Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Finns väl massor som fått foglossning tidigare än så?

Låter som om du har det riktigt jobbigt Rynkar på näsan *tröstkramar*

• Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 08:39:26 följande:
    Jag har aldrig haft foglossning. Men enligt henne så är de typ ligament el ischias. Men men.

Jag har legat på sjukhus å så med så denna graviditet har varit en riktig plåga för mig. Så man kan lungt säga att jag har de jobbigt. Hur mår du å så???

Usch. Konstigt hur det kan variera så mycket på samma person mellan graviditeter.. Jag har inte spytt en enda gång, att spy är i princip det värsta jag vet, lider med dig!!

Med mig är det oförskämt bra. Mina enda symptom just nu är en mage som har sitt eget liv, ibland hård, ibland lös, ibland magknip och en del magkatarr. Annars mår jag fint.

• Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 08:48:00 följande:
    Magkatarr är inte skönt de heller jag har oxå de å äter medicin för de.... Jag har gått ner ca 10 kg för att jag har varit så dålig å blev inlagd för jag va uttorkad som satan så dom kunde knappt sätta en nål å fick dom in en så sprak mitt kärl så jag fick 30 stick för att dom bara sprack för mig. Så jag fick in vätska å näringsdropp å gick upp nästan 100 g om dagen. under tiden jag låg på sjukhuset.
    Vilken hemsk resa du haft.. Har illamåendet lättat något?
  • Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 08:52:37 följande:
    Nej de har de inte men jag äter ca 10 tabletter om dagen för illamåendet. Så slutar jag å ta dom som blir jag ännu sämre än va jag är idag. Men illamåendet finns hela tiden men jag kräks inte lika mycke nu som jag gjorde innan....
    Det är väl alltid något positivt, att du inte kräks lika mycket. Men "bara" att må illa sätter ju många käppar i hjulet.. Hoppas det lättar ännu mer för dig snart!
  • Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 08:56:24 följande:
    De hoppas vi med.... Men jag får leva med lågt blodtryck tills bebisen kommer ut så jag har lätt för att svimma..... Men de e nått jag fixar...

*kramar om* Du är stark och kommer få en finfin bebis till slut, man får tänka så..

Nu ska jag göra det jag gör bäst, ligga i sängen och läsa!

• Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-06-17 09:01:57 följande:
    Tack de värmer...

Jag ligger i sängen å äter frukost å har laptopen bredvid...
    Vad läser du för nått???
    Just nu läser jag femte boken i true blood serien Skrattande

Vi hörs lite senare!
  • Karttikeya

Momalicous, en sån goding Glad

Men hur kommer det sig att du har RUL två veckor tidigare än jag, men är beräknad en vecka senare än jag? Är det så olika i länen alltså. Jag ska göra det i vecka 19.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-06-17 14:53:08 följande:
    Frågade du mig det om RUL? Jag svarar i alla fall Detta var inte RUL, är bara i v 11+5 och ska göra RUL i v 18 som kommer vara nån gång i slutet av juli månad. Detta var ett VUL som jag gjorde inatt på akuten.  
    Jag läste något på din presentation om typ mitten av juli, jag kanske är senil iof.. haha. Då är jag med igen ^^
  • Karttikeya

Jag fick just reda på att jag ska praktisera på en infektionsavdelning i höst, känns inte riktigt rätt, hm? Så jag mailade och frågade om det fanns möjlighet att byta plats. Vi får väl se..

• Karttikeya

Inte för att dra upp tjafset, men är det verkligen så att ALLA barn är lika stora i vecka 20? Kan ju vara något fel som gör det för litet (exempelvis om man rökat hela graviditeten) eller för stort av någon anledning? Tycker det låter extremt konstigt att det strikt följer ett mönster. Någorlunda lika stora, det kan jag nog förstå, men exakt lika stora?

Eller är det bara "normer" ni går efter. Ge mig rediga länkar och fakta, tack, eftersom ni är så insatta Glad

Jag tycker inte någon ska lämna tråden. Däremot kan man ju tänka på vad man skriver, eller ta något privat.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)