• Monmi

December Bebis 2010 :)

Vad är en pga min sfinskterruptur..... förstår att det är en bristning, allvarlig sån? Fick också bristningar när jag födde min lilla tjej den 19 december.

• Monmi

Jättel
    kul att det gick så bra med försäkringen, glömde jag ju skriva. Har lillyjejen på armen ich har inte vant mig med att skriva med en hand.

• Monmi

Jag kokar vatten i vattenkokaren, häller i flaskan som jag ställer i kallvattenbad. Rör sen i pulvret. Har NAN ersättning. När vi åker iväg någon stans har vi alltid bilen, har tetraersättning då. Värmer i micron på någon mack eller så. Funkar bra för oss.

• Monmi

Hör att ni pratar storlekar. Min tjej har 56 och 62. Tycker ofta att kläderna i st 62 inte är mycket större än st 56. redan i st 62 börjar det bli så tjejfixerat, de är smalare över ryggen/ärmarna än killboddies har jag märkt. Trist att det ska vara så så tidigt. Vissa märken är större förståss. Någon som använder sparkbyxor med fot och vet var man kan få tag på dem. St 62- 68 eller nåt. tycker de är så bekväma:)

• Monmi

Jag köpte små bodys när min dotter var liten st 50 från polarn och pyret, de var jättesmå hon kunde inte ha dem men hon har kunnat ha andra märken som lindex och kaxs från kappahl i den storlekern säkert till hon var två månader. Polarns var svåra att få över huvudet då.

• Monmi

Vi var på 6 mån läkarkoll idag, Jag tyckte att läkaren just inte kontrollerade så mycket. Inte alls som läkarkollen som var när hon var 6 veckor. Var det lika för er? Jag trodde att han skulle kolla, armer, ben rygg och sånt, stadighet och så men här blev det inget. Vaccinationsprutorna fick hon.

• Monmi
    Mama Jessie skrev 2011-06-22 22:14:40 följande:
    Här kollade hon ungefär samma saker som vid 2 månader, lyssnade, kollade höfter, mage, rygg, lyfte upp honom till sittande och så. Frågade även lite saker, hur han använde händerna, reagerade på ljud mm
    ja, jag trodde också att det skulle vara så nu. Lite besvikna både jag och min man för läkaren kollade inte alls samma saker som första gången. Höfterna kollade han förståss. rygg och mage kände han inte alls på. händer kollade han ytterst lite, hon fick hålla i en penna. Hade tyvärr inte samma läkare som första gången. Känns som om han var väldigt slarvig:(
  • Monmi
    LokesMammi skrev 2011-09-13 22:11:51 följande:

Äntligen har jag fått mitt efterlängtade halssmycke! =)
    Suveränt snyggt smycke! har du beställt på Lifestone eller finns det flera som gör sånt?
  • Monmi
    LokesMammi skrev 2011-09-14 16:39:30 följande:
    Tack! Nej, jag beställde det från www.loveliprints.se

åh, vad kul att det finns fler ställen. Ska kika in dit. Jättekul att ha avtryck från sin lilla bebis!
  • Monmi
    Mama Jessie skrev 2011-09-16 08:25:03 följande:
    Jag skickade tillbaka didrikssonoverallen jag köpte för den skulle bli för liten och fanns inte större där jag hade rabatt. Köpte en overall på lindex istället, kostade 699 men hade 30% där också:). Sen använde jag 25% rabatt på kappahl och köpte en ofodrad överdragsoverall och tunn typ fleeceunderställ om det behövs under, rustad till att sitta i sandlådan:). Det lönar sig att va med i deras klubbar när man ska köpa större saker:).
    Höstkläder vet jag inte vad man behöver, hade varit lättare om det bara blev kallt direkt:)

Får man se bild?
  • Monmi
    Mama Jessie skrev 2011-09-16 20:09:45 följande:
    Monami: vad vill du se bild på? Är inte hemma förrän imorn och kan visa men overallen finns säkert på lindex shop online- Bamse på den, finns på barnavd inte baby

okej, bamse då ska jag kika, det var det jag var nyfiken påGlad funderar själv på fix röda eller bamse.
  • Monmi

Härligt med förlängd  föräldraledighet. Var går man på skola för att bli fotograf?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)