• Haligh

December Bebis 2010 :)

Hörde just på nyheterna att vaccinet mot svininfluensan skyddar mot denna även i år, men INTE mot den nya Hong-kong utan rekommenderas man vaccineras mot!

• Haligh

Här funkar det inte att bara gå in en gång om nån och kika; jädrar vad det skrivs! Och en bäbis till på gång, såååå roligt! Hoppas att allt går bra Saraklippan! Här fortsätter allt som vanligt, jäkligt mkt sammandragningar men det har jag ju haft i flera månader! Kom fram en främmande kvinna och gav mig komplimanger om min fina mage idag barn är som att ha hund på det viset att främlingar har en anledning till att konversera; roligt tycker jag! Känner att bäbis är rätt stor i magen nu för det bökar på ett helt annat sätt Har era lagt sig tillrätta med huvudet neråt än? Bm kollade mig sist för tre veckor sen och då låg h*n rätt, men jag tycker det känns som den vänt på sig nu, något väldigt hårt som trycker sig mot naveln är det iaf.. Fick en bola i present häromdan så nu pinglar det så rofyllt, hoppas bäbis tycker det med!!!

• Haligh

Grattis SaraKLippan!! Det var som tusan! Lycka till med allt!

Kanske skulle göra en nedkomst-lista?

Urk en riktig pissdag, bråkade med sambon så det stod härliga till. Skulle vilja gå i ide och komma fram när det är dags för bäbis att titta ut....inte jobba mer det här höstrusket. Bahhahaaahahahah jag är så LESS!!!!

• Haligh
    ondar skrev 2010-11-02 22:49:18 följande:
    Haha härlig kille:).

Mina e lite för tunga för det tror jag- och bekväma.
    De är inte så tjocka egentligen men väger runt 7-8 kilo o susar inte runt så mkt så de klättrar nog över istället (o välter grinden;)).
    Åh är visst är det en afghan? Älskar vinthundar, haft whippet alltid tills för ett år sedan då jag blev tvungen att ta bort min underbara tik (alldeles för tidigt, hon var inte ens fem år). Så fruktansvärt! Utan hund nu för första gången i hela mitt liv och jag saknar verkligen hund så mycket; men nu får det nog kanske vänta tills bäbis har anlänt och blivit lite större (min sambo är nämligen ingen hundmänniska så att få första barnet räcker nu, han är nog lite nervös för att jag ska komma hemdragandes med en snart ). Taxar är också härliga hundar!!
  • Haligh

Måste också visa vad vår lilla ska få sussa i de första månaderna - i en moseskorg! Bilden är tagen från Bontis hemsida men det är en exakt likadan (köpte begagnad ska jag tillägga) Tänkt försöka mig på att sy en söt volang runt omkring, men man är ingen fena med symaskinen direkt Den har ljusblått foder inuti och vi vet ju inte könet, tänker att en tös inte bryr sig så mkt om det heller
  • Haligh
    ondar skrev 2010-11-03 09:44:29 följande:
    Ja det stämmer, han gick bort den 12:( fyra o ett halvt år gammal. Vet inte riktigt hur man ska överleva förlusten faktiskt. Både jag o taxen + katterna går runt som i någon dimma fortfarande.
    Men ja vinthundar är underbaraHjärta
    Vad sorgligt! Beklagar verkligen, hundar är ju verkligen ens familjemedlemmar... Min var också bara 4,5 år när hon gick bort, efter att ha varit sjuk länge. Känns fortfarande tomt fast det nu är drygt ett år sedan, har inga andra husdjur heller
  • Haligh

Jag går på gravid-yoga, där är det mkt andningsövningar! Jättekul att träffa andra blivande mammor! Sen är det en hel del fysiska övningar som är bra

• Haligh

Och skötbord; vi har fått ett som man ska sätta upp på väggen, nedfällbart! Praktiskt när man har mikroskopiskt badrum

• Haligh

Hej tjejor, måste höra lite med er som kan mkt mer än mig som förstagångsmamma vi har fått en barnvagn av några kompisar som de har använt till ett barn. Allt lät så bra, trehjuling och vi såklart glada att slippa lägga massa tusenlappar på en ny barnvagn. Så inte förrän ett par veckor sen var vi och tittade på den. Den är ett för mig helt okänt märke, ganska stor med rejäla hjul. Men inte svängbara fast det är tre! Vi bor mitt i stan och åker buss och tåg överallt (ingen bil) så man lär dra runt en hel del på den. Har inte heller hiss så vi behöver ha en smidig lift till att börja med... Var idag inne och kikade på en lift och då hade de en Teutonia Cosmo till rätt bra pris och jag blev såååå sugen! Fick lägga undan den till imorgon. Snälla jag behöver verkligen goda råd om hur jag ska göra!!! Stor klumpig billig vagn utan svänghjul eller dyr smidig som man kan ha ett tag??

• Haligh

Jo jag tänker lite så med, att jag kommer bli skitirriterad på det där stora åbäket...drog snett gjorde den oxå fast det gick nog att fixa. Med en smidig kan man ju ha den som sittvagn sen också, det skulle knappast med sen andra. Sen tror jag inte vi får ta båda de har nog några andra att ge den till om vi köper en ny! Ang igångsättning, här blir mannigångsatt efter 2 veckor (är jag tämligen säker på ) hu, samtidigt som jag gärna vill att liten kommer på andra sidan nyår så vore det ju väääldigt skönt att inte behöva gå hela tiden ut! Hm, när som helst utom jullafton känner jag

Svar på tråden December Bebis 2010 :)