Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

December Bebis 2010 :)

Fler som fått tillbaka illamåendet? 

Idag märkte jag att allt luktar ännu värre än innan... Finns det något mer än klädnypa på näsan som fungerar? Orkar inte må illa igen, nu när man äntligen känner sig lite piggare ju. Är nu i vecka 14+4. Tänk att det kan skilja så mycket mellan graviditeter, är fjärde barnet jag bär på nu och har aldrig varit med om liknande ens.  

Jag har också känt bebis ett par veckor nu. Är så mysigt. Oftast lever den om på morgonen och kvällen.  

Mysigt med bebisbilder! Sitter ibland och tittar på våra när de var små med. Man längtar verkligen inte mindre då! 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 29/12 -10
  • alberta77

Ville bara varna för kaustiksoda. Det fungerar jättebra men är väldigt frätande. Man ska absolut inte skruva isär några rör så länge det finns rester kvar där i. Ättika är väldigt bra annars för att ta bort dåliga lukter. 

Äntligen halvvägs nu! Ligger ju långt efter de flesta av er. Vem har gått längst? Det ska bli så roligt att se vem som får sin bebis först och följa er alla.

Det känns lite tråkigt att bli flyttad till Januari men vill inte byta månadstråd. Känner mig som en inkräktare här nu och det är väl mycket därför jag inte skriver något speciellt... 

Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • alberta77
    Emelle skrev 2010-09-05 15:51:35 följande:
    Hej!

Helgen har varit fullbokad och jag har inte haft 5 minuter över till datatid.
    MEN 3D-ultraljudet i fredag. GUD det går inte att beskriva med ord. såå fantastiskt!
    I över en timma låg jag och fick se på vår underbart söta lilla Agnes!!
    Ingen tvekan om könet där alls!
    Jag trodde inte jag skulle tycka det var såå häftig även om jag hade höga förväntningar.

Han som gjorde UL tog sig så gott om tid och först låg hon med ansiktet inåt, bakåt så vi fick trycka på magen och jag fick resa mig och gå omkring lite och hon gjorde värsta sur minerna när han tryckte som värst...
    Min sambo tyckte "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen" *söt*

Vi fick med massor av bilder och filmer hem.

Hon är helt bedårande och lik sina syskon!! Hjärta

Efter UL åkte vi och köpte MASSOR av flick kläder, spjälsäng, madrass, skötbord, täcken, kuddar, påslakan...ja you name it!
    Vagnen betalar vi på måndag och sen är det bara små saker kvar att inhandla och en bilbarnstol!

Vill ni se henne
    Världens finaste lillasyster:
    Jisses så söt! Gullig kommentar det där "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen".

Ska bli superroligt att göra ul i 3d/4d.
  • alberta77
    Ninnie81 skrev 2010-09-20 18:25:16 följande:

grattis till er som fått hp och ja ska hålla tummarna för er som väntar att de går vägen. sj har ja inte sökt om de eftersom jag vet att de är gode så omöjligt att få de som springvikarie.

var som sagt och fick göra ett ul förra vecka, gjorde även ett 3D ul med. tycker bebis sen ut som en lite apunge så nu tänkte ja dela med mig av min lilla apkille...(vet inte om de är de, men de ser ut som en kille)

tycker även bebis är lite lik Vincent i Skönheten och Odjuret som gick på 4:an för flera flera år sen. han som ut som ett lejon. kanske nån tidig 80-talare kommer ihåg den serien

Så söt! Det var lite den serien som fick mig att välja Vincent till sonen. Så gullig serie det var

Nästa vecka ska vi få se vår lill* i 3d/4d med. Längtar så!
  • alberta77
    mamma smurfen skrev 2010-09-22 13:48:31 följande:
    Grattis Willes mamma 08, å skålSkål =)

Moma:  Bra att du stog på dig å bytte lärare, ska se att de kommer gå snabbt att få kortet.
                   EN sak till....DU slår mig som en KLOK kvinna, så tror inte du behöver vara orolig över teorin, eller att du                  inte kommer klarar de, bara kör på som du gör nu, så kommer de gå som en DANS för dig=)

Sedan en kanske "dum" fråga....har ni andra oxå börjat få ont av att lilla bebben RÖR på sig i magen? 
    Min lilla "drar" med foten upp å ner på min högra sida av magen, strax ovanför naveln...å de gör ONTObestämd 
    Är ju i V28+5...å vad jag kommer ihåg av de andra graviditeterna, så hade jag de såhär efter V30/32.

Inget å klaga över egentligen, men ändå...vill ju gärna att hon rör sig, men inte att de gör ONT... 
    Jag är bara i vecka 24+6 men känner bebis ofta och den har mycket vassa armbågar eller knän eller vad det är. Det gör riktigt ont ibland när den trycker utåt. Ibland är det nog rumpan som putar. Riktigt mysigt men som sagt ont ibland. 
  • alberta77

Hjälp!

Var till barnmorskan idag. Tycker ju att magen känns lite större o så. Allt var bra för övrigt men magmåttet var i vecka 24 24cm tror jag. Nu i vecka 27 var det 30cm! Hoppas det inte fortsätter så här. Har aldrig haft så stort magmått förut. Känns lite läskigt. Vad kan det bero på? Bebis ligger förmodligen med huvudet nedåt. Det gjorde hon även på köns-ul förra veckan.  

• alberta77
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 18:35:30 följande:
    För varje gång man blir gravid destu större blir moderkakan alltså då blir SF måttet större.
    Det beror på en sak sen kan det givet viss betyda att bebisen är större.
    När har du tid till Tul ?
    Kram
    Jag har haft samma mått med de andra och det har följt veckan ganska exakt. Här får man inga extra ultraljud om det inte handlar om liv och död typ. Måttet var samma för Vincent som vägde ett halvkilo mer än töserna. Är lite rädd att den här är stor. Vincent fastnade med huvudet halvvägs ute och det vill jag inte uppleva igen...
  • alberta77
    mamma smurfen skrev 2010-10-06 10:16:31 följande:
    Ja vem 17 skulle vilja "testa" som gravid?Obestämd

Själv fick jag ordinerat att använda mig av voltaren kräm pga en envis nackspärr, som går ut i höger armen, huden är domnad på ovansidan armen, hela vägen ner i tummen...pluss att det värker precis under biseps....mer på kväll än under dagen....
    Påpeka för läkaren att man inte FÅR ta voltaren som gravid, å absolut inte de 3 sista månaderna( står så på paketet)...han menade då att det var läkemedelsföretagets sätt att "svära sig fri" vid ev fel...dvs...det FINNS ING kända risker, men det är heller inte testat....så jag smörjer....men bara på kvällen så jag kan sova..... 
    Fast det stämmer inte. Visserligen verkar krämen mer lokalt men har man otur stängs ett av kroppens viktigaste kärl hos bebis med resultatet att barnet inte överlever. Knepig läkare.  Jag har kronisk muskelinflamation i nacken som även går ut i armen och det finns inget jag får ta under graviditeten för att lindra...
  • alberta77

På fass:
    Behandling under någon del av graviditeten skall endast ske efter läkares ordination. Voltaren gel skall inte användas under de tre sista månaderna av graviditeten.

Det var läkaren på förlossningen som sa det när jag väntade Molly(08). Han blev riktigt upprörd när jag frågade om just krämen var ok. Det var den forskning som gällde då och jag tror att samma gäller fortfarande. Det är väldigt jobbigt att ha ont men hellre det än att riskera att något händer med barnet i magen. 

• alberta77
    NhjärtaD skrev 2010-10-06 11:26:59 följande:
    oj såg nu sorry

Har höstfixat lite i köket nu, bytt gardiner & putsat fönster...torkat väggar,men var tvungen att ta paus....
    Åh så mysigt! Längtar till advent och alla ljus. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)