• Mrs TH

December Bebis 2010 :)

Hej svejs!
    Slinker in här med, hänger i en annan decembertråd, men den här verkar vara mer aktiv!

Imorgon är det dags för RUL, väldigt spänd och lite lite nervös över att det ska vara ngt fel.
    Bf är just nu 15/12, blev bakåtflyttad på vul i v12, från 21/12 till 15/12, blir spännande och se om det blir framåt eller bakåt den här gången.

Hoppas också att bebben visar om det är en han eller hon
    Jag tror på en han

• Mrs TH

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om RUL, Julle mår bra, iaf verkade det så sa sköterskan. Men jag måste bara få gnälla av mig, sköterskan som vi hade RUL med var den otrevligaste jävla subba som jag någonsin stött på inom sjukvården.
    Hon börjar med att skrika mitt namn 20 m bort, när vi kommer fram såger hon
    - Jag tar inte i hand för jag har 12 undersökningar per dag, och det fattar ni ju själva att det inte går att hälsa på alla.
    Sen är hon bara allmänt brysk och barsk och otrevlig genom hela undersökningen, visar oss ingenting, klagar över att Julle inte vill visa upp sig, men gör inga försök för att få h*n att ändra position. Skäller över läkaren som jag var till för VUL och menar att han inte kan nått. Flyttar mig 10 dagar framåt, frågar vad f-n vi gör där så tidigt, det är minsann för tidigt och se nått, och jag är för fet för att det ska synas bra och inte är blåsan sprängfylld heller. Jag och min man tittade bara på varann och fick hålla oss för skratt.

Tänker på alla som ser framemot rul som något magiskt, då man får se sin bebis för första gången etc. Vi hann inte se nått alls, för hon bara gnällde över att den inte ville visa upp sig.

Fick en ny tid den 27e och då var tydligen skräcködlan på semester... oj vilken otur.

När jag frågade vart i magen den låg så tittade hon på mig som om jag var utvecklingsstörd och sa. det spelar väl ändå ingen roll. Nej jag vet att det inte spelar ngn roll, men jag är nyfiken iaf, och hon säger det spelar ingen roll, och svarar inte på min fråga.

Herregud vad besvikna vi är, hoppas verkligen att vi får en trevligare ul sköterska nästa gång!

• Mrs TH
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 15:27:12 följande:
    Alltså FY FAN!!! jag e så arg o ledsen o besviken så de finns inga ord!! MÅSTE SPY UT LITE GALLA HÄR!!!

kom till MVC för o göra RUL idag,jätte glad och förväntansfull. När ja kommer dit e det en sur kärring som bara ropar upp mitt namn,inte presenterar sig el något! brukar man inte göra de el? Typ hej jag heter äggbärt och är barnmorska och ska göra ultraljudet! redan där kändes de inte bra!

Otrevligare människa får man fan leta efter...byt jobb för fan!

Hon kollade igenom bebisen snabbt,jag frågade då om allt såg bra ut, då röt hon i att ja,gjorde de inte de så hade hon väl minnsann sagt till om de. Lixom ursäkta mig då att jag fråga!!!

Sen frågade vi om hon kunde se vilket kön de va, NE det kan man inte så här tidigt fick vi till svar spydigt!!!! ÖHHH...ja men andra har ju fått se osv sa ja...ja men jag kan då inte se nu när det är tidigt. röt hon i..lixom tjena jag är i v 19,,klart man kan se!
    HON vill alltså inte ens ge det en chans o försöka titta! Ändå höll hon den där grejen så man  såg bebis underifrån o hade jag vetat va man skulle kolla efter så hade jag fan sett själv vad det va för kön,så mycket spreta bebis på benen lixom!!! så de va ju inte så att hon inte kunde se pga av att bebisen låg fel....

E sååååå grymt ledsen o besviken,e de meningen man ska komma ut därifrån tjutfärdig el?? inte ens att bebis mådde bra och allt såg fint ut fick en må bättre!!!

Hon bara ja du får ju se om du får göra ett till ULtraljud lite senare,för då kan man ju se könet!
    Vi kommer inte få något mer ul,e hon trög el??!!

Min BM är på semester nu,men när ja ska träffa henne igen ska ja säga till henne hur illa bemött jag blev o att jag vill ha ett till pga av att hon va sååååååå knäpp!!!

Tur ja ska åka till jobbet nu...får annat o tänka på!
    Bor vi i samma stad? Vår ul sköterska var precis likadan! Men vi fick iaf tid för ett nytt eftersom hon ansåg att det var förtidigt...
    Hoppas verkligen att  ni får en till tid! Ring och klaga, det ska jag göra. Klarar man inte av att vara trevlig får man helt sonika byta jobb, svårare är det inte!
  • Mrs TH
    MajMamman08 skrev 2010-07-15 20:45:22 följande:
    Jag bor i västervik,du?? ja jag ska ringa i morron o kräva ett nytt o fråga om det är meningen man ska komma ut där i från tjutfärdig istället för glad! Jävla bitterfitta säger jag bara!
    Jag bor i Gävle så då finns det två bitterfittor som vaknat på fel sida. Kändes som att få ul av min stundtals väldigt otrevliga chef haha.

Jag ska tillägga att jag inte på ngt sätt förväntade mig något speciellt, men jag ville iaf få veta att allt var bra med bebben, vilket hon inte talade om förrens jag frågat henne typ 5ggr, och min man spänt ögonen i henne och frågat, mår vår bebis bra?

Sen retar jag upp mig på att det kostar 200kr, jag tänker inte betala för en dåligt utförd tjänst. 200kr för 5 minuter och en otrevlig kärring, skulle inte tro det!
  • Mrs TH
    ludicrous skrev 2010-07-17 15:34:46 följande:
    Hur går det för er med vagnar?
    Jag e inne på en Emmaljunga Edge Duo, men att slänga ut typ 7000 ca på en helt ny vagn när det inte blir fler barn sen vettefaan om jag vill, så letar lite begagnat...
    Kollar lite på andra också såklart,men hur tänker ni med små svängbara hjul fram mitt i vintern ? :S
    Jag har bestämt mig ( min man skiter i vilket, bara den är säker) för att vi ska ha en kronan, med terränghjul i vinter, den ska vara väldigt bra säger de som jag känner som haft den, och den är retrosnygg.
     Vi bor  i ett radhusområde 10 min( m bil) ifrån stan, det tar ca 1 h att gå in till stand dock, och jag vill ha en vagn som funkar bra i "terräng", då mina föräldrar bor på en hästgård ute på vischan, många av mina vänner bor också kvar där ute i skogen och jag älskar att vara ute och gå i naturen. Jag har aldrig gått speciellt mkt på stan tidigare och kan inte tänka mig att jag kommer att göra det nu, så små svängbara hjul går bort för mig.
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 16:37:06 följande:
    Jag vet inte ibland så känner jag små rörelser i magen när jag ligger på sängen på kvällen innan jag ska sova men annars inte alls nu har jag änte kännt på några dagar igen hoppas det inte har lagt av att slå hjärta man blir sjukt orolig.
    Jag har drömt om missfall och jag har drömt om att jag blöder.
    Jag tänker negatift hela tiden men vill såklart hoppas på att den lever.
    Men jag vet inte längre.
    Sen har kännslan av röksugen kommit oxå jag röker inte men varför kommer den e det då barnet e död om de e det att kroppen blir knäpp jag har fortfarande hunger kissnödig trött och ömma bröst men vad mer ska man tro ?
    Det är ju inte konstigt att känna oro, jag har drömt om blödningar, smärta och fan och hans moster sen den dagen jag såg ett + på stickan. Men det ska ju itne vara så att oron tar överhanden, då blir det ju bara fel, om du är så orolig så tycker jag att du ska ringa din BM och förklara precis hur det ligger till och säga att du itne vet varför men du kan inte släppa tanken på att nått är fel, jag är säker på att du får ett ul, så att du kan stilla din oro!

Gällande rökningen, jag har varit och är fortfarande röksugen, inte varje minut men helt klart får jag ett sug minst ett par ggr i veckan,  då slutade jag ändå röka 2 v innan jag fick reda på att jag var gravid. Jag suktar även efter rödvin, rom och cola och parmaskinka!
    Vår bebbe såg ut att må bra trots mitt stundtals enorma röksug. Jag tror inte det alls har att göra med huruvida bebben mår bra eller inte, det har med mig att göra. Jag vill väldigt gärna ha en cigarett, eller två. Jag kommer inte att röka, men jag SKULLE vilja röka. Jag skulle vilja ha en fridag, då min man bar bebben och jag kunde dricka massor med rödvin, och röka flera paket cigaretter

Det är klart att din bebis mår bra!
    Ring och prata med din BM!
  • Mrs TH
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-17 17:42:26 följande:
    Tack gumman du får mig att skatta och inte tänka på bebisen e död..
    Jag tar detta med lugn väntar till rul som är på fredag och hoppas på det bästa.
    När du och jag fått våra små ja då lovar jag att det första jag ber sambon när barnet är ute det är en paket CIGG hahahaha sen är jag lättad och glad och lever på rosa moln
    Hahaha! Jag har i ett otroligt svagt ögonblick lovat min man att inte börja röka, fan ta den karln och hans fin ögon

Men du jag kan kontra med att jag precis läste i en tråd här att överviktiga löper större risk att få missbildade barn... , vad tror du jag sitter och tänker på nu? Jag måste lärar mig, man ska inte läsa andra trådar än glada trådar, man ska inte läsa böcker, inte se på tv och framför allt inte prata med folk, iaf inte om man är lite inbillningssjuk som jag är

Jag har haft olika faser och de slutar alla på samma sätt, jag gråter till alvedonreklamen, med hundarna( om man är stor och stark så måste man vara snäll) eller lyssnar på Briggen Bluebird och gråter som en galning, tills min man börjar få ett lätt panikartad blick i ögonen och jag bara ser hur kugghjulen går i huvudet på honom. Vanligtvis brukar han säga typ, älskling älskling, du jag har laddat ner True Blood åt dig, eller vill du ha choklad, vi kan titta på Twilight igen, eller Titanic eller den där filmen där de sjunger hela tiden, vad som helst bara du slutar gråta Det brukar fungera för mig, lite halvnaken Alexander Skarsgård har aldrig dödat någon
  • Mrs TH
    Emelle skrev 2010-07-18 11:49:22 följande:
    Har ni fått moderskapsintyg från era bm än?
    Jag ska inte träffa min förrens sent i september och jag vill ju söka HP from 24 Oktober...
    Känns som om det blir kort om tiden...
    Med de andra barnen har jag fått intyget tidigare...
    Jag får mitt 3 augusti, då jag ska dit nästa gång. Jag jobbar inom handeln och har ingen möjlighet att bli omplacerad, utan jag måste snällt bubba 30kg kartonger/ läskbackar/ mjölkbackar dagligdags, har oftast jätteont i magen efter ett pass
  • Mrs TH

Jag har börjat leta lite grejjer till bebben, skötbord ska vi få låna av en kompis som är klar med barnafödandet( säger hon iaf). Vill inte köpa på oss massa onödiga saker utan  mer det som är jätteviktigt och resten kan man ta pö om pö. Men babyskydd och barnvagn känns viktigt, letar beg barnvagn som en galning, men det finns typ 2 ute i hela sverige, typiskt att man ska falla för en barnvagn som inte går att få tag på beg. Krisar det får vi köpa en ny. Babyskydd har jag kollat på begagnade, är rätt säker på att ingen förälder skulle sälja ett babyskydd som varit emd i en krock, då illa vill man väl inte någon annan. Men det beror nog på VEM som säljer och vilket slags skydd det är. Har även vänner som har babyskydd, ska höra med dem om de vill sälja sina.

• Mrs TH
    ondar skrev 2010-07-19 15:19:09 följande:
    Vad är det för vagn ni är intresserade av? *nyfis*
    Vi  dvs jag Vill ha en kronan, svart, blå eller grå, men inte en röd, en -08 och framåt. Fanns 2 st ute på blocket idag när jag kikade, har mailat en, men inte fått nå svar än.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)