• Lallan

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-11-29 01:09:22 följande:
    Jag tyckte också att det gick lätt att läsa igenom idag. Var likadant igår. I veckorna brukar det vara upp emot ett tjugotal sidor när man missat en hel dag..!

Är nog det att jag har lättare att hänga med i vekorna när jag är själv hemma om dagarna än helgerna med hela familjen hemma.

Ja,jag och familjen har spenderat natten på fl. Jag mådde illa inatt och har sedan tidigare blivit ombedd att kontakta fl om jag mår dåligt eller annorlunda på ngt sätt så det var bara att åka in. Efter ca timmar kunde dom återigen konstatera att jag ligger på gränsen men det har inte blivit värre så vi fick åka hem igen.
  • Lallan
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-29 09:31:41 följande:
    va de havandeskap va förresten? hoppas de itne blir värre

Nej inte ännu men ligger preis på gränsen vad gäller alla värden. Har ju bara legat i soffan sista veckorna men så igår följde jag med in till stan och pysslade även lite här hemma efteråt och det blev tydligen för mycket. Har ny tid för koll hos bm i morgon och blir sedan inskriven på onsdag inför snitt på torsdag så inte många dagar kvar nu.

Blev också besviken på babyboxen, fanns så gott som ingenting däri den här gången.

Vi har skötbordsbekymmer.Vill ha ett med lådor under och det får vara max 76cm brett vilket verkar vara kört. Får leta efter en vettig begagnad byrå och göra om istället. 

• Lallan
    linn78 skrev 2010-11-30 08:13:45 följande:
    Liten fl-berättelse: 

Ja, ingenting hände, knappt några värkar öht hela em/kväll. Kl 22:30 började jag få rejäl mensvärk, gick då på toa för att göra nr 2 för det brukar hjälpa. Hjälpte inte! Jag gick ut i korridoren och fick där alvedon av bm för att se om det var fuskvärkar och så skickade hon mej i duschen. Väl i duschen släppte det lite och det var så himla skömt med riktigt varmt vatten på mage och rygg.
       Precis när jag tänkte gå ut från duschen kom den en ny fruktansvärd mensvärk. Jag fick ringa efter personal för jag klarade knappt av att stå, så dom fick hjälpa till att torka och klä på mej. Inga sammandragningar, bara mensvärk så dom satte ett ctg för att se om den gjorde några utslag. Jag kunde inte ligga ner pga smärtan utan stod vid sängänden med sambon tryckande HÅRT i svanken på mej, det var det enda som hjälpte lite.
        Ctg blev taget medans jag stod där och allt var bra med bebis men som sagt, knappt några SD. Jag fick hjälp upp i sängen för en koll. Jag ville lägga mej på golvet men det var tydligen inte så poppisTungan ute. BM konstaterade att jag var öppen 5-6 cm och ner på FL åkte jag direkt.
        Med några stopp på vägen då jag var tvungen att slänga mej på knä framför rullstolen för att öht överleva värkarna så kom jag in på mitt rum på FL. Jag sa till direkt att jag ville ha EDA innan det var försent och det var ok, dom skulle bara sätta en nål i armen först. Så BM sätter nål medans jag ligger brölande på knä på golvet och försöker ta mej igenom den fruktansvärda mensvärken. 
       Med anestesie-läkaren på väg tvingar dom mej upp i sängen igen för en koll fast jag ihärdigt försöker övertyga dom om att golvet är en toppen-platsSkrattande. Dom vinner och kontrollen visar att jag är öppen 9 cm. Jaha, där försvann den EDA:n. När jag ligger där känner jag plötsligt att värken ändras och att jag känner mej bajsnödig istället. Då fattar jag att krystvärkarna har kommit och allt blir genast bättre. Ont på ett annat sätt och jag ser att det faktiskt finns ett slut på detta h-vete.
       15 min krystvärkar och en toppen BM som hjälper mej krysta på rätt sätt, ut kommer lillebror helt perfekt kl 00:14, 3370gr, 49 cm. Lik storebror men ändå inte.<3
       Allt som allt tog alltså själva förlossningen bara ca 1,5 timme när det väl satte igång. Såhär i efterhand kan jag nog säga att den var helt ok, jag önskar bara att jag hunnit få någon smärtlindring förutom lustgas (som jag inte märkte hjälpte). Jag sprack inget och blödde minimalt (ca 300ml).
    Grattis  Skönt att det gick så snabbt och bra!
  • Lallan

Ja i torsdags var det då dags för vårt snitt Resultatet blev en pojke på 2620g och en flicka på 2840g. Helt ljuvliga och redan små personligheter.Lite nöjd får jag väl erkänna att jag är över att barn nr 4 faktiskt blev en tjej också.  Om vi har riktigt tur så får vi åka hem redan i morgon.

• Lallan
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-04 17:09:39 följande:
    Grattis till 2 underbara sötnosar och 1000 grattis till er att det oxå blev en dotter hihi
    Hur var dit snitt om jag får fråga så jag kan smällta in mitt
    Tackar!

Det var välplanerat, lugnt, bra och trygg stämning. Jag som varit livrädd för snitt kände mig ändå lugn hela tiden. Nu har det ju bara gått 2 dagar men jag mår betydligt bättre fysiskt nu efteråt än jag gjort efter dom två vaginala förlossningarna. Det kommer gå superbra och det är inte många dagar kvar för dig heller nu
  • Lallan

Grattis till alla nya trådbebisar! Hinner inte in och läsa så mycket just nu då vi fortfarande kämpar med att få barnen att gå upp i vikt. Snacka om att amma och mata dygnet runt

• Lallan
    Haligh skrev 2010-12-10 17:10:31 följande:
    Lallan: vilka ljuvliga små du har fått!!! Förstår att det måste vara mkt i början med 2, men så roligt också! Min tvillingsyster är det viktigaste i världen för mig (tills om ett par veckor när jag blir mamma förmodligen). Förresten, jag är ju lärare och när vi håller på med genetik brukar jag jämt fråga om någon elev är tvilling, och det har aldrig varit nån-tills i år då jag har 4 st i samma klass! Helt otroligt tycker jag! Lycka till
    Tack
    Man märker redan nu hur dom tyr sig till varandra, som lugnast när dom ligger tätt tätt intill varandra.
    Emelle skrev 2010-12-10 17:20:00 följande:
    Så tänker jag med. Har ju också 2 veckor (13 dagar!!) kvar till BF. men om en månad ^DÅ är man ju med största säkerhet mamma till en ny bebis!
    Ta det nu lugnt och skönt de sista veckorna innan bebisen kommer!
    Lallan skrev 2010-12-10 17:05:07 följande:

Här är en bild på mina små troll Hela 8 dagar gamla idag!

Men GUD så söta!! Vad heter dom?
    Så fina tröjor...Var köpt??
    Ja det där med namn är ett stort frågetecken just nu Tröjorna har jag sytt själv men tyget kommer från Znok design.
  • Lallan

Anna CL: Tack! Ja där fick dom verkligen visa upp sig Hur vi än gjorde så lyckades vi inte få kön att stämma när man väl publicerade men men

Ondar och Willes mamma: Tack

2(3)barns mamman: Tack och grattis själv till söta lilla Elias En av mina pojkar är dock en flicka så nu är jag inte ensam tjej bland grabbgänget längre...

• Lallan
    AnnaCL skrev 2010-12-12 12:01:28 följande:
    här har det kommit en liten elsa på 3200gram som verkar må toppen. hurra!
    Grattis Det gick undan!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)