Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Hej, jag försökte läsa tråden från  början, men det  var bara för mycket, så jag hoppar rakt in och börjar läsa här och nu, hoppas det är ok!

Väntar mitt fjärde barn, en flicka, och BF är 25 december

• Mysmamma70

Vinterkläder (jag har en son som är född i nov-09 också) - det är praktiskt att ha en varm overall om man behöver sätta sig i en kall bil och inte kan ta in bilstolen i värmen innan.

Bilbarnstolar - vi hyr från IF, mycket praktiskt, bara att byta ut den gamla när det är dags för en större storlek, och det blir blir billigare än att köpa

Gravidförsäkring - har tecknat Länsförsäkringars gratisförsäkring, ska teckna barnförsäkringen där sen och har man gravidförsäkringen får man ett halvår gratis på barnförsäkringen sen.

• Mysmamma70
    skogsbollen skrev 2010-09-04 20:59:29 följande:
    @Cissi7006:
    Välkommen hit! Jag har BF 23:e dec, så vi är nästan lika långt gångna :)

@"alla vetgiriga":
    Som skrivet innan... jag hör normalt sett oxå till de vetgiriga och när jag väntade sonen läste jag på om allt. Jag läste Gudrun Abascal's bok "Att föda" och jag vill gärna tro att jag fick lite hjälp av den under förlossningen. Jag visste vad som gällde i de olika faserna av förlossningen, att jag skulle vara upprätt i den mån det gick osv. Däremot hoppade jag över kapitlet om just komplikationer, då jag tyckte det var onödigt ge mig själv en massa farhågor. Allt är ju så ovisst ändå lixom.

Tack, kul att kunna följas åt

Jag har också Gudruns bok hemma, tycker den är informativ och bra!
  • Mysmamma70

Emelie - jättevacker bild i 3D

NhjärtaD - tråkigt att du inte får må bra, har också jobbigt med sammandragningar redan, kan knappt gå kort promenad innan smärtorna kommer. Hoppas din BM kan hjälpa dig på något sätt! Jag ska också träffa min imorgon, hon tycker inte att jag ska jobba, men läkaren vill inte sjukskriv a.

• Mysmamma70

Vad har ni för tankar kring namn på era bebisar?

Vi funderar på Felicia

• Mysmamma70
    Mrs TH skrev 2010-09-07 19:42:40 följande:
    Vår flicka( om det nu är en flicka, litar inte hundra på UL så tidigt med Bm som sa troligtvis ) så ska hon heta Elise, våra back-up namn är efter hårt förhandlande Isabella, Liv, Olivia och Nora.
    Fina namn - jag tycker särskilt mycket om Olivia
  • Mysmamma70
    Emelle skrev 2010-09-07 20:21:50 följande:
    Mysmamma70 skrev 2010-09-07 19:26:06 följande:

Vad har ni för tankar kring namn på era bebisar?

Vi funderar på Felicia

Vi ska få en Agnes.
    Hoppas verkligen hon ser ut som en Agnes när hon väl är född också
    Så härligt att ni redan har bestämt er, det är säkert en Agnes
  • Mysmamma70
    skogsbollen skrev 2010-09-07 22:04:32 följande:
    @Momalicious:
    Vad härligt! Grattis grattis!! :)

Namnet Olivia tycker jag oxå är kanonfint... helt klart en kandidat om min inneboende är en liten tjej. Alvin, som sonen heter, hade nog fått heta Molly om han varit en hon. På killnamnsfronten ligger Emil ganska bra till. Hur viktigt tycker ni det är att syskonnamn passar bra ihop?
    Alvin & Olivia?
    Alvin & Molly?
    Alvin & Emil?

Hu, svårt det där! 
    Fina namn
  • Mysmamma70

När jag fick barn förra året köpte jag amningsbh:ar i förväg, som inte passade sedan...

Har funkat fint med vanliga bygel-BH:ar för min del.

• Mysmamma70
    MFJG skrev 2010-09-11 06:59:53 följande:
    Hej allihopa.
    Här har ni en trött mamma som gick upp för mer än en timme sen. Sover skit kasst just nu. Foglossningen har förvärrats radikalt senaste veckan och jag har ont oavsett om jag ligger, sitter, står eller går. Ovanpå detta har jag hur mycket sammandragningar som helst. Onda sådana också. Men opåverkad tapp när jag var inne för 1 vecka sen. Lång tapp har jag också. Men det är inte alls roligt just nu. Kan inte direkt vila iheller med en sambo som jobbar hela tiden och sonen på 20 månader + en hund som ska rastas. GNÄLLVARNING! men jag behövde det!
    Åh, vet hur det känns, har också smärtsamma sammandragningar och en 10-månaders som inte sover så gott på nätterna, foglossning har jag dock sluppit.

Hoppas det blir bättre för dig snart!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)