• Lallan

December Bebis 2010 :)

Licebe skrev 2010-10-10 23:18:53 följande:
    Är det ingen som vet vartifrån man kan få såna där startpaket  här i Sverige?

Och är det någon som har erfarenhet av att ha hund och en nyfödd?
    Tänkte på hur mycket man hinner vara ute och gå med hunden, då sambon jobbar.
    Förstår att det är lite olika eftersom bebisar sover olika mycket, men ni kan ju skriva hur det var för er=)
    Vi hade hund när vår äldsta föddes och det funkade bra. Första månaden hemma blev han lite åsidosatt men han accepterade det, han hade ju samtidigt sällskap hela dan istället. När man sedan fått tillbaka lite energi och det praktiska börjar fungerar så kommer man in i gamla rutiner igen. Kan ju vara bra att låta hunden jobba lite med hjärnan istället då man inte har tid medlånga promenader.

Momalicious: Jag har varitl ivrädd för psd men numera finns det ju små praktiska larm att köpa som man kna fästa i blöjkanten.Funderar allvarligt på att införskaffa sådana den härgången.
  • Lallan
    ludicrous skrev 2010-10-11 11:51:54 följande:

Ang hund.
    Vi har en schäfer nu, 1.5 år ca som vi har tagit över. Han e vääääldigt glad i andra hundar så nu är det hårdträning. Jag tänker INTE stå med en barnvagn o en hund i kopplet som flyyyger iväg när han ser andra hundar. Om jag nu får HP tänker jag ägna mycket tid till att få ordning så han inte drar. Vi ska byta ut halsbandet mot en sele nu, då har man ju lite mera att hålla i om han drar. En sak e ju om han drar när man precis kommer ut, då vill han bara upp i skogen o göra sitt, men det ska ändå vara ordning på honom, men det är ju som att börja om från början, bara det att det inte är en lätt liten valp, utan en "trotsig tonåring" som dessutom e väldigt stark. Men som sagt, det måste ju göras, jag vill inte riskera att dratta på ändan höggravid eller med bebis heller, när det e vinter, bara för att han inte e tränad.
    Hur han reagerar sen, när bebis kommer återstår ju att se, han är ganska härdad nu, han har ju en snart femåring som gärna "leker" med honom, dvs klär ut honom, retar, klappar, "dresserar" osv.. Han e sååå fin när han kommer ner med en mantel o en prinsesskrona på sig ;D

Jag har varit så duktig nu, klockan e inte ens tolv o jag har dammsugit hela huset, hundrackarn har varit iväg över helgen så jag passar på innan han kommer hem, dels för att få bort allt jäkla hundhår, dels för att han ÄLSKAR dammsugaren, han jagar o leker med den :P Skönast att dammsuga när han inte yr runt benen på en :) Så håller jag på att tvätta, vädra sängkläder o ja, jag känner mig duktig :) Visserligen råkade jag slänga alla mina BHar i tvätt, inte så lyckat, har bara två i rätt strl, så nu sitter jag med en som e.. jaaa.. halva brösten får ju plats iaf ;D

Någon mer som e klumpig?? Jag e jätteklumpig hela tiden, och är dessutom inte riktigt van vid magen, vilket resulterar i att jag fastnar lite överallt och går in i saker hela tiden :P Mina tröjor e jättefina, verkligen, med typ en rand över magen och mitt på magen e det fläckar för jag stöter emot saker hela tiden ;D

Om inte sele funkar så kan jag rekomemndera noskoppel, det hade vi till vår shäfer labrador hane. Hade aldrig orkat hålla honom utan det.
  • Lallan
    Haligh skrev 2010-11-21 17:23:18 följande:
    Känns lite skönt att se här att man är långt ifrån den enda med ett nästan dött sexliv.... Faktum är att vi inte alls tindrar så där som jag hade drömt om, ibland undrar jag om min sambo ens fattar att jag är höggravid och vi tjafsar en hel del. Känns inte alls kul, jag önskar att han mest låg och kände på magen och sa åt mig att sätta mig och ta det lugnt nån gång, men jag känner inte så mycket förståelse. Kanske är det mina hormoner? Hur som helst hoppas jag verkligen att det känns bättre mellan oss efter nedkomsten. Och det är bara jag som tittar på bebissaker och han vill inte ens prata om namn "det ger sig väl"....han kanske ångrat sig, ibland tycker jag det känns som så.
    Gör ett gästinlägg här igen

Så har jag kännt varje gång men som tur var har det kännt bättre efter förlossningen. Dum som man är tror man att det "blir bättre den här gången" men bara att inse att dom inte riktigt fattar vad en graviditet innebär.

• Lallan

Är inte direkt aktiv men är inne och läser så gott som dagligen och jag har stått med påden tidigare listan så jag skriver upp mig igen nu när jag desutom har ett spikat datum! 

Gravid   BF-lista  Gravid

2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    7/12
    ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    12/12
     delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    19/12 
    Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    21/12
     2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
     25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

• Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:10:42 följande:
    Lallan du e alltid välkommen !!!
    Tack Och du det kommer gå bra på TULmen förstår att det är jobbigt att behöva ta upp dina tidigare erfarenheter igen.
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:27:20 följande:
    PRECIS så har vi nu bah GAH hur ska vi göra likom haha
    Bakom sambon har vi 2 åringen sonen bakom mig har jag 5åringen dottern och jag fram ..
    Men vet du VET någon hur lagen är om man får ha en 5åring framme ????
    För då om hon sitter fram så sitter jag bak och mitten hmm tror jag och elias bakom ebba och amadeus där som han nu är bakom sambon.
    Beror på om ni har airbag eller inte. Det är inte åldern som avgör utan längden. Om ni inte har airbag och använder korrekt bilbarnstol så är det i alla fall okej enligt svensk lag.
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:22:09 följande:
    Ja fy jag kommer gråta av panik !!
    Blir redan nervös när man skriver av sig.

Det kommer gå JÄTTE bra för dig åh jag längar mer på dig än mig haha
    Önskade bara själv att jag kan komma hem från förlossningen och bara säga
     ''fyfan vad jag har haft det toppen och bara glad'' men det kommer aldrig att hända för mig ''suck''
    Jag är förresten supernervös jag med, hade gärna undvikit snitt men det är ju som det är. Jag vill gärna ha koll men vet inte exakt hur allt funkar kring snitt och bb-vistelse. Jag har ju åkt raka vägen hem från förlossningen tidigare.
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:47:58 följande:
    www.barntotal.se/faktabank_foer_dig_som_aer_g.../

Bara att läsa på
    Tack! Tycker snitt känns läskigt. Vill gärna ha svart på vitt hur länge man blir kvar på bb, hur det funkar där, hur länge sambon förväntas stanna mm. Förstår ju att ingen kan svara på alla frågor men i och med att man redan har två barn så vill jag gärna ha koll på allt in i detalj  
  • Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 13:34:47 följande:
    Ni som packat eller ska packa vilka stl tog ni med till era små ??
    Jag har tagit 2 st boddys med byxor till sen hem färds kläder och allt men overallen ska jag fixa ner idag haha om den får plats
    Jag har tagit stl 62 i allt ..
    Jag har en hel skötväska packad med kläder och varsin filt Har två uppsättningar i strl 45 och sedan en del begagnat i strl 50. Nu känns det dock som strl 45 kan plockas bort men det får följa med ändå utifall att.
  • Lallan

Shit vad det var att läsa ikapp idag.Första dan jag varit borta från nätet så gott som hela dan.

Ondar:Supermysigt barnhörn Råkar vara ett stort puh-fan!

Jag har släpat mig hela vägen till stan idag och inhandlat det sista som behövdes och sedan bäddat vagnen, sängen mm. Nu är det mesta klart för bebbarna. Städningen överlåter jag åt sambon medan jag är kvar på BB, förhoppningsvis blir det mer fart på honom då

Svar på tråden December Bebis 2010 :)