Inlägg från: Jessika82 |Visa alla inlägg
  • Jessika82

December Bebis 2010 :)

Det är lite synd om mig nu har  även jag blivit förkyld.... vår son är inte så förkyld som jag och min sambo är... jag gillar inte att ha feber och vara gravid.....

• Jessika82

Hej på er...

Ska till bm i morgon och gå igenom min förra havandeskap och förlossning och börja planera för nästa förlossning.  är lite spännande

• Jessika82

Jag hade en ganska traumatisk förlossning förra gången i v34 som slutade i akutkjejsarsnitt.
    Jag vet inte när i så fall. men jag hade gbs förra graviditeten och kommer få kontroller ifrån v26 och då varannan vecka fram till jag ska ha.

Jag berättade för min förra bm om min misstanke om gbs och hon bara sa det behöver inte du oroa dig för och jag tror att jag aldrig blev testad för  det ... dagen innan förlossningen startade så var jag på kontroll och där konstaterades lite fostervatten och detta var en fredag och jag skulle tillbaka på måndagen. på lördagen började förlossningen. fick då göra ett urin prov och då tror jag dem fick veta att jag hade gbs... som jag fick veta på förlossningen....

• Jessika82

Jag känner mig lungn och säker med min bm. och att det kommer att lösa sig.

Jag tror min son tryckte under förlossningen så jag kunde inte hantera smärtan.... det visade sig efter förlossningen. då han hade en blödning i hinnorna mellan skallbenet och hjärnan
    fick ingen hjälp med lustgas eller liknande så jag vet inte hur jag skulle reagera vid en normal förlossning om jag skulle få panik eller vad jag skulle ta mig till.

när jag fick kjejsarsnitt var jag öppen 8cm....

• Jessika82

Dagen började bra... åkte till bm och ska gå igenom förra förlossningen men det blir inte så då bm ser att jag har feber.
     under tiden så är sambon på vårdcentralen för att undersöka sin förkylning han har haft 1vecka, jag får rådet av min barnmorska att oxå uppsöka vårdcentralen. åker till vc och kan då inte beställa tid i kassan utan behöver ringa till dem... så jag gör det ska dit 13.20 träffar då min sambo som har gjort div test och väntar på att få komma till läkaren igen... träffar läkaren och vi behöver då åka till akuten för ytterligare test då avbokar jag min tid och vi åker till akuten. min sambo får göra ekg blodprov m.m som slutar i att han blir inlagd ... för att ekg inte ser normalt ut... det är ju bra att de kollar upp det men känns jobbigt sammtidigt.

så nu sitter jag i huset själv och har en sovande son och feber.... ska ringa vc i morgon om jag vågar...

• Jessika82

hej på er. I dag så är det bättre, sambon är hemma igen det var lunginflamation, jag var till vårdcentralen och jag har bara en vanlig förkylning....

Feber ont i huvuden, snorig, hosta, halsen är bättre och har lock för båda öronen.

bebisen lever rövaren det är det som håller upp en....

Svar på tråden December Bebis 2010 :)