Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Hej tjejer! Smygläser eran tråd lite! GladSpännande med bebisar som kommer nu,Solig
    Jag väntar min första i januari, men den kan komma närsomhelst. Är i v 35 (34+1) idag. Så jag har tänkt att packa väskan med pluttens o mina kläder så det iaf är klart utifall att! =){#emotions_dlg.flower}

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:10:49 följande:
    Jag är så less på det här nu!!
    Sambon jobbar över varje dag, flera timmar, kommer hem runt sju typ på kvällen så jag får sköta precis allt. För när han kommer hem har han inte hunnit äta på hela dagen så då måste det finnas mat klar. Jag sover inte bra på nätterna och jag e sjukt trött på allt på dagarna.
    Hur mycket jag än gör så klagas det och jag har missat nått. Igår vart det tjaffs för jag inte hade köpt en jävla chipspåse till sambon, men att jag hade köpt blöjor. Däremot ser han inte att allt från helgen är undanplockat (hade kalas, = presentpapper, kartonger o leksaker överallt), jag har tvättat tre tvättar, handlat och varit ute med hunden ett antal gånger. Men det duger tydligen inte, för jag hade inte köpt chips.

Jag orkar inte mer. Jag funderar på att flytta hem till mamma iaf veckan ut med dottern, så jag får lite avlastning och att någon kan ta hand om mig för en gångs skull, för jag behöver faktiskt också bli omhändertagen ibland! :'(
    Men så han gör! Även fast han jobbar över o du går hemma kan han inte begära att du ska göra ALLT. Du är höggravid o ska snart ploppa ut en bebis o inte han! Han kan åka förbi affären själv efter jobbet o köpa sin chips påse. Jag har som regel här att inte äta skräpsaker på en vardag! Drömmer
    Min sambo blir sur på mig för att jag gör tio saker samtidigt o inte ligger still i soffan o vilar, men han kan inte sköta hemmet. Det kan jag bli sur på.  Hur ska jag kunna koppla av när jag ser vad som behöver göras o han sitter framför datan! :/ Killar Demon
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:13:47 följande:
    Nån annan som testat "Färdknäppen"?? .. här händer inget i alla fall? Blev ännu lugnare efter än innan med förvärkar o allt.. haha!
    Vad är det? Skrattande
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    sasty skrev 2010-12-07 11:40:10 följande:
    färdknäppen =  ha massa sex så lille livet vill komma fram..
    ska tydligen finnas nått i orgasmen/sperman som gör att tappen mjukas upp..
    även från kvinnans del då hon får orgasm...

kommer fram de svaret om man googlar..
    Ah, ok! =) Jag får inget alls nu för tiden. :(
     Eftersom jag är beräknad till januari, kanske jag ska undvika den aktiviteten under december så den inte tittar ut för tidigt! =)
    Men jag har hört att det är en myt. Det bästa man kan göra är att vila o vara still......
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:40:28 följande:
    jo, men jag har inte fått mina pengar från fk denna månad o så ska det köpas julklappar o presenter, så vi har inte mkt pengar nu, då tyckte jag att just chips å sånt e sånt man kan skippa för att snåla lite.. men då börja han härja om att ungen inte kommer än så blöjor nehövs inte men han ville ha chips till hans tv-kväll.... Är i 36+2 o bebis kan ploppa när som, o jag försökte förklara att jag inte vill att allt ska starta o jag känna att jag inte e klar.
    Han säger att jag inte behöver göra vissa saker, som att skotta, ändå gnäller han. o vill jag ha en kram på morgonen innan han går grymtar han över det för han har inte tid. 
    Jag försöker o försöker för han ska vara nöjd men det går tydligen inte :(
    Jo, blöjor är viktigare än chips nu när ni inte har pengar! Bebisen är prio ett nu o inte han.
    Jag skulle aldrig gå upp på morgonen o fixa min sambos frukost, skrapa bilen o skotta fram den. Aldrig! Det får han göra själv. Han får gå upp tidigare så han hinner allt innan han ska iväg. Du skämmer bort honom för mkt! Tycker du kan ta och flytta till mamma ett tag så får han se hur bra han har det. Jag bakar o lagar mat nu när jag går hemma, bara för att ha ngt att göra o för att jag tycker om o dona i köket! =) Men städa överlåter jag åt honom. Jag bär på hans unge som väger några kilon, så lite får han ta o göra här hemma! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:59:43 följande:
    Haha ja det verkar ju inte funka iaf.. så antar att det är myt :P Men en trevlig sysselsättning ändå, efter förlossningen får man väl inte syssla med sånt på ett tag pga infektionsrisken?
    Ne, föder man vaginalt så får man vänta en månad minst innan man kan roa sig igen. Försöker säga det till gubben att vi måste toa oss nu för sen blir det inget! Men han är för feg. Orolig o skada plutten. Söt han är, men jag då???!! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Stefanie skrev 2010-12-07 20:20:16 följande:
    Jag kom förresten upp ur badet nyss. Har legat där i två timmar och kollat på min favoritserie på datorn med tända ljus. Gjorde hårinpackning, skrubbade kroppen där jag kom åt och har till och med nästan lyckats fila fötterna lite. Och rakat mig överallt där jag ogillar hår. Blev stolt för att jag "lyckades" så bra och visade sambon som försökte berömma mig men började skratta när han såg hur mycket jag har missat. Jag kan ju inte se hur misslyckat det blev så jag är nöjd ändå!

Nu ska jag se om jag orkar diska lite och sväng ihop någon mat. Har blivit bortskämd av sambon hela dagen och känner att jag behöver göra någonting om jag ska kunna sova i natt. Vi sov ju ganska sent idag och jag har bara suttit rätt upp och ner hela eftermiddagen... 
    Va härligt! Ska också ta en spa dag nån dag här hemma. Så underbart. Lyckades raka benen häromdan och även på annat ställe. Kändes bra iaf när jag kände efter. Flört Dax o ta hand om sig själv nu innan pyret tittar ut. Skulle vilja gå på fotvård, men har inte råd. Får se hur det blir efter jul! Glad
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    pickaboo skrev 2010-12-08 22:36:58 följande:
    Grattis alla!!!

Jag sitter också på förlossningen. Jag läckte som vatten igår under dagen och sen på kvällen slutade det.

De ville att jag skulle kolla upp det idag så nu har de kollat. De ser inget vatten i slidan, men man ska ha 50-250 mm vatten och jag har 57 så ligger rätt nära undre gränsen.

Jag som absolut inte vill ha kejsarsnitt har nu blivit lite förvarnad om att det ändå kan bli så.

Bebisens hjärtfrekvens är hög och jag känner minskade fosterrörelser.

Det blir ctg varannan timme nu i natt och sen bedömning...

Är jätterädd och orolig för vad som händer nu...
    Spännande. Håller tummen för dig att allt går bra!
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Cissi7006 skrev 2010-12-09 20:44:51 följande:

16 dagar kvar här...

Tänker på att någon stackare kommer att bli sist kvar här i tråden med att få... Tungan ute

Alltid är det nån.....speciellt om man är beräknad till januari o smyger in o lämnar lite avtryck! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)