• Mrs TH

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-19 22:45:29 följande:
    HAHAHA, jag tror jag DÖR. Dels priserna (ja, för 12 000 kronor är ju rätt billigt?) men också hur amerikanskt det är. Just det här var väl kanske inte riktigt min stil..

www.poshtots.com/Bedding/Baby-Bedding/Girls-B...
    Men herre gud, jag får fasiken ticks bara av att kolla på bilden, det bara skriker tacky ame trailer trash!
  • Mrs TH

Jag drömmer väldigt konstigt, det är rätt jobbigt. I natt drömde jag att min bästa vän var otrogen mot sin man och skyllde otroheten på att hon blivit mamma. Något hon aldrig skulle göra, men det var så verkligt i drömmen.

Gråtmild är jag jämt, men igår fick jag även ett vansinnesutbrott på min pappa, som är en riktigt 40-talist skitstövel, som tycker att flickor inte ska bry sig så mkt om saker som är viktiga. Usch honom vill jag inte se på ett tag! Sen grät jag så hårt att jag fick ont i magen. Min man blir jätterädd och gör allt han kan för att jag ska lugna ner mig.

Det här med mina föräldrar är en lång tråkig story, men man kan säga att de gör sitt bästa för att förstöra det för oss eknomiskt, ex min pappa förfalskar mitt namn på saker och så blir jag betalningsskyldig etc.

Nu kom precis våra nya fina sängar, och jag ska släppa ut den lilla katten ifrån badrummet, där hon har varit på timeout eftersom hon är så jäkla jobbig på en av de andra katterna, sen ska jag åka hem till gården där jag växte upp och bada och äta sen lunch med mina bästa vänners mamma!

• Mrs TH
    Stoce skrev 2010-07-20 12:44:44 följande:
    Så ni är flera som har blivit gråtmilda? Själv är jag nästan tvärtom jag, funderar på om något är galet?! Jag har väldigt jämnt humör och är mest bara nöjd och tillfreds. Enda gången jag gråter/får tårar i ögonen är om jag ser en förlossning på tv eller liknande, haha!

Går in i vecka 20 idag, så nu är det halvtid, tjoho! Imorgon är det dags för besök hos BM, ska få lyssna på hjärtat för första gången. Sambon ska med också, så vi ser fram emot det båda två.

Ni som får ut vätska från brösten... hur ser den vätskan ut? Det som kommer för mig, är ganska klart med antydan till svagt ljusgult. Luktar ingenting.... läcker ibland så jag får byta nattlinne, haha!
    Men det är väl härligt att du har ett så jämnt och bra humör! Min mamma var så, hon sa att hon aldrig mått bättre än när hon var gravid. Själv, nja jag gråter mkt, men det har jag iofs alltid gjort annars tycker jag att jag är rätt harmonisk
  • Mrs TH

Jag känner inte av bebisen alls, men knäppa ul tanten sa att ajg hade moderkakan i framkant och så är jag förstföderska, hon trodde inte att jag skulle börja känna bebisen förrens runt v 23-24. Så jag oroar mig inte alls över att sparkar och buffar lyser med sin frånvaro

• Mrs TH
    Momalicious skrev 2010-07-20 19:18:58 följande:
    Känns som att äta slemmigt halvrått ris förövrigt HAHA
    Jag är lite rubbad, men jag gillar smaken av linfrön, jag har alltid en kopp med linnfrön i kylen. Det är godare när det är kallt!
  • Mrs TH

Jag har gått ner -5kg sen inskrivningen, men jag har att ta av så det är bara bra. Bebben tar det den behöver och jag får leva på överskottet

Jag skulle behöva lite hjälp! Jag har hittat en jättefin emmaljunga, men har INGEN som helst koll på emmaljunga. Det är en emmaljunga smart duo combi, jag hade ju siktat in mig på kronan, men den här är verkligen jättefin. Har sett en sådan här förut på blocket och ångrade att jag valde bort den pga att det var en emmaljunga.

www.blocket.se/gavleborg/Emmaljunga_smart_duo_combi__06_28517199.htm&w=1

Någon som har haft emmaljunga? Som har koll på just dne här modellen? Har kikat runt i trådar men inte hittat ngn bra tråd här.

• Mrs TH

Hejhej!

Härligt med kärlekssagor och pigga buffande bebisar. Vår är kavlugn än så länge, men som sagt var jag är i 19 alt 20v beroende på vem av UL sköterskorna som har rätt. Dessutom har jag moderkakan i framkant och då kunde det dröja tills v 22-24 eller nått med första barnet. Vidare har jag en hel del sälfett mellan mig och bebben, inte så lätt att sparka igenom en massa blubberfett

Vi köpte den där vagnen iaf, den var i helt strålande skick, inte en fläck eller nötning någonstans. Vi är spontana så där( hus, bil etc allt mer eller mindre spontaninköptes ), men vi tog en sväng på alla barnvagnsaffärer först och kollade så vi gillade emmaljunga.
    Babyskydd är nästa sak på listan och sedan säng, jag vill ha en speciell typ av säng som man hakar på sin egen säng, så bebisen inte ligger i vår säng, men ändå nära. Jag och min man är ense om att vi verkligen inte vill ha bebisen i sängen, sen om det blir så tja då blir det så, men vår intention är att den inte ska sova med oss.

På tisdag är det sags för nästa ul, hoppas vi har större tur med sköterskan den här gången och att bebben visar vad h*n är för sort

• Mrs TH
    Minifer skrev 2010-07-24 02:08:14 följande:
    jag har tur som en tok med metabolismen! :)

MrsT: jag är också ute efter en sådan säng som man har intill. Vi har ju redan sonen mellan oss och två ungar i sängen går inte, hehe! Sedan sov jag så himla dåligt när sonen var nyfödd och låg i sängen, var så rädd att krossa honom. Nu vill vi ha plaaats! Säg gärna till var du hittar säng och vad den kostar. På Ikeas spjälis kan man ta av en långsoda, men vet inte om det blir ett glapp mellan sängarna då
    En sådan här funderar jag på att köpa, den är dyr, men  för oss är det värt det. Man hakar fast den på den egna sängen så att man vet att den står intill hela tiden.

Babybay
    www.familjetorget.se/bilder/st_babybay_sang.jpg
  • Mrs TH
    Småstadsbönan skrev 2010-07-24 11:19:51 följande:
    När man tar av ena sidan på ikeas sängar så måste man ha madrassen på lägsta höjden och då kan det vara så att den lilla inte ligger på samma höjd som er.
    Mrs TH skrev 2010-07-24 10:56:38 följande:
    En sådan här funderar jag på att köpa, den är dyr, men  för oss är d

et värt det. Man hakar fast den på den egna sängen så att man vet att den står intill hela tiden.

Babybay
    www.familjetorget.se/bilder/st_babybay_sang.j...
    Kan man inte hitta en sådan på blocket lite billigare?? ser ju inte ut som dom kan ha dom så jätte länge??
    Jag har kollat på blocket, de ligger runt 1500kr beg, men sen så kan man använda dem som soffa till lite större barn alt som ritbord. Vi lägger dock hellre ner 1500-2000kr på den här sängen än på en vagn som är 2 år yngre än den vi köpte De kan itne ha dem speciellt länge, det är sant, men det finns så många jättebilliga spjälsängar på blocket att vi har råd att köpa en stor spjälis den dagen bebben behöver större
  • Mrs TH
    Småstadsbönan skrev 2010-07-24 11:33:13 följande:
    Jag har känt våran lilla flera dagar i rad nu och det blir bara tydligare och tydligare

Jag har vill ha akta gracos lila babyskydd men vi funderar på att hyra då vi inte planerar fler barn och för att det är billigare då, men man kan inte få ett lila om man hyr. Vad tror ni om att köpa beg? tror ni att folk är så fräcka och skulle sälja ett skadat skydd. Jag personligen skulle aldrig ha hjärta till det.
    Jag personligen tror inte att folk säljer ett krockat babyskydd, men där skulle ja gnog gå på vilka det är som säljer det...
    Vi ska köpa ett beg babyskydd av en kompis, du kanske har ngn kompis som har ett?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)