December Bebis 2010 :)
Hej får man vara med?:)
Min son oliver föddes 3 dec med 7 ve försprång. Jag kommer fr Göteborg men bor i Rom med min italienske sambo, är nu 34 men var förra året 33 om det har ngn betydelse:)?
Hej får man vara med?:)
Min son oliver föddes 3 dec med 7 ve försprång. Jag kommer fr Göteborg men bor i Rom med min italienske sambo, är nu 34 men var förra året 33 om det har ngn betydelse:)?
Annika: har du testat snuttefilt? Funkade med en gng med oliver:). Fast han har i o för sig aldrig haft tutteproblemet :).
Ja det var faktist havandeskapasförgiftning, bra gissat:)!
Rom är världens romantiskaste stad, förtrollande, dock ej barnvänlig för fem öre så nästa år flyttar vi till Sardinien istället där havet är som på mAldiverna. Så d känns ok att lämna rom efter tio år.
Toksnipan: jo jag vet såg det i en annan tråd vi båda är med i. Kollade faktist din blogg efter oliver fötts eftersom jag vart förundrad över att vi nästan fött lika tidigt, men såg att våra situationer vart helt olika. Din bebis ville ut själv naturlig väg och vägde redan mkt trots tidig medans min fick akutsnittas efter 8 dgr som jag vart inlagd och han vägde bara 1760gr. :)
Idag väger han dock 5620 gr och är 58 lång.
Hur mkt väger alla era bebisar nu?
Det är ca 20gr på dagarna just nu, vilket är ovanligt svalt denna årstid men jag är tacksam då min mammaledighet tog slut nu på olivers 5-månaders dag.:(
5 månader bara o då ska man minst ha tagit ut en månad innan men eftersom min var tidig fick ja alla efter. Känner mig så berådd på min mammaledighet, känns mkt bittert!
Tänk vad mkt tjafs det är i dagens läge ABF mat till barnen, vad man får o inte får äta under graviditeten( vilket varierar fr land t land, vilket oxå är märkligt!), vad man inte bör äta sen under amningen etc etc etc.
Ingen av all denna oändliga information fanns ens på tapeten när våra mammor fick oss(iaf i'm du är född på 70-talet), och se vad bra vi klarade oss!:)
Oliver har vart på 5 månaders kontroll idag. Vikt 5,9kg, längd 62. Gått upp över 2 kg de senaste 2 månaderna:). Han börjar komma ikapp:).
Oliver lider också mkt av tänderna som är påväg nu, han vaknade i natt flera ggr och grät och sov oroligt så jag plockade upp han och lät han sova med mig. Inget mer gnäll efter det:).
Mamma till2: grattis till kanske ett plus:).
Själv skulle ja bli lätt förtvivlad om ja blev med barn NU, va så jobbigt att vara gravid och jag är mitt uppe i min bantning.
Vill försöka igen när oliver är 1 år och jag förhoppningsvis är smal.
Vanligtvis sover oliver 30 min åt gången när han somnar på dagarna men nu somnade han vid 15 och har fortfarande ingen lust att vakna. Bör jag oroa mig? Hon har inte ätit sen 11 i morse ju. Då provtestade jag risgrynspulver i hans mjölk med lite äpple i vilket han ääälskade.
Ciao bonazze:),
Hur gjorde ni när er mammaledighet tog slut? Satte ni er 3-5 mån bebis på dagis eller hade ni turen att kunna vara hemma?
Jag är tillbaka sen 3 maj men jag får nog sparken nu för det funkar inte då jag fortfarande vägrar sätta oliver på dagis. Tar hand om ett bb och ägaren vill inte att jag ska ta med mig oliver när jag tar emot gäster och att ta med mig honom när jag skall städa rum funkar inte, har testat.
Eftersom de är totalt beroende av mig då ägaren tydligen funderar på att stänga stället om inte jag kan jobba så nu funderar hon allvarligt på det.
Innan jag blev gravid skötte jag nästan hela ruljansen, tog emot gästerna,städade rummen,fixade frukost, contabilita' etc. Jobbade 7 dgr i ve och tillgänglig 24 Tim/dygn, även om jag max verkligen jobbade ca 25 Tim/ve.
Nu när jag fått barn kan jag inte vara tillgänglig jämt och jobba oregelbundna tider jämt etc. Även om oliver gick på Nido stänger de ju vid 17 eller så. Men jag kan verkligen inte tänka mig sätta han på Nido när han bara är 5 mån gammal!