Inlägg från: Maria Larsson |Visa alla inlägg
  • Maria Larsson

December Bebis 2010 :)

Så små pyren ni väntar på... jag kommer få en klump på minst 4500 enligt barnmorskan, jag vill verkligen inte gå över tiden. Kommer föda i Varberg och hoppas att de inte kör efter samma riktlinger som Göteborg med igångsättning v 43. För då kommer väl grabben väga 5,5 minimum.

Grattis till er nyblivna föräldrar!

• Maria Larsson
    Stefanie skrev 2010-12-12 12:12:35 följande:
    God "morgon" tjejer!
    Jag fuskade i natt och tog lite Otrivin Comp som man endast ska ta efter läkares rekommendationer.  

Jobbigt är att förkylningen letat sig ner i bröstet och lugnorna nu. Hemsk smärtsam slemhosta. Surast är att jag har en riktigt stark hostmedicin i kylen som fungerar hur bra som helst, men den vågar jag inte ta som gravid. Jag har hur mycket mediciner som helst hemma, men det mesta är sånt jag inte får använda nu.
    Jag var till apoteket förra veckan, och de sa åt mig att använda Theracough, den ska inte påverka barnet. jag har tagit en slatt vid några tillfällen, och slemhostan försvann, men nu har jag åkt dit igen. Verkar aldrig bli riktigt frisk, och inte sambon heller, så vi pustar väl bacillerna fram och tillbaka när vi sover.
    Jag har blivit klängigare har jag märkt, så jag mer eller mindre ligger på min kramgoá pojkvän.
  • Maria Larsson

Linasmamma: jag är säker på att jag kommer gå samma öde till mötes. Jag får glädja mig åt att jag helt enkelt får lite mer bebis att älska.

• Maria Larsson

Delfi; 2 st omega3 kapslar om dagen alt 4st smörjer tarmen och hjälper magen. Sedan rekomenderar jag att du dricker minst två liter ren sätska utöver det du får i dig med maten.
    Lycka till!!

• Maria Larsson
    Maria Larsson skrev 2010-12-12 22:57:03 följande:
    Delfi; 2 st omega3 kapslar om dagen alt 4st smörjer tarmen och hjälper magen. Sedan rekomenderar jag att du dricker minst två liter ren sätska utöver det du får i dig med maten.
    Lycka till!!
    2 liter vätska skulle det stå. Grönt te, vatten, juice etc, inte så mycket kaffe liksom te, för det värkar även urindrivande
  • Maria Larsson
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:44:09 följande:
    Kattungarna tycker min mage är perfekt att ligga på, blir en sån skön platå där haha. Tänk vad ledsna dom ska bli när den försvinner. Det blir inte jag Demon 
    Min hund gör precis lika dant. Nu när mn är sjukskriven, och typbara sitter i soffan så blir det några timmars hund mys per dag. Hoppas hon inte blir för svartsjuk på bebisen sen´.
  • Maria Larsson
    Momalicious skrev 2010-12-13 14:15:08 följande:
    Gör det, vill verkligen se! Tycker mitt är alldeles tillräckligt hemskt om jag ska vara ärlig :/ 
    Ja fy, sambo försökte massera mina vader igår och jag bara skrek för huden är så hårt spänd. Aj aj aj! Och att försöka lyfta benen i någon större utsträckning är ju omöjligt.
    Emelle skrev 2010-12-13 14:05:33 följande:
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Nej, dom ligger i strumplådan. Kan inte få på mig dom ens när jag legat hela natten. Hoppas bebis kommer snart så jag kan bli av med alla 200 liter vatten som ryms i min kropp nu!

Be sambon eller ngon annan att kolla på Lidel om de har kvar "benkudden" jag köpte en för ett tag sedan, och den gör verkligen underverk. Har den med mig i soffan, och sover med den i sängen.. Svullnaden hade nästan försvunnit efer tre dagar.
  • Maria Larsson

Willes mamma 08: Vilken häftig resa... Tur ni hann få storebror till dagis.. Grattis till pyret!!

• Maria Larsson

Alberta77: Jag har oxå bara lämnat ett urinprov, och det var när de misstänkte urinvägsinfektion, vilket jag inte hade.

Hur gör BM när hon kollar tappen? Vår BM har inte nämnt någonting om det. Jag har ett besök kvar den 20e, bara några dagar innan BF så skulle kännas tryckt att veta om man närmar sig en förlossning eller inte.
    Jag tror nog at jag kännt lite antydningar till sammandragningar, men känns mest som små fladdrande kittlingar nere i magen. Annars är det bara mina höfter och bäcken som får för sig att haka upp sig och det kan göra pin ont.. Men idag fick småtassarna sig en lite längre morgonpromenad.

• Maria Larsson

Cicci7006 och Emelle: Tack för era svar!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)