ludicrous skrev 2010-10-11 11:51:54 följande:
Ang hund.
Vi har en schäfer nu, 1.5 år ca som vi har tagit över. Han e vääääldigt glad i andra hundar så nu är det hårdträning. Jag tänker INTE stå med en barnvagn o en hund i kopplet som flyyyger iväg när han ser andra hundar. Om jag nu får HP tänker jag ägna mycket tid till att få ordning så han inte drar. Vi ska byta ut halsbandet mot en sele nu, då har man ju lite mera att hålla i om han drar. En sak e ju om han drar när man precis kommer ut, då vill han bara upp i skogen o göra sitt, men det ska ändå vara ordning på honom, men det är ju som att börja om från början, bara det att det inte är en lätt liten valp, utan en "trotsig tonåring" som dessutom e väldigt stark. Men som sagt, det måste ju göras, jag vill inte riskera att dratta på ändan höggravid eller med bebis heller, när det e vinter, bara för att han inte e tränad.
Hur han reagerar sen, när bebis kommer återstår ju att se, han är ganska härdad nu, han har ju en snart femåring som gärna "leker" med honom, dvs klär ut honom, retar, klappar, "dresserar" osv.. Han e sååå fin när han kommer ner med en mantel o en prinsesskrona på sig ;D
Jag har varit så duktig nu, klockan e inte ens tolv o jag har dammsugit hela huset, hundrackarn har varit iväg över helgen så jag passar på innan han kommer hem, dels för att få bort allt jäkla hundhår, dels för att han ÄLSKAR dammsugaren, han jagar o leker med den :P Skönast att dammsuga när han inte yr runt benen på en :) Så håller jag på att tvätta, vädra sängkläder o ja, jag känner mig duktig :) Visserligen råkade jag slänga alla mina BHar i tvätt, inte så lyckat, har bara två i rätt strl, så nu sitter jag med en som e.. jaaa.. halva brösten får ju plats iaf ;D
Någon mer som e klumpig?? Jag e jätteklumpig hela tiden, och är dessutom inte riktigt van vid magen, vilket resulterar i att jag fastnar lite överallt och går in i saker hela tiden :P Mina tröjor e jättefina, verkligen, med typ en rand över magen och mitt på magen e det fläckar för jag stöter emot saker hela tiden ;D
Om inte sele funkar så kan jag rekomemndera noskoppel, det hade vi till vår shäfer labrador hane. Hade aldrig orkat hålla honom utan det.