Inlägg från: Maria Larsson |Visa alla inlägg
  • Maria Larsson

December Bebis 2010 :)

Vilken trevlig sida! Jag är ny på forumet. Så härligt att läsa om andra decembermammor.
    Längtan är stor efter den lille bebisen, som är beräknade till 25 december. Från att ha trott att jag skulle föda två veckor förtidigt, så får jag nog inse att det helt enkelt händer när det händer och att det inte finns något som puschar på det hela.
    I dag ska jag försöka få tag i en amningsbh... så tack för era inlägg om just BH. Det är verkligen inte lätt att gissa hur stora brösten blir. Får väl dubbel kolla med någon expedit, om de nu vet hur stor storlek jag bör ha, annars så får jag väl ta en kupstorlek större alt se om en knytnäve får plats innanför.

För övrigt måste jag tippsa om en benkudde de sålde på Lidel.. Det gör underverk åt lite svullna och trötta ben. Den är anatomiskt utformat och sjunker inte ihop. Kostade bara 129 kr.

• Maria Larsson

Tack så mycket för era välkommenhälsningar!

Cicci 7006: Jättekul att någon mer är beräknad till 25e dec.

Fått höra i dag att min mage börjat sjunka ned. Svärmor som fick detta besked över telefonen, blev eld och lågor och sa till mig att kolla om jag kunde få en knytnäve mellan magen och revbenen när jag ligger på rygg. Då är det enligt henne en vecka kvar till förlossning. På henne har det alltid stämt, och hon är 7barns morFörvånad.  Så hon borde ju veta, men mom min kropp fungerar på samma sätt är en annan femma.

Grattis Linasmamma och Sixtensmamma! Vilken guldklimp ni fått!

• Maria Larsson

Så underbara och söta små bebisar, grattis ni lycklicka nybliva för'ldrar..

En lite fråga, till er som är beräknade runt 25 dec har era magar sjunkit ned än? Min har sjunkit ca en dm på två dygn. Inga förfärkar än så länge. bara öm i bäckenet men så länge jag går sakt aå kan jag inte klaga på foglossning heller "tror " jag. Blivit lite skvättig, det är nog enda skillnaden när den lille sjunkit ned.

Längtan är så STOR nu!

Lycka till alla ni som är på gång

• Maria Larsson

Haligh: Tack för ditt svar!

Jag känner inte något direkt tryck nedåt. Jag har varit väldigt förskonad mot allt under graviditeten, men det har jag i och försig tagit igen med råge på annat sätt.
    I v10 blev jag påkörd bakifrån på E6an. Bilen blev till ett dragspel då den Alkoliserade idioten utan körkort körde in i mig två gånger så att jag for över omkörningsfilen och in i mitträcket innan det tog stopp. Samma dag hade vi varit på vaginalt ultraljud, då vi var rädda för misfall (vilket nog bara var livmodern som vidgade sig) Så enda tanken jag hade i huvudet när bilen snurrade runt var att nu förlorar sambon oss båda två. Nu dör vi.
    Jag jobbade heltid fram till 25e sep då rygg och nacke sa ifrån med besked. Det blev inget mer jobb för mig, utan sjukgymnasik i varmvattensbassäng och små korta promenader.
    All vila har gjort gott och tror även bebis njutit av det. Men så lång väntan blir när man inte går till jobbet varje dag... 14 dagar kvar till BF... hoppas vara mamma innan jul, annars kan han få stanna kvar i magen till nyårs dan.

• Maria Larsson

Delifi2: Fy så din mage ser ut. det måste vara riktigt ömt det där.

Till er som delar min ilska över rattonycktra idioter i trafiken, så måste jag tyvärr säga at polisen inte verkar göra någon stor affär av det hela. Jag har inte hört ett ord om rättegång eller böter för Idioten som körde på mig. Det enda possitiva var att det i polisrapporten stod att jag var helt utan skuld till olyckan. Ändå dräjde det ett halvår innan försäkringsbolaget betalade ut en enda krona i sveda och värk.

Önskar all här på tråden bättre nattsömn, och en trevlig helg!!!

• Maria Larsson

Jag skriver verkligen som en kratta, ska kolla igenom texten nästa gång innan jag postar den.

• Maria Larsson

Mrs Helgesson:

Vilken fin son du fått. Nu satte verkligen bebislängtan i gång..

• Maria Larsson

Ludicrous:

Du ska verkligen ringa hem din pojkvän. Det är inte okej att han nonchalerar dig och prioriterar polarna och "lite dricka". Definitift inte när dina värkar startat. Om han ser fram emot barnet lika mycket som du, så ska han verkligen komma hem till dig.

Jag har 14 dagar kvar och ingen tendens till värkar än. Min gissa så ledsen jag blev när killen på facebook frågar om det är någon som ska ut i kväll. När han dessutom tagit några öl med, så vet jag ju att han tänkt sig ut för att Det är sista chansen... Fick jag någon sista chans att gå ut? Nej inte direkt, var en total överraskning att jag lyckats bli med barn. Då vi väntade på provrörsbefruktning.
    Ut gick han nu i alla fall inte, inte efter att jag läste ur tråden här... Han och polaren till honom som är här och spelar xbox, reagerade ordentligt på att din kille gick iväg när du har värkar. Konstigt sicken effekt och vilka åsikter de kan ha när det inte gäller dem själva. Så jag får tacka dig lite...

Jag hoppas verkligen att du kommer få ett bra stöd av din pojkvän, och att han visar dig och magen all den kärlek ni förtjänar inför förlossingen. Skickar några styrke kramar

• Maria Larsson
    ludicrous skrev 2010-12-11 23:27:24 följande:
    Får jag sitta här själv kan jag koncentrera mig på att andas o så får jag lyssna på Lars W, haha mannen min gillar iiinte Lasse :P

Pratade med sambon förut o han undrar ju om han ska komma, men jag tycker han har det bättre med sina kompisar, som sagt han dricker inte nu, men dom ska fira för en av våra vänners band vann precis en tävling o så. Men han vet att han snällt får knalla hem i snön om det behövs ;D

Varje gång jag säger att det stannat av så får jag en värk. Nu kommer dom inte lika tätt, innan duschen var det 2-3 minuter emellan, nu är det ca 5 minuter emellan men lite intensivare, det här blir en kul natt..
    Lycka till!!!
  • Maria Larsson
    Haligh skrev 2010-12-12 00:00:57 följande:
    Majorima: Cissi verkar ha det lugnt också,men vi är i minoritet har mkt sd men det är inget nytt, de är varken smärtsamma lr regelbundna... Tror det är bättre att tänka veckor istället för dagar här
    Jag ansluter mig till er... inte en känning här heller.. men magen har nästan försvunnit i natt tycker jag. den har nog blivit 5-6 cm mindre (lägre)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)