• ansi

December Bebis 2010 :)

Härligt! Nu har de flesta av oss decembermammor kommit halvvägs! Själv är jag på 21+1 och har beräknad BF 21/12.

Jag sitter här på mitt kontor och känner bebisen böka runt därinne. Vi har varit på RUL och allt såg bra ut! Nu växer magen så det knakar och jag börjar se riktigt gravid ut. Det känns härligt! De flesta fysiska besvär lyser än så länge med sin frånvaro, so far, so good!

Följer er här i tråden emellanåt och hoppar gärna på tåget!

• ansi

Jag känner att en infoträff på FK kan vara bra. Jag tycker allt det där med FP känns jätteförvirrande och lite stressande. Jag hoppas att en sån träff kan reda ut saker, eller så blir det tvärtom och jag går därifrån ännu mer förvirrad och stressad.

• ansi

Jag gillar korta, enkla namn och har en lista att plocka flicknanam från; britta, ellen, beata, märta, klara m.fl. Pojknamn är mycket svårare och än så länge är lista inte mycket längre än emil.

• ansi

Godmorgon!

Det är mycket som ska ordnas och tänkas igenom innan bebis kommer. Det är vårt första barn så det är ganska mycket som känns rätt förvirrande.

En sak, bland många andra, som jag funderade över igår kväll är; babyskydd. Ska man köpa (nytt eller begagnat?) eller ska man hyra? Är det i så fall en bra idé att hyra från sjukhuset, som jag sett att man kan? Ni brukar vara fulla med kloka råd i den här tråden, har ni några att dela med er av i ämnet?

• ansi

Så otrevligt det låter, Sandragumman! Hoppas du känner dig bättre nu!

• ansi

Oj, vad tiden går fort! Redan vecka 23 idag!
    Än så länge mår jag bara fint och bebis sparkar varje dag, särslikt på kvällen. Nu har den också börjat att sparka pappa. Tidigare skedde samma sak, som många andra i tråden berättat om, att bebis blev alldeles still när pappa la handen på magen. Men nu är han så glad när han, på kvällarna, kan ligga och känna bebis röra sig under min hud.

Hoppas ni alla mår bra och njuter av era fina magar!

• ansi

Momalicious: jag kollade som hastigast i tråden. Jag förstår att du blir upprörd av svaren du fått där. Det verkar vara en trend i vissa trådar här på FL att hänga upp sig på ovesäntligheter och bara göra ner trådstartaren. De flesta ber ju om hjälp och stöd i sina trådar och får mest bara skit. Bry dig inte om den! Läs den inte mer! ;)

Jag hoppas det löser sig med dina betyg. Man kan känna sig hemskt maktlös i sådana lägen. Men det kommer säker att lösa sig!

En bra ska med att vara arg är att det blir väldigt städat hemma! Jag brukar okcså köra på det. Blir liksom ändå nåt kontruktivt av alla negativa känslor. Kanske känns det lite bättre efteråt?

• ansi

Jag har gått upp ca 5 kg sen jag plussade. Jag försöker verkligen att äta nyttigt och bra, men jag är ju så vansinnigt hungrig och sugen HELA tiden, så jag antar att det kommer att sluta på ganska många kil+ för min del. Men det är ok, så länge jag mår bra.

Jag hade visst ganska stort sf-mått. Vet inte om det betyder stor bebis eller bara att jag bär den högt upp. Jag hoppas på det sista. Jag är nämligen inte så stor själv...

I eftermiddag åker och sambon till Kreta för en veckas underbar solsemester! det är bäst att passa på ;)

• ansi
    ondar skrev 2010-08-20 10:01:42 följande:
    Vad hade du? *nyfiken* Jag hade 27 och är i 24+1. Bla en bekant till mig låg också i övre delen av kurvan i hela grav och dottern var beräknad att ligga runt tre,fyra kg när hon kom. Hon vägde 2.5:). Så det behöver ju inte betyda något. Min bekant är också väldigt liten.

Jag äter det jag vill och behöver men rör mig varje dag. Oavsett hur mkt kroppen strejkar så måste mina hundar ut och mitt jobb måste skötas så det är ju tyvärr bara att bita ihop och göra så gott man kan. Men det är ju samtidigt bra för kroppen att man rör sig också så det är ju inte alltför illa:).

Hoppas ni får en toppenresaSolig
    Om jag inte minns helt fel var det 24 cm i v. 21 (20+1). Det var lite tidigt att mäta men hon gjorde det ändå och då hamnade jag på den övre linjen i kurvan. När vi gjorde ultraljud var det första bm sa att jag nog gått längre än vad jag räknat med, men när hon hade mätt och mätt så kom hon fram till samma datum som jag redan räknat ut, minus en dag. Men då blev jag förståss orolig och tänkte att då är nog min bebis stor! Jag kan känna min livmoder ca 5 cm ovanför naveln och jag växer himla fort nu!  Men BM tröstade mig och sa att det inte behöver betyda att bebis är stor, jag hoppas det inte gör det. Skönt att höra att det inte gjorde det för din bekant!

Skönt att ha hundar, då måste man ju ut. Jag skyller alltför ofta på regnet som faller i alldeles för stors mängder denna sensommar!
  • ansi

Hej alla!
    Nu är jag tillbaka på jobbet efter en härlig veckas semster på underbart soliga och varma Kreta. Jätteskönt! Vi har bara slappat på stranden, läst böcker, sovit och pratat bebis. Skönt att få lite tid tillsammans att landa i allt som händer nu.

Jag har klarat av 24 veckor nu och fortfarande mår jag bra, för det mesta. Bebisen sprakar hela dagarna och sparkar på sin pappas hand när han trycker på magen. Det känns som om man liksom börjar få kontakt med den lilla där inne när den gör sig påmind så.

Just nu känner jag mig dock lite nere... jag vaknar alltid jättetidigt på morgonen, jag tror att det är bebis som väcker mig, då är jag jättekissnödig. När jag varit på toa kan jag inte somna om, så jag sover alldeles för lite... Jag blir jättetrött om eftermiddagarna. Då blir det lite svårare att hålla humöret uppe. Just nu känner jag mig lite irriterad på alla som ska kommentera sorleken på magen med orden "oj, vad tjock du är!" och "är du säker på att det bara är en?". Jag inte tjock, jag är gravid och någonstans måste ju hela den, nu ganska, stora bebisen ta vägen, klart magen börjar puta ut! Helt abnormt stor i jämförelse med andra gravida i v 25 tycker jag ändå inte att jag är... äsch, jag blir så känslig för sånt där ibland...inser när jag skriver det att det är ganska larvigt att reagera på det... ännu ledsnare kan jag bli mär folk alltid kommenterar BF-datumet (21 dec), en del med "Oj, stackarn att fylla år så nära jul" eller "bara den inte kommer på julafton, det kan ju inte vara kul", Som om jag kunde styra över när jag blir gravid och när bebisen ska komma... ganska larvigt det med, men det känns lite bättre när jan kan skriva av sig lite...

Hoppas ni har det bra och myser med era magar!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)