Stefanie skrev 2010-09-15 17:49:01 följande:
Usch, vad jag är ledsen.
Var ju hos bm i går, allt såg bra ut förutom att vi kom fram till att det var dags att börja knapra järn. Jag bad om att få en läkartid för att kolla att livmodertappen var oförändrad eftersom att jag fortfarande har mycket sammandragningar och tycker att det har känts annorlunda nere i magen på något vis på sistone och fick en tid redan idag.
Nu har jag varit där Läkaren kände på livmodertappen och kunde på en gång säga att den inte kändes som den skulle utan har blivit mjuk förkortad. Han sjukskrev mig i en månad och skickade en remiss till ultraljud för att mäta tappen.
IUltraljudet blir redan i morgon men läkaren kunde redan nu säga att jag MÅSTE vila. Det här betyder att jag precis var tvungen att ställa in ett frilansuppdrag på Åland nästa vecka som hade gett mig rätt bra betalt. Jag kommer också att behöva ställa in en resa till Prag som vi skulle åkt på med några kompisar nästa helg och jag hade fullspäckat schema inför valet på söndag eftersom att jag stå på en lista och nu kan jag inte vara med alls...
Jag hoppas och ber till gudarna att jag inte öppnat mig något utan bara förkortats lite, blir så orolig för bebis och vill inte att den ska komma ut än på länge, det är ju alldeles för tidigt har precis idag gått in i vecka 26...

När de ringde och gav mig tiden för ultraljud så blev jag uppmanad att ta med mig en anhörig, det gör nästan att det känns ännu läskigare... Sambon skriver en tenta i morgon så jag bad mamma följa med. 
Så jobbigt, Stefanie, nu är det bara vila, vila, vila för din del. Jag var på UL i söndags och läkaren sa att livmodertappen inte ska vara kortare än 3 cm (min var 4,7 trots sammandragningar), hoppas det går bra!