Momalicious skrev 2010-09-19 18:11:16 följande:
Ja dofter är gott men du får fylla ditt hus med dofter istället! Typ blommor, doftljus osv. Jag har alltid varit avundsjuk på folk som kunnat ha de där starka sköljmedlen men jag har kommit på att parfym gör ju samma sak och det tål jag ju och då finns det mer att välja på. Men jag är helt säker på att du kommer tycka att din bebis luktar godast i världen utan någon tillsatt doft  

Du har så rätt så rätt :) 
delifi2 skrev 2010-09-19 20:53:25 följande:
Nä dom tvättar jag inte, men det kan vara bra om  ma ngör det om man känner för det, man vet ju aldrig vad för barn som har gosat med djuret i affären, en snorig unge som haft en kanin i ansiktet osv osv.... usch... har faktiskt aldrig tänkt på det, kanske ska göra det nu :)
Man kan ju bara sätta djuren man får i sängen vid fotändan så slipper dom vara uppe i ansiktet.
När de är små och de sover hemma i sin egen säng ska man inte ha några saker uppe vid ansiktet, eftersom de då kan vrida huvud mot den saken och så blir det för varmt.
Jag brukar ha som regel att aldrig ha något uppe vid bebisen huvud, typ som kudde, filt, gosedjur eller filt eller något annat. Endast napp om de använder det.
Samma gäller täcket eller filten de har på sig på natten, den får inte gå över rumpan eftersom de då kan få tag i den och dra upp den till ansiktet.
Spjälskyddet skulle jag tvättat om eftersom det finns så mycket kemikalier i dom 
Nej de är väl kanske inget man tänker på i första hand... det var bara något som slog mig :)
Tack för tipsen. 
Momalicious skrev 2010-09-19 18:14:53 följande:
ÅH IMORGON BÖRJAR MIN INTENSIVKURS! Jag vet, jag tjatar men det är såå härligt att det äntligen blir av! Körkort kommer vara världens bästa sak här där vi bor! 
Är nervös som tusan men det är jag alltid haha.
Just nu står det en smarrig janssons frestelse i ugnen här hemma. Varit så sugen på det nu i flera veckor och månader så jag var bara tvungen. Har gjort mitt eget recept och det är inte äckligt vill jag lova! Mmmmmm!
Nu ska jag njuta av min "sista" lediga dag och imorgon börjar allvaret  

Hoppas ni alla röstat nu!  
Lycka till idag :)