• Monmi

December Bebis 2010 :)

GladHej! Jättefin gipsmage. Jag är också sugen på att göra en sån.

• Monmi

Var kan man köpa ett babynest någonstans? Hittar inte något sånt på de vanliga babybutikerna.

• Monmi
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-11 12:10:02 följande:
    Finns en likande variant som heter snuggle nest. Finns på babyland och babyproffsen. Men ska du ha just ett babynest kansek du kan goggla,borde komma upp webbbutiker som du kan beställa ifrån.
    Då ska jag kika där, måste ha missat det. Tack!
  • Monmi
    Stoce skrev 2010-10-17 19:28:38 följande:
    Hej tjejer!

Fogarna gör att jag inte kan sitta upp helt och hållet vid datorn så mycket. Jag läser och sådär, men kommenterar inte så mycket. Spännande, men samtidigt lite läskigt att bebisarna börjar vilja komma redan nu. Det gör att det känns så mycket närmare för en själv också, samtidigt som man inte vill något hellre än att få träffa liten därinne. Vi var på förlossningsbesök i tisdags och det kändes jättebra. En jättegullig barnmorska visade oss runt, och förlossningssalarna såg trevliga ut.

Denna tröja med tillhörande mössa har jag stickat halvliggandes i soffan i alla fall. Nu ska jag ta tag i dopklänningen som jag börjat sticka för länge sedan.

Förra helgen så läste min sambo att Peter Jöback ville ha barn, och vi fnissade lite och pratade om hur de skulle lösa det. På natten drömde jag att vi fick reda på att min sambo väntade tvillingar och eftersom han var karl och inte kunde föda på vanligt vis skulle jag vara tvungen att köra honom till en pytteliten by 20 mil bort, för det var endast där de snittade karlar. Jag blev lite panikslagen, "herregud, två nu i oktober och sedan en till i december. Vi som bara har saker till ETT barn. Och vad ska jag packa med mig, nu när jag ska vara förlossningspartner?!". Jag vaknade till lite grann, och höll på att väcka sambon för att höra hur långt han hade mellan värkarna, haha! Så knäppt!!

Bebis har sedan en vecka tillbaka börjat trampa mig på revbenen och håller konstant tryck så det känns som att jag måste flytta på hela kroppen och trycka tillbaka. Var på BM-kontroll i tisdags. Allt var bra, och bebis ligger med huvudet nedåt men har inte fixerat sig än. Har bara gått upp 3 kg hittills, så det känns väldigt bra då jag är överviktig.

Jättefin!!! Var har du fått tag på mönstret till den? vilket garn har du haft?
  • Monmi

Jag har köpt ett akta graco babyskydd, basen följde med. Tänkte först köpa ett till min emmaljungavagn som man kan sätta på chassit men det hade blivit flera tusen dyrare och det hade jag inte lust att betala.

• Monmi

Är alla här sådär jättelugna inför att föda. Ingen som är rädd och har gått på aurorasamtal eller nåt? själv har jag fått tid då jag tycker att förlossningen verkar läskig. Någon med erfarenhet från något sånt samtal?

• Monmi
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-22 15:11:24 följande:
    Jag kommer ha ett samtal snart jag med ska bara ringa kvinnan först här i danmark kommer domhem till en och pratar inför förlossningen.
    Jag har fött 1:a och fått planeradsnitt med 2:a och nu väntar jag 3:e o e livrädd så 2:a var lite dramatiskt för min del
    Så jag kommer göra allt att jag får föda denna gången men e rädd iaf så rädd att om någon tar upp en förlossning med mig eller säger att det snart är dags så får jag panik och börjar att gråta.
    Va, bra att de kommer hem, tryggare hemma liksom. Panik här också, det är mitt första barn och tycker det är jättejobbigt att läsa och lära mig om förlossningen. Alla säger det är en fantastisk upplevelse och det är det säkert också. Men är rädd att det ska göra alltför ont och att något går fel.
  • Monmi
    blondinkermit skrev 2010-10-22 18:35:25 följande:

Hej!
    ville berätta att ja födde min lilla flicka dn 13e me akut kjejsarsnitt pga att moderkakan lossna...
    satt hemma vid datorn å kände mig lite kissnödig å reste på mig för att gå på toa... då kom de massor me blod... ambulansen kom å körde i ilfart.. detta va vid 17 tiden... värkarna kom å snittet blev vid 19 tiden å 19.20 e hon född...
    allt e jätte bra me henne trots sin ringa vikt - 1680g 40 cm lång... v.32+3.
    ja däremot gick de lite sämre för... ja förlora 2½ l blod + att ja fick en propp i höger lunga.
    nu ida har ja fått propplösande tabletter för att ingen trodde på mina smärtor förrens ja va på röntgen i förrgår.. de sa att de va magkatarr å kanske en nerv i kläm i ryggen....  men men nu e ja på bättringsvägen igen!

Erika Vilhemina Cecilia Ellen heter vår lilla flicka förresten :)
    Jättegrattis! Så söt! jag är i vecka 32 +3 idag men min stannar nog kvar lite längre. Liten men frisk det var skönt att höra!
  • Monmi

Min sambo förljer med på alla MVC besök, han vill det. På föräldragruppen var han också ensam. tydligen inte så vanligt att killarna fäljer med där jag bor.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)