Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Plussade idag och det känns helt overkligt! Ska vi ha en bebis?! :D
    Är i vecka 6 (5+4) om allt är rätt uträknat :)

• Karttikeya

Fortsätter med min trötthet jag.. Ska ringa BM i morgon, är helt förvirrad och vet inte vad jag ska säga, haha..

Är det elakt av mig att vänta med att berätta för mina päron tycker ni? Har ju berättat för mina två närmsta vänner..

• Karttikeya

Jag ska nog inte väga mig hemma tror jag. Har en historia av mycket jojobantade och då bodde jag i princip på vågen. Man förstår ju att man går upp av en anledning nu, men brukade gråta mig till sömns om jag så gick upp ett hekto.. Svälte aldrig mig själv, men tankarna fanns ju där hela tiden. Nu vill man ju bara må bra eftersom man faktiskt bär på ett liv :)

Någon annan som är stenhård i magen? xD Jag brukar aldrig ha svårt att eh.. Göra nummer två, men nu!

• Karttikeya
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 08:04:45 följande:
    Är ni sugna på något speciellt nu? Jag är så jäkla sugen på jordgubbar, och frukt. Vill inte ha något annat. Och verkligen inte sötsaker. Så det är ju ganska bra :)Kram på er!
    Åh jordgubbar! Nu gjorde du definitivt mig sugen! Längtar så tills vi kan köpa våra svenska jordgubbar färska i affären! Det är sommar det!

Annars har jag nog inga cravings än så länge. Eller jo, choklad!! Men jag är nog alltid sugen på choklad och mer just runt mens, så det är väl därför jag i princip kan döda för att få äta det nu haha. Men jag har hållt mig ganska bra, på helgerna får jag äta! ;)
  • Karttikeya
    pellepluttskrutt skrev 2010-04-21 09:21:18 följande:
    Haha, ja jordgubbar är det enda jag tänker på :) Ska nog leva på det i sommar. Tur vi har eget jordgubbsland också. Gud vad jag ska ligga där och äta
    Haha, jag kan se det framför mig ^^

Jag lever mer eller mindre på jordgubbar om somrarna jag också. Det med lite vispad grädde, mumma! :P Eller hallon.. eller blåbär.. Jag tror jag gillar bär ^^
  • Karttikeya

Nu har jag ringt BM, det var inte så läskigt som jag trodde. Ska komma dit redan i morgon, så det känns bra. :D

• Karttikeya

Jag ringde ju idag och jag är troligen i v7 och det tyckte hon var ganska sent som jag förstod det. Du kan nog ringa redan nu :)

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-04-21 10:56:31 följande:
    Där ser man! Känns lite läskigt. Allt blir verkligt då på nåt sätt. Det är det inte just nu. Spännande! Får ringa imorgon för idag är jag i skolan till halv sju så finns inte mycket tid över.
    Jag kände lite så nu också.. Tänk att jag ska träffa BM i morgon. Känns snudd på overkligt men mer verkligt nu än det har känts innan.

Jösses :)

Oj, vilka långa dagar :O
  • Karttikeya

Du tror inte att du psykiskt försöker tränga bort dina symtom då?
    Men det är säkert så att symtpomen kommer och går, att man inte känner allt lika starkt hela tiden. Finns ju folk som inte har symtom alls!

Är det kramper i magen du får? Isåfall är det helt normalt, våra tarmar arbetar långsammare nu och maten hanteras annorlunda, men det vet du säkert redan om. Därav blir den också svullen, det är min också.

Jag till exempel har inte särskilt starka symtom heller.. Lite öm i brösten och trött..  Ska till BM idag så jag hoppas hon är beredd på massor av frågor!!

Lider med dig iaf, det måste vara jättejobbigt att känna så som du känner :(

• Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 09:19:10 följande:
    Tack gumman ja titta på trosan och titta på pappret och toan gör jag med och sen tar jag hande på magen och säger min beis Nu ska jag bara koppla av..Ringde min läkare nu har FÅTT TID måndag kl 10 med morgonurin och så blir det VUL åååh yess jag sa att jag var orolig och att jag hade ett Mf i vecka 8 för hon sa att man inte tar en tid innan vecka 8 och 10 men jag sa att jag hade haft ett mf.Sen frågade hon mig om jag blödde men jag sa nej jag känner bara att allt inte är okej..Då förstod hon mig.
    Vad skönt att hon tog dig på allvar, det känns väl jättebra? Du ska se att allt är fint därinne och sen ska vi följas åt till vår vinterbebis :D

Jag börjar oroa mig nu ifall någon jag känner kommer vara på mvc :O Och kommer berätta för mina päron.. Fast man kan väl iof vara där av olika anledningar xD
Svar på tråden December Bebis 2010 :)