Inlägg från: SaraKlippan |Visa alla inlägg
  • SaraKlippan

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-08-08 12:00:49 följande:

På tradera ska man kunna välja storlekar, kolla i vänsterspalten när du är inne på mammakläderna så ska du kunna sortera ut storlekar.

Jag har svullat som helvete denna helg.. Nästa vecka jobbar jag 6 nätter av 7, så det kanske går jämt upp, går mkt o kan ju inte äta så mkt när jag jobbar natt :D

Ahhhh vad smidigt Jag visste inte att det fanns en kategori för mammakläder... har bara sökt innan och då gick inte att välja storlek! Tack så mycket för tipset
  • SaraKlippan

Hej Hej

Vilka underbart fina magar ni har allihopa Väntar fortfarande på att min ska synas lite mer... Är i vecka 24 (23+1) nu och det ser nog fortfarande ut som ja ätit lite mycket kanske haha. Så de går fortfarande att dölja!
    Men jag känner ju det iallafall Sprallar på som sjutton där inne

Var iväg idag med min sambos brors tjej idag och hämtade hem lite barnkläder som deras son har haft så nu har vi kläder så det räcker och blir över till hela första året  helt underbart känns det!
    Så nu ser vardagsrummet ut som ett bombnedslag med barnkläder som ja ska sortera i storleksordning! Puhh 

Kram på er alla   

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-14 00:15:37 följande:
    Vecka 21 idag, eller egentligen igår eftersom klockan är över midnatt!
    Vad tiden gåååår!

Har de senaste tre kvällarna fått så fruktansvärt ont i ryggen på kvällen, runt 20-tiden kommer det. Känns som jag ska dö av smärta. När jag vaknar är det helt ok och blir bättre och sen kommer det på kvällen igen. Är det bara ryggvärk eller kan det vara foglossning på g? Har även ont i höfterna och ljumskarna om jag gör vissa rörelser.

Idag har jag inte känt bebis nästan alls. Tror jag fick en svag spark förut Blir så orolig! Vet ju att det kan dröja till vecka 24 eller nåt innan man känner den varje dag men kan inte låta bli att oroa mig ändå!

Är det bara vi som ska göra 3D ultraljud? Om nån annan ska göra det, vilken vecka kommer ni vara i då?

Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova med min stackars rygg. Blä. 
    Vi ska också göra 3D UL :) Har tänkt att ja ska boka en tid till en 23 Augusti :) Längtar så....
    Då kommer jag att vara i vecka 24+5!

Vilken vecka är du i när ni ska dit? 
  • SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-14 14:28:30 följande:
    23+4 om vi går dit den 7 september och 25+3 om vi går dit den 20 september. Bokade båda för att det är så svårt att få tid så bättre att boka två tider om en inte skulle passa sen ;) Är lite kluven! Vill veta könet så fort som möjligt, men det sägs att det blir bäst bilder vecka 26-29... 

Men tror vi tar den första tiden. Vi har ändå tänkt att komma tillbaka senare i grav och gör det stora 3D ultraljudet, kostar 1700 visserligen men då får man hela undersökningen på dvd också! Kanske gör den i v28-29 istället.

Vi får se :)Jo jag antar det med, men jag har dåligt immunförsvar sedan innan så tycker inte det behöver bli ännu sämre. Lär ju fortfarande vara sjuk när bebis kommer isf haha. Allt är hanterbart förutom dövheten. Den suger!
    Aha visste inte att de var så att det blev bättre efter vecka 26... 
    visste bara att man inte kunde göra 3D innan vecka 24... då kanske ja ska vänta några dagar till då.... 

Om ja väntar o gör det i slutet av veckan i stället så är ja ju inne i vecka 26 iallafall! 
    Mycket längre än så vill ja inte vänta! Längtar sååå!

Tack för tipset :)
  • SaraKlippan

Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 

• SaraKlippan
    LillSnurr82 skrev 2010-08-23 19:15:27 följande:
    Kan det inte vara så att din moderkaka ligger i vägen för att du ska känna?

Har också haft stunder då jag vart riktigt deppig och undrat varför jag inte kan vara lycklig när jag bär på ett nytt liv osv.. Men det går över, tror det är väldigt vanligt att man blir deppig när man hamnar i situationer som man inte riktigt har kontroll över och det är ju ett stort kliv att få barn..

Hoppas att du snart mår bättre och du ska se att det nog inte är nåt fel på ditt lilla knyte i magen.. Men om du blir allt för orolig så ring och prata med din BM.

Många kramar till dig!!
    Nej moderkakan ska inte ligga i vägen... inte enligt RUL... men den kanske kan flytta sig?

Ja jag har läst någonstans att det är vanligt att gravida blir deprimerade! :( Förstår inte varför man ska bli det! Man vill ju bara vara lycklig över det lilla livet man bär på!

Tack för din omtanke!
    Ska till BM på torsdag så ja kan ju prata med henne då!
    Ska eventuellt göra köns UL också snart o då får ja ju se att lilla pyret mår bra då!
    Hoppas ja blir gladare då också!

Kram 
  • SaraKlippan

Hej allihop :)

Tack så mycket för era peppande ord igår när ja kände mig deppig! Det känns jätte skönt att veta att ni finns här! Känns som ni är de enda som förstår en nu när man är gravid! Inte lätt för någon som inte är gravid att förstå hur man mår! Vet inte vad ja skulle göra om ja inte hade er!  Hjärta 

Har bokat en tid till köns UL nu! Så då får ja ju se att pyret mår bra! :)

Igår kväll kände ja bebis lite mer... var precis som den kände på sig att ja var orolig och ville visa att allt var bra :) Kändes underbart :) Blev mycket gladare av det plus era värmande ord här inne :) Tack

Här är ett jäkla bus väder idag, blåser storm och regnar ofantligt mycket! Helt otroligt! Men härligt!

Hoppas ni har en bra dag och får en lika fin kväll :)

Imorgon kommer ja förhoppningsvis med besked om det är en flicka eller pojke i magen... och att allt är bra :)

sköt om er och klappa magarna :)  

• SaraKlippan
    Utomlands skrev 2010-08-25 13:48:08 följande:
    Ojdâ. Ja van är jag ju inte att leta efter livmodern ha ha ha, men den lill* lägger in lite ninja runt naveln sâ jag antar att det är den plats som finns. Ja ja vad är väl en bal pâ slottet...

Nyfiken, nâgon som plötsligt undrar varför du var blöt pâ handen när du lâg i sängen och sen upptäckt att brösten ocksâ var blöta?
    Hade ingen aning om att mjölk productionen redan börjat trodde detta skulle hända runt förlossningen inte 3 mànader innan!! Lustigt, men normal har jag kommit fram till efter googling.
    Det har jag också upplevt... och sen haft en våt fläck på tröjan! Men när ja kollat bröstvårtan så kan ja inte se att de skulle komma något! Första gången tänkte ja nej de måste va nåt annat... men igårkväll hände det igen! 
    Känns lite märkligt! hihi 
  • SaraKlippan

Var nere i malmö idag och gjorde köns UL :)

Vi ska få en liten POJKE!!! Han visade gladeligen upp sig men ansiktet ville han inte visa! :(
    Han låg hela tiden med händerna för ansiktet och jag fick vända o vrida på mig men han låg bekvämt kvar... så det blev inget 3D/4D UL som det var tänkt!

Men nu vet vi att det är en liten pojke iallafall och allt såg bra ut! Han tycker väl helt enkelt att vi får vänta på något o inte få allt nu!

Så en bekväm, anonym liten pojke som verkade rätt så lugn!

Härligt att se :)

Fick också veta att moderkakan sitter i framvägg... kan ju va därför jag inte kännt så mycket!

Idag känner jag mig lite gladare och framförallt lugnare nu när ja vet att han mår bra :)
    Nästa vecka bär det av till ullared :)

Kram på er alla 

• SaraKlippan
    Momalicious skrev 2010-08-25 16:03:37 följande:
    Åh grattis! Solig Nu längtar jag ÄNNU mer till vårt köns-ul, men det är ju inte förrän den 7 september så nästan exakt två veckor kvar. Men den som väntar på något gott..

Vi ska också till Ullared efter vi fått reda på könet! Ska bli jättekul! 
    Tack Skrattande Förstår att du längtar! Hoppas att ni lyckas få till bättre bilder än va vi lyckades med iallafall! 
    Fick höra hjärtat också... hoppades att hon spela in det... men de gjorde hon tydligen inte :(

Nu ska vi bara hitta på lite pojknamn istället! hihi ja som nästan lyckats få min sambo att gilla Melinda!

Nu står Benjamin högst på listan istället
    delifi2 skrev 2010-08-25 16:28:26 följande:

Naaaaaaaaaaaaw...... vad gulligt, grattis.

Skönt att veta vrf du int ehar känt så mycket, då slipper man oroa sig.

Har kommit fram till att den här lill* gillar att ligga still på dagarna men röra sig detso mer på kvällarna och avskyr när jag sitter framför datan och knappar, William var precis lika, gillade inte alls när jag satt framför datan och tryckte på tangenterna :)

Tack

Ja det känns jätte skönt Nu kan ja sova gott igen 

Hihi kul att bebis protesterar framför datorn... min lilla påg rör sig mycket när ja åker/kör bil... vet inte om de e för att han inte gillar det eller tvärt om! hihi 
    Han kanske blir åksjuk! De skulle ja bli av att ligga där o skumpa rundor! hihi

Svar på tråden December Bebis 2010 :)