• ansi

December Bebis 2010 :)

Jag har inte heller inhandlat något till bebis. Tycker också att det fortfarande känns väldigt ofattbart att det ska komma en bebis. Kanske blir det verkligare när man börjar handla till den lilla, kanske kanske vara ett bra sätt att göra det fattbart?

• ansi

Grattis, Momalicous, till den fina pojken!
    Vad häftigt det måste varit att få se honom!

• ansi

Mrs T: Grattis till den lilla flickan! Många varma lyckatillönskningar!

• ansi

Jag har också en lite jobbig dag idag... min sambo var borta i helgen och jag tänkte passa på att bjuda mina väninnor på middag. Jättebra idé, det var jättetrevligt! Men så jobbigt! Självklart ska hemmet vara perfekt och alla tre rätterna jag skulle bjuda på i princp klara när de kom... sen är det ju en massa disk och städnng när de åkt också... Jag har inte haft några problem med rygg, höfter, ben och fötter innan, men nu! Jag låg hela dagen igår sen de åkt och idag känner jag mig som en rishög. Orkar inget. Vill bara hem och sova, sova. Magen växer hur mycket som helst, och det är jättemysigt, men idag känns den bara stor och spänd och tung. Hu, hoppas jag repar mig snart!

Kanske kan bli lite uppiggad av att titta lite efter de där paketen ni skriver om... och längta och tänka på bebis. Snart är de ju här!

• ansi
    Licebe skrev 2010-10-12 09:02:57 följande:
    Idag har jag varit gravid i tvåhundratvå dagar, det firas med att gå i mjukisbyxor heela dagen=)
    Idag har jag varit gravid i 210 dagar och alltså 75% av tiden till BF. Å, vad jag önskar att jag kunde fira det med att gå i mysbyxor hela dagen! Istället är jag illamående och trött på kontoret där jag känner lite dålig motivation idag... (gnäll, gnäll).
  • ansi
    mamma smurfen skrev 2010-10-11 15:31:12 följande:
    Kan inte annat än le här....
    Det är inte KUL å höra om alla krämpor, men ACK så skönt att höra att man INTE är ensam om dom iaf..

Ja, vi har blivit lite gnälliga nu... med all rätt!
    Skönt att veta att de flesta känner på samma sätt!
  • ansi
    Licebe skrev 2010-10-12 09:37:46 följande:
    Du skulle ha satt på dig mjukisbyxor ändå. Så att du iallafall hade haft bekväma byxor=)
    Du har rätt! Det skulle jag gjort!
  • ansi

Illamående här med! Kräktes imorse. Känns väldigt mycket igen från de första veckorna av graviditeten så jag befarar att det kommer att bli en ny illamåendeperiod nu på slutet... typiskt! Som om inte tröttheten, sömnsvårigheterna och otympligheten vore nog.

Ännu en gnälldag, med andra ord...

• ansi

Något som är bra (det finns ju många såna saker också!) är att min lilla fis är väldigt livlig och buffar och sparkar. Stryker jag över magen brukar jag genast få svar. Det känns jättemysigt att kunna kommunicera med den lilla därinne! Det gör mig glad, när det känns tungt!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)