• sasty

December Bebis 2010 :)

helt ny och helt lost på denna sida..  förstår inte detta med forum och dyl.
    Men mejl är jag hajj på :)
    men ändå nyfiken..

Jag ska som ni andra också ha en bebis detta december...  om han inte vill stanna längre :)

Finns det nå goa människor ifrån malmö kanske?
    andra är självklart välkomna att höra av sig.

• sasty
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:09:56 följande:
    Välkommen :) När är du beräknad?

Jag blir sååå trött på sjukvården!! Igår fick jag åka till akuten med mitt ben och det var rosfeber o jag fick antibiotika (heracillin). De ritade ut var svullnaden var och jag fick order om att höra av mig till VC om det svullnade mer än 1 cm utanför. Redan igår kväll hade det svullnat mer men jag väntade till imorse för att se, och jo, visst var det massa mer svullet. Kontaktade min VC och fick en tid och där tyckte dom jag var knäpp kändes det som,o  som att dom på akuten varit knäppa som gett mig Heracillin ist för Kåvepenin... CRP låg igår på 29 tror jag och idag på 41, så infektion har jag ju men ska tydligen inte bry mig. På akuten sa dom att det var bra om jag höll igång lite, på VC sa dom till mig o ligga still med benet högt. FAN  vad trött jag blir på sånt!!!
    Jag är beräknad den 30/12..
    men vill ha ut honom nu nu nu..
    trött på all smärta och dess like man har med allt.

när är du själv beräknad? :)
  • sasty
    MFJG skrev 2010-12-03 13:58:04 följande:
    Jag bor i Malmö =)
    vad kul med fler i Malmö !
    När är du beräknad ?
  • sasty
    ludicrous skrev 2010-12-03 14:45:48 följande:
    Jag är beräknad till första januari 2011 :) Enligt sista mens var det också typ 30/12, så jag hänger kvar här i tråden :) Vet du att det blir en pojk? Vi har inte kollat kön. 
    Kan känna likadant ibland, att nu får det vara klart, men så är ju tydligen bebis lite liten, så den får nog stanna o växa på sig lite :)
    Vi kollade upp vilket kön, vi var så himla nyfikna :)
    självklart är det ju bäst med att låta honom ligga så länge tills han själv känner det är dags.
    Men ibland kan ju egot ta över och längtan :)

kanske ni får dra in precis innan tolvslaget och få en första liten -11 bebis :)
  • sasty

svärmor som vill vara med och trycka sig fram till ungen före en själv..
    usch.. det känner jag igen !

lider med dig!

• sasty

Godmorgon..
    Ser att det är fler som sovit dåligt, haft värkar och värkar..
    likså här,  men nu har det lugnat ner sig.. tror jag..

men störigt som attans, ingen sömn och att man blir nojjig..
    har än ca 3 veckor kvar till bf..
    men antar att det kanske ska vara såhär sista tiden ?!

• sasty
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-07 10:20:08 följande:
    jag hade massor me sammandragningar o förvärkar i v 36-37. Men sen inte ett skit lite sammandragningar då o då,men inte alls lika onda.

Åh...spännande ni som hade värkar i natt!!! hur har de gått för er??

Ni som  haft vattenavgång...har ni haft några känningar innan?? eller har de bara plopp kommit en flod?

Äckelvarning:
    Har blivit sååååååååååååååå dassig i magen de 2 sista dagarna nu, fiser verkligen ruttna ägg  flera gånger om dagen o har typ lite diarre liknande toabesök! Trodde de va nåe ja ätit,men då borde de ju inte fortsätta så länge.
    Nån mer?? Kan de vara ett tecken??
    Det är döstörigt, med alla sammandragningar.. förvärkar..
    Man vill bara att det ska hända, samtidigt som man vill han ska gå klart tiden..
    Men vad skönt att någon annan har haft likadant..

it hurts as hell..
  • sasty
    luvpillow skrev 2010-12-07 11:13:47 följande:
    Nån annan som testat "Färdknäppen"?? .. här händer inget i alla fall? Blev ännu lugnare efter än innan med förvärkar o allt.. haha!
    det här med färdknäppen..
    Jaa, haha det är nog bara en myt... 
    har försökt aktivt varje dag och min sambo undrar nog vad som är fel på mig..
    har inte velat eller nått under hela graviditeten..

men keep going...

myt eller sannning... haha ja?  det är frågan
  • sasty
    LokesMammi skrev 2010-12-07 11:36:56 följande:
    Vad är det? Skrattande
    färdknäppen =  ha massa sex så lille livet vill komma fram..
    ska tydligen finnas nått i orgasmen/sperman som gör att tappen mjukas upp..
    även från kvinnans del då hon får orgasm...

kommer fram de svaret om man googlar..
  • sasty
    ludicrous skrev 2010-12-07 11:40:28 följande:
    jo, men jag har inte fått mina pengar från fk denna månad o så ska det köpas julklappar o presenter, så vi har inte mkt pengar nu, då tyckte jag att just chips å sånt e sånt man kan skippa för att snåla lite.. men då börja han härja om att ungen inte kommer än så blöjor nehövs inte men han ville ha chips till hans tv-kväll.... Är i 36+2 o bebis kan ploppa när som, o jag försökte förklara att jag inte vill att allt ska starta o jag känna att jag inte e klar.
    Han säger att jag inte behöver göra vissa saker, som att skotta, ändå gnäller han. o vill jag ha en kram på morgonen innan han går grymtar han över det för han har inte tid. 
    Jag försöker o försöker för han ska vara nöjd men det går tydligen inte :(
    fy så jobbig situation..
    Man kan nästan tro att de är han som är gravid..

nä, killen får allt ställa upp mer, det är inte bara ditt barn.. hans också !

Ghaa, arg och ledsen man blir för din skull !
Svar på tråden December Bebis 2010 :)