3 barns mamma84 skrev 2010-10-28 12:35:23 följande:
Hejsan.
I danmark har man inte Hp alls utan får pengarna från komunen kumunen är bara soc man har här i danmark inget annat.
Så allt kommer därifrån till o med riktiga lönen kommer från ''kommunen'' fast man inte har dem.
Konstigt va
Så sjukskrivning är från dem med.
Man får inte lika mkt pengar häller utan bara ca 10 .000 kr varje månad inte mer alls.
Men om man dubblar så får man oxå barnbidra VAR tredje månad som är då på ca 4000kr för 2 barn.
Destu äldre barnen blir därstu mer penagr får man då men i sverige är det andra regler.
Har ni massa sex ? kanske därför du får blödning ?

snarare inget sex

jag följde er när ni diskuterade det och vågade inte säga nåt för här är det minst sagt stiltje i sänghalmen... Tror killen min tycker att min kropp är lite läskig nu, han verkar iaf definitivt inte se mig som nån sexgudinna i allla fall..faktiskt rätt tråkigt, inte för att jag direkt försöker förföra honom heller då sexlusten går minst sagt på sparlåga...
Vad spännande att höra om Danmark, inte visste jag att det var så stor skillnad! Låter som ett märkligt system att kommunens pengar ska gå till så mycket..? Vet att det är helt annorulunda i Norge med men mycket kortare föräldraledighet och svindyra dagisavgifter än vad vi har här. Sverige är rätt bra vad gäller barn- och föräldraomsorg måste man ju säga
Detta är tråden för stor-bäbisarna!

Här går man inte på tul men efter magtitt och sf-mått trodde inte bm att jag väntade en sån stor krabat, men sista veckorna har magen växt som tusan så man vet aldrig