December Bebis 2010 :)
Grattis till er som fått se era små.
Önskar jag fått se våran med. Fick två missfall före sista barnet så jag är lite nervig.
Grattis till er som fått se era små.
Önskar jag fått se våran med. Fick två missfall före sista barnet så jag är lite nervig.
Kan intyga att när sockret sjunker blir man skakig, får huvudvärk, yr, illamående och sedan väldigt frånvarande. Mycket obehagligt. När jag är gravid brukar jag däremot klara mig bättre än ogravid. Läkarna har inte velat kolla upp vad som felar... Jag har bla mätt upp 3.9 efter att jag ätit en massa kakor för att jag varit så skakig. Har ingen aning om hur mycket lägre sockret låg innan. Jag skulle nämligen inte kunna mäta när sockret blir så lågt, hjärnan hänger inte med. Jag har aldrig haft höga värden. När jag gjorde sockerbelastning så hade jag det högsta jag haft och då låg det på strax över 6. Förmodligen hänger det här ihop med att jag inte kan dricka kaffe. Jag blir skakig och får väldigt ont i huvudet av drycken. Har aldrig hört om andra som mår så av det.
Kul att det alltid är massor att läsa när man tittar in här! ![]()
Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag.
Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever!
Jo fast det finns inga entydiga svar på det där. Dessutom är de som barnmorskor använder många gånger starkare än de man använder hemma. Några sekunders lyssnande tror jag inte är mer skadligt än många veckor av stress och oro...
Hmm ja då är det ju inte lätt. Lite knepigt att fråga om man får låna en sån sak utan att avslöja något ![]()
Oj, här händer det mycket! Lycka till, till alla som ska på undersökningar el. dyl.
TheUnknown
Kram till dig.