
    Jessika82 skrev 2010-10-26 07:14:06 följande:
    ja det är skönt. nu har värkarna tilltagit
    Håller tummarna att det sätter igång för er skull nu! 

• MFJG

Vecka 32+0 idag och jag ska till BM efter lunch. =) Tiden har flugit fram. 

• MFJG
    MrsHelgesson skrev 2010-10-26 08:22:24 följande:
    Jag tänkte be min sambo om hjälp :)
    Be sambon? 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)