Inlägg från: Myzan07 |Visa alla inlägg
  • Myzan07

December Bebis 2010 :)

Hej! har fått BF 24dec, men efter tidiga Ul så fick vi den 25... Eftersom jag vet exakt när barnet är gjort så stämer de datumen mkt bra... ( Mannen ligger ute på jobb =)) Ska på Ul på fredag, vill veta knet då, såååå spännande!!! Det här är barn nr 2 men den första är 13 år, så det är en sladdis!

Fick Första då jag precis fyllt 19 ( Men det e samma pappa, skriver det eftersom jag fått frågan 1000ggr!) Är såååå förväntansfull!
    Har velat detta länge, men vi har liksom inte haft samma åsikt om detta förräns, ja i april dådå =P jag tror att de e en pojk... kollade med ring å halsband i går å det visade det, svärmor säger pojk å hon har tidigare gissat rätt på alla sina 6 barnbarn !
    Ang vikt å mage, har gått upp 7kg...  Men med första hade jag gått upp 12kg i v 16... sen "bara" +4 till. hade iof lite merr att ta av denna gång.
    magen går inte att dölja! har jag inte kunnat sedan v12! syntes redan utan kläder tydligt i v 8!

• Myzan07
    Jessika82 skrev 2010-07-21 11:39:35 följande:
    hur mycket har ni gått upp?
    7kg  v17+3
  • Myzan07

Var på UL i dag!!! Var en riktig vilding där inne, en pöjk! Syntes hur tydligt som helst! Nytt datum 20 dec, plusade alltså 5 dagar så är nu i v 19 (18+4)
     Till er som inte kännt något på några dagar: Det är helt normalt nu! Efter v 24, som någon skrev så känner man typ varje dag! I går kväll höll vårna grabb på och bökade om totalt, kunde inte sova! så mysigt! men idag har jag inte känt något alls, men såg hur han for runt! :) Var å kollade säng på Babyproffsen och liggdel till citycrossen, vi bestämde oss för en qouadrolift ( vet ej stavningen) till den istället för citykorgen.
    ha det gott alla!

• Myzan07
    Sandragumman skrev 2010-07-25 18:39:22 följande:

Ja på tal om det... journaler alltså...

Jag ville jämföra lite vikt uppgång nu och med förra men har kastat min för jag fick en pappers journal sist, men visst läggs det även in i datan..... har för mig det....

Är de någon som vet om de finns kvar eller hur länge sånt sparas???

Hos oss sa BM att pappersjournalern finns hos dem i arkivet men man får kontakta Kvinno.. någonting på lasarettet, kolla med BM hon vet var!
  • Myzan07
    Karttikeya skrev 2010-12-06 07:26:22 följande:

Snaaaark vad jag sover dåligt nu.. Och det gör så ONT med allt vatten i min kropp! Kräks Är svullen och öm precis överallt, känns som om mina fötter och ben kommer spricka om man tar i dom.. Kan för tusan inte ens gå en kort promenad utan att jag våndas i timmar efteråt. Är så trött på min kropp.

Ska till skolan för grupparbete idag, ja oj vad jag är taggad.....

Köp stödstrumpor på apoteket!!! de e svinjobbiga att få på, men oj! De e guld värda! Fick tipset av en vän, men tyckte eh länge, kärringvarning, men tänk om jag gjort det från början när jag svullnade!!! Nu kan jag inte vara utan dem! Tvättar dem i snabb tvätt på kvällen så de e torra till morognen, de kostar 120 kr men väl värt varenda öre!
  • Myzan07
    Saliva123 skrev 2010-12-06 09:16:56 följande:
    Sitter på spec Mvc o troligtvis får jga en hinnsvepning snart, någon med erfarenheter?
    Läste på nätet, verkar som det då brukar starta inom 48H! Så lycka till!!!

"Det utförs av barnmorska eller läkare. Han eller hon gör en inre undersökning på dig och ”sveper” samtidigt med fingret runt livmoderhalsen (cervix). Syftet är att lossa hinnsäcken barnet ligger i från livmoderhalsen. Detta stimulerar frisättningen av prostaglandiner, ett slags hormoner som sätter igång förlossningen.

Genom att svepa hinnor ökar sannolikheten för att förlossningen startar inom 48 timmar. Chansen att det ska fungera ökar om livmoderhalsen redan börjat mjukna och förbereda sig för förlossningen. Det ökar inte risken för infektion vare sig för dig eller för ditt barn.

Det kan dock kännas lite obehagligt eftersom livmoderhalsen ofta är svår att nå innan förlossningen startat, och du kan få lite småblödningar och oregelbundna värkar direkt efteråt. "
  • Myzan07
    LillSnurr82 skrev 2010-12-06 12:34:59 följande:
    Godmorgon tjejer! (ja jag är en tjej som kan sova länge på morgonen men sover dåligt på själva natten)

Ser att det kanske är på gång för en del med hinnsvepningar osv..

Själv så har jag vart vaken i natt av onda men oregelbundna förvärkar.
    Sen i morse när jag gick upp och satte mig på toa så kom det massa blodiga flytningar.. Kan det vara en början tro?? Ska man bli orolig eller är det normalt??
    Du ska alltid kontakta Bm eller förlossningen vid blödningar! Men är troligen teckenblödning=start! men ring BM! Eller bättre förlossningen, För BM hänvisar nog dit ändå!
  • Myzan07
    ondar skrev 2010-12-06 12:51:34 följande:
    Tack för infon:).
     Ja det e bebisens vanliga liggvagn isf jag tar med- endast. Skönt, då slipper man ju kånka på den där resesängen också:).
    Tycker du, för DITT samvetes skull att det e hårt, kan väl bebben sova middag i någons säng... :) Annars lägg under någon extra filt i vagnen så det blir lite mjukare, jag ahr ett extra täcke i sängen som bebis ska få sova på... Gjorde så med förra barnet osså, fst e ju klart, hon sov ju inte så många nätter i sin säng ;))
  • Myzan07

Här händer det grejer, är inte så aktiv på att skriva men läser då och då! Min slemmis släppte första gången i fredags, FÖRRA veckan! Men har kommit flera gånger under veckan, å ja, den kan vara ganska lös. natten till denna fredag for jag runt runt i sängen, satt upp låg ner låg på sida gick upp etc, mellan 22-23, mannen log å frågade hur det va, vet inte sa jag, men gör inte ont, bara... vet inte! Så log han, det där känner jag igen sen sist... kommer du inte ihåg det själv? NÄ??? ( gjorde visst det innan vattnet gick inne på förlossningen, men det  är 13år sen vi fick barn sist) Men sen gav det sig, men sen fick jag värkar mellan 00-02 mkt oregelbundna, men sen bara SLUT! Sen har det varit lugnt, hade en värk igår på em, tänk att man kan bli lycklig av värkar?! :)
    men nu på kvällen när jag var på toa så kom det liiite blod när jag torka mig ( lovar att jag inte skulle sett det om det inte var så att man nu förtiden verkligen studerar allt i toan Obestämd. Min syster som är MKT med gravid smsade jag så klart, hon bara ring Förlossningen!!! Då kasnke du får komma in på bedömning, å så pilllar de lite å sen sätter det igång!
    Men de sa avvakt...
    Nu har jag liiite typ mensmol igen...
    Till saken hör, att förra gången kom värkarna pang bom, men inte särskilt ont, hade jag väntat tills det gjorde ont dåå, då hade vi fått barn hemma, åkte så vi var inne halv 5 på em hon är född 19.25, det var först kvart i 7 när vattnet gick som det gjorde ont!!! Hade INGa som helst förkänningar innan, denna gång har jag haft rejäla förvärkar i 2 veckor nu...

HUr ska jag veta???
     Till det roliga hör att jag blir så full i skratt när jag läser vad ni skriver, ni e som jag, tror att om man säger eller ens andas att NU , nu e det nog dags! Då kommer det avta... vad roliga vi e!! Kram på er alla! Ut med barnen NU!!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)