Inlägg från: Myzan07 |Visa alla inlägg
  • Myzan07

December Bebis 2010 :)

AnnaCL skrev 2010-12-11 19:59:44 följande:

Grattis till de fina bebisarna!

Alltså hur känns egentligen värkar?
    Jag har sjukt stark mensvärk, i tjejmagen och främst ut i ryggen och ned i låren som kommer med jämna mellanrum och sitter i typ 30 sekunder. Är detta förvärkar?  jag har ingen uppfattning om vad det är jag ska känna egentligen. Detta känner jag dock inte igen.

Låter def som värkar!!! De kommer bli starkare och längre, du kan pröva att duscha varmt på magen å ryggen, om det inte går över, grattis! Då har din resa börjat, men du! Se till att äta å dricka bra nu! För kan vara svårt sen! Förvärkar brukar inte gå ut i ben å rygg... Jag blir som matt i kroppen osså av värkar, vet inte om det är typiskt, kroppen styr liksom själv
  • Myzan07

hur länge har du haft 5 min? jag kan säga tt jag stod ut med mina fast det var första, hade som sagt inte super ont! Vänta inte fööör länge! ring in till FÖrlossningen, de brukar tolka lite på rösten osså.. Förresten om du försöker prat med en värk, går det?

• Myzan07
    AnnaCL skrev 2010-12-11 20:25:51 följande:

Jag ska inte säga nåt nu, tror faktiskt på falskt alarm. Det går att prata under tiden men jag måste fokusera och lägga mig ned helst, försöker käka pizza emellanåt. Jag tror att jag ska duscha och ta alvedon så går det kanske över. Vi färdknäppte tidigare i em. Kanske är efterspel med förvärkar efter det. Magen blir inte heller så hård under tiden jag har ont, det ska den bli om det är riktiga värkar eller?

Men jag kunde prata under värkarna, men var lite ansträngd. ang färdk, Det var just det vi hade gjort osså!  3h innan! Ta alvedon du, men  om det inte avtar med det då ÄR det värkar!!! Så där känner man för att man VILL så gärna! Jag tror det e dax för dig! Magen blir inte hård av värkar, det blir den av sammandragnigarna... :))
  • Myzan07

Som sagt, jag hade inte direkt ont av mina värkar, på Förlossninge trodde de inte att jag hade värkar, sen när de mäte dem å kollade så var jag öppen 6cm och hade riktiga värkar, hade jag stannat hemma hade jag fått barn hemma! Det var min mamma som tjatade in mig! Som sagt hade jag bestämmt hade vi stannat å shoppat när vi närmade oss Förlossningen, å då var vi inne 2 1/2h innan hon är född! Tog inte ens med väskan in, hämtade den 1 h innan hon föddes, gick till bilen med mannen å hämtade den... Lycak till nu!

• Myzan07
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-11 20:38:23 följande:
    hur kändes dina värkar när du inte hade direkt ont?!! Hur betedde de sig? Sån himla tur ni åkte in då jue
    Det e man ju så rädd för o ja tycker oftast man hör att de på förlossningen säger att ne men de kommer inte o bli något än så vila dig du o sen när de väl kommit in så har de fött bebis på typ 1 timme.Tyst
    Jag skulle beskriva dem som rejäla mensvärkar, sen hade jag ont i ryggen. alltså jag pratade å hade inte alls svårt med värkaran när vi åkte bil, när vi gick ner å hämtade väskan hade jag typ 2-3 min mellan dem, men behövde stanna upp å pusta när de kom, var inte särskilt påverkad alls! ja, de på Förlossningen var gasnka noschalanta!
     Jag födde med TENS å lustgas, behövde aldrig nå annat för hade som sagt inte särsklit ont. Denna gång är jag LIVRÄDD nu eftersom jag haft sååå mkt förkänningar, tänk om vi inte hinner in?? Hur vet jag när det e dags?? Eftersom de säger att värkarna inte behöver vara lika starka andra gången eller att det går fortare...
    Har du långt till Förlossningen? har du ringt? När mitt vatten gick så blev det enormt tätt mellan värkarna, tur vi var där då! ( Hade då ca 1 1/2h till Förlossningen!)
  • Myzan07

Lycka till nu! Nu ska jag mysa med familjen!

• Myzan07
    AnnaCL skrev 2010-12-12 18:27:48 följande:
    Tack för grattis och stort grattis till andra bebisarna!

Vi hade det lite turbulent i natt. Hade värkar från klockan 18.00 och vid tre-tiden åkte vi in till förlossningen. Hade då regelbundna värkar som räckte mer än en minut och cirka 3 minuter mellan. Till min förvåning och först även stora panik kunde de förutom att konstatera att jag var öppen några cm även konstatera att Lilla Elsa låg i säte och troligen gjort det hela tiden. Detta är inget som BM noterat tidigare och det är inget kul att inse detta fyra på natten när förlossningen var igång. Jag fick Bricanyl för att minska värkarna så att vi skulle hinna diskutera vaginal förlossning eller snitt. Efter överväganden fram och tillbaka blev det ett snitt. Kändes alldeles för otryggt att föda i säte utan planering innan. Jag vågade helt enkelt inte plus att jag redan var rätt slut efter natten. Cirka 30 minuter efter beslutet kom vi till operation. JAg fick en spinal som tog perfekt och jag kunde vara med hela tiden och kände mig pigg ganska snabbt efteråt. Hon har benen i lite lustig vinkel ibland men det ska tydligen försvinna på några dagar. Eventuellt är även höfterna lite instabila, men annars mår vi jättebra och ligger bara och myser i ett enkelrum på BB och njuter av att få vara föräldrar till fina henne. 
    Stort grattis! Tur ni åkte in! Njut nu av din goa bebbe! Kram!
  • Myzan07
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-12 21:50:39 följande:

Ingen bebis i sikte och jag känner ingeting nu längre! Så godnatt nu ska ja sova! Lär ju bli sist kvar i denna tråden, alla som har BF efter mig får ju bebisar hejvilt!

Bättre lycka i morron, mm skulle inte tro så! BM besök i varje fall,ska bli spännande!

Vad fel du hade! :)) GRATTIS!!!
  • Myzan07
    mamma smurfen skrev 2010-12-14 16:43:01 följande:
    Jag tar GÄRNA dina 8 timmar ist Flört

Tyvär gör inte min BM hinnsvepning, frågade för några veckor sedan, å fick ett drygt svar tillbaka...i stil med att man "minsan inte pillar GRAVIDA "där nere" utan en VÄLDIGT bra anledning" KräksDöd
    Såå noope ingen hinnsvepning här inte....

Så de enda jag kan göra är å vääääänta...å väänta..... drygt? JAAAAA de e bara förnamnet*ler*
    Min Bm sa att de inte åfr göra det, då kan de bli av med legitimationen! Men är skillnad om det är på Förlossningen eller att BM är i anslutning till Förlossningen, vi har ju 1 timme till Förlossningen, å hon säger att det kasn raket starta om man gör det! Synd tyckte jag som ville bli "pillad" ;) Men mannen fick pilla lite igår, he he. Cool
  • Myzan07
    mamma smurfen skrev 2010-12-15 10:19:24 följande:
    *S* ja här pilla mannen i morse, men inte "händer" de nått för de....SUCK....Obestämd
    Vill såååå gärna att de här ska vara över, men verkar inte som lillan vill ut idag heller...hade värkar igår vid Tv´n, men de stanna upp totalt när vi gick för å sova, å nu e de helt borta.....
    Plus 6 dagar idag.....
    Förra gången när vi närmade oss BF så gjorde vi osså det 3h innan värkar startade, så trodde detta skulle ha effekt!!! Har ju BF den 20:e å har haft alla tecken på att det e dags men ICKE! Förra gången hade jag INGA tecken...
    Slemmis släppte förra helgen, nu i helgen små blödningar har haft rejäla sammandrag/förvärkar, men nääää!
     men läste just att ridig mage kunde vara ett tecken, kör på den då för är matt i dag å kass i magen, sprungit massor på toa hela morgonen. Senaste 2 nätterna har jag sovit mkt bättre ( vilket är 2h i sträck istället för 1 h... men oj vilken skillnad det gör!)
     Men e väl bara att vänta!
     Tänk vad sista veckorna känns låååånga fast vi väntat flera månader, ja, själv är det 13 år sedan jag fick barn sist... så nog har jag väntat! <3
  • Myzan07
    Cissi7006 skrev 2010-12-16 14:08:10 följande:
    Så - då är nikka med också

Ska bli spännande att se vem som blir nästa på tur

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
    Jag e inte med 20dec, men e ju inte så aktiv... andra barnet Utanför örebro ( 32år)
  • Myzan07
    mamma smurfen skrev 2010-12-16 16:24:18 följande:
    Sandragumman:  Grattis SkålMyzan07  fattades, så jag la till

9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    14/12 nikka (25 år) första barnet, Västerbotten
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    17/12 Christel83 (27år) första barnet utanför Landskrona
    20/12 Myzan07 ( 32år) andra barnet Utanför örebro 
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), Skåne
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
    tack! visste inte riktigt  hur jag skulle göra :)
     Nu vill jag gnälla lite... i natt kl 00 började jag få molande mensvärk, de har hållt i sig till typ halv ett i dag på dagen sen bara BORTA! allt mellan 4min till 40min emellan, trodde givetvis att det var dags!!!
    Smärtan inte särskilt farlig 8 hade ju inte förväntat mig det heller eftersom det var så förra gången med.
     Pratade med Förlossningen, de tyckte att pga förra gången ska jag bara gå på klockan å inte smärtan, å inte vänta tills mer än 5-7 min emellan. helt seriöst så har jag gått runt å små myst, typ jajaja, vi får bebis i dag, men sen har det vart tvär lugnt!!! SÅ FRUSTRERANDE!!! Har känt lite smått nu igen, men sååå svagt... Grrrr!
     Ut med dig nu !!! Vill snosa bebbe ju!
  • Myzan07

Har varit på förlossningen på Fm, öppen 3cm! Jippi, någon nytta med 2 nätters vakentid! Hade värkar  inatt igen ju, men sen avtog de. Ska åka in nästa gång de är regelbunda bort mot en timme!

• Myzan07
    ludicrous skrev 2010-12-16 20:07:56 följande:
    Fy så jobbigt :( Vi har ju också en hund, som vi båda vill ha iof, men jag har blivit så trött senaste veckorna så han har blivit rastlös.. Han vaktar även mig som en tok. Han har börjat tugga på saker och det märks att han behöver mer motion och stimulans än vad han får just nu, sambon är ju borta ca 12 timmar, från 7-19, och jag har min dotter också, det blir ju inte så mkt långpromenader som man hoppas på :(
    Han var hos sin "mormor" några dagar förra veckan, och sen han kom hem är han lite förändrad, för det första så kissar han ner sig när min sambo pratar med han typ,jättejobbigt :( Tror det beror dels på att han vaktar mig så pass mkt o sambon är ett "hot", dels på att han inte får allt han egentligen behöver.
    Jag hoppas det blir bättre när bebis kommit så vi kan gå våra promenader igen.. :(

Men avliva behövs väl absolut inte om ni har ett hem till honom?
    Hittade inte inlägget, emn våran hund skällde mkt innan, jag köpte ett antskall halsband, med citronella, hon slutaade skälla på 2 dagar!!! Funkar kasnke inte på alla men sååå effektivt! Gjorde detta nu till vi ska ha bebbe så att den inte ska bli väckt!
  • Myzan07

Hm, skulle vara svar på inlägget du kommenterade, men vet inte vad som hände...

• Myzan07
    nikka skrev 2010-12-16 17:57:15 följande:
    Jag hoppas att den vill ut snart Glad Är så nyfiken!
    Haha ja jag kanske ska säga det istället för att säga att den får skylla sig själv om den kommer ut på julafton Glad
    För snart har jag verkligen försökt allt. Nu har jag ändrat taktik och ligger mest på soffan hela dagarna. Kanske går att vila ut bebisen.
    Bm sa åt mig att anledningen till att värkarna startar på natten är att adrenalinet när man håller igån på dagen håller undan värkarna, dock kan INGET hålla undan "riktiga" värkarna. Men fäörvärkarna, så vila på ! Då kanske förvärkarna kommer, då tillsist de riktiga! ;) Tyckte det kändes skönt att höra idag när jag var trött, så sa att jag skulle gå å fixa värkar i sovrummet ;)
  • Myzan07

20/12 Myzan07 andra barnet (97) Nära Örebro
    25/5 Maria Larsson (27år) första barnet, Varberg

Ja e osså kvar... tyvärr :(

• Myzan07
    ludicrous skrev 2010-12-20 19:45:47 följande:
    Min deppighet har ju som tur e vänt och nu är jag inställd på att gå över :) och vill faktiskt vänta till 2011 :)
    Har haft en effektiv dag med både kola och knäckkokning och städning av kök o sopsortering o så, känns skönt :) imorgon blir det BMbesök :)
    Gud vad skönt för dig!!! Själv e jag mest rädd för julafton! Va hos Bm idag på sista rutin koll. hon Trodde det kunde bli dag, påminde om att vi har lasarett här i vår stad, omd et knipper innan vi hinner vidare till förlossningen( ca 50 min) kändes ju tryggt! NOT! Jag börjar bli frustrerad! haft värkar 3 nätter sen i onsdags, sen lugnt natten tills igår, men i natt körde det igång kl 01 med massa molande å lite värkar, men sen stannade det av helt vid 14 i dag,s en lite småt vid 16 men nu inte nes det där mensmolet!! Undra hur öppen jag e nu då?! Börjar bli lite nervös här liksom, rätt somd et är ramlar han väl bara ut.... Bm på förlossningen hade skrivit i journalen att han var halvt nere i bäckenet, vad sjutton menas med det? halvt ute eller??? Men om jag trycker på hasn rumpa när han "spänner upp den" känner jag hur det trycker mellan benen! Dö läskigt!!!
  • Myzan07

21 Dec 23.36 tittade William ut! 4440g och 52cm lång! Han e knubbig!!!
     Vi kom in till förlossningen ca 21 efter att fått första riktiga värken kl 16, 17 var de regelbundna med 5 min emellan, så vid 20 bestämde vi oss för att åka in, vill inte bli hemsickad igen! ( kom nämligen hemfrån Förlossningen kl 15.30! :)
    (efter att varit inne på natten å sen blivit skickad till spec mödravården för en koll om det var vattnet som gått eller inte)
    Fick ett rum kollad öppen 5cm BM lämnar oss själva , kommerin å kollar igen starx efter 22 öppen 7cm, vid ca 22.45 ringde vi på henne å bad om lustgas, sen gick hon igen å vid 23.15 ringde vi på henne, hon gjorde klart sina grejer å sen sa hon - Nu e jag klar säg till när du e det! ( HOn passade mig perfekt!) Sen fick jag krystvärkar, å på 3st var han ute! Enda gången jag faktiskt tyckte att det var jobbigt var i krystvärk 2, för då stannade värken av lite, å huvudet stod mitt i, kände osm en fruktansvärt brännande känsla både framåt å bakåt, tänkte att jävlar jag spricker åt båda hållen! ( Sprak inget alls!)
    Annars tyckte jag, helt galet jag vet! att det var en häftig grej! Vilket jag tydligen hade sagt till min man strax innan jag fick krysta! Min man var toppen! Han säger att han kände sig hjälplös, men gjorde allt så bra, var på rätt ställe klämde på rättställen när jag hade ont osv! jag behövde liksom inte säga något, vilket jag inte kunde heller, för efter att jag fått lustgas gick värkarna i och ur varandra utan avbrott!

Sen kom det värsta när man vill ara klar, moderkakan satt fast! Det tog en timme av boxande på min mage, akupunktur, å någon spruta för att den skulle släppa, sen massa koll för de trodde att det satt kvar, vissade sig att jag hade 2 moderkakor, inte konstigt att han levt gott där inne! Men allt gick bra till slut!
     Vi åkte hem i går ( onsdag) efter läkar undersökningen.
    Så nu ska jag fira jul med världens bästa julklapp! Lycka till ni andra nu, själv kommer jag nog inte ha tid att hänga med här på ett tag... med bebbe 3 tonåring å allt julstök nu! Ha det gott å GOD JUL! Vi hörs sen!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)