December Bebis 2010 :)
www.poshtots.com/Bedding/Baby-Bedding/Girls-B...
Jag drömmer väldigt konstigt, det är rätt jobbigt. I natt drömde jag att min bästa vän var otrogen mot sin man och skyllde otroheten på att hon blivit mamma. Något hon aldrig skulle göra, men det var så verkligt i drömmen.
Gråtmild är jag jämt, men igår fick jag även ett vansinnesutbrott på min pappa, som är en riktigt 40-talist skitstövel, som tycker att flickor inte ska bry sig så mkt om saker som är viktiga. Usch honom vill jag inte se på ett tag! Sen grät jag så hårt att jag fick ont i magen. Min man blir jätterädd och gör allt han kan för att jag ska lugna ner mig.
Det här med mina föräldrar är en lång tråkig story, men man kan säga att de gör sitt bästa för att förstöra det för oss eknomiskt, ex min pappa förfalskar mitt namn på saker och så blir jag betalningsskyldig etc.
Nu kom precis våra nya fina sängar, och jag ska släppa ut den lilla katten ifrån badrummet, där hon har varit på timeout eftersom hon är så jäkla jobbig på en av de andra katterna, sen ska jag åka hem till gården där jag växte upp och bada och äta sen lunch med mina bästa vänners mamma!
Jag känner inte av bebisen alls, men knäppa ul tanten sa att ajg hade moderkakan i framkant och så är jag förstföderska, hon trodde inte att jag skulle börja känna bebisen förrens runt v 23-24. Så jag oroar mig inte alls över att sparkar och buffar lyser med sin frånvaro
Jag har gått ner -5kg sen inskrivningen, men jag har att ta av så det är bara bra. Bebben tar det den behöver och jag får leva på överskottet
Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.
www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo_combi__06_28517199.htm&w=1
Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.
Hejhej!
Härligt med kärlekssagor och pigga buffande bebisar. Vår är kavlugn än så länge, men som sagt var jag är i 19 alt 20v beroende på vem av UL sköterskorna som har rätt. Dessutom har jag moderkakan i framkant och då kunde det dröja tills v 22-24 eller nått med första barnet. Vidare har jag en hel del sälfett mellan mig och bebben, inte så lätt att sparka igenom en massa blubberfett
Vi köpte den där vagnen iaf, den var i helt strålande skick, inte en fläck eller nötning någonstans. Vi är spontana så där( hus, bil etc allt mer eller mindre spontaninköptes
), men vi tog en sväng på alla barnvagnsaffärer först och kollade så vi gillade emmaljunga.
Babyskydd är nästa sak på listan och sedan säng, jag vill ha en speciell typ av säng som man hakar på sin egen säng, så bebisen inte ligger i vår säng, men ändå nära. Jag och min man är ense om att vi verkligen inte vill ha bebisen i sängen, sen om det blir så tja då blir det så, men vår intention är att den inte ska sova med oss.
På tisdag är det sags för nästa ul, hoppas vi har större tur med sköterskan den här gången och att bebben visar vad h*n är för sort