• Mrs TH

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-09-10 12:17:48 följande:
    Åh, jag har hört och läst om karpaltunnelsyndrom men har inte kopplat. Det låter ju inte helt ologiskt...

Hur har du fått de där skenorna, är det genom barnmorskan?  
    Jag fick dem faktiskt av en jättetrevlig kund som haft karpatunnel med opererats för det, så hon hade ett par oanvända hemma. Men enligt min BM så ska man ringa handenheten på arbetsterapin, om du ringer din BM och frågar så vet hon säkert vart du ska vända dig. Jag har blivit så pass mkt sämre att jag måste försöka få tag på ett par mjukare dagskenor, så jag ska ringa handenehheten på måndag.
  • Mrs TH
    mamma smurfen skrev 2010-09-10 16:22:25 följande:
    Här något Heeeeelt annat än barn...
    =)

Startade en omröstningstråd pga en diskusion här hemma igår.... 

Ang Mona Salin..
    Kolla gärna..

www.familjeliv.se/Forum-5-65/m54444987.html

Har redan kollat och röstat, Jag röstar iofs blått så det spelar inte mig nån roll, ju mer Mona svamlar desto bättre för de blå
    Däremot tycker jag faktiskt att det är tragiskt att Sossarna valt henne som sin ledare, det säger väldigt mkt om dem och det är nog därför folk tappar förtroendet. Jag kan ärligt säga att jag skulle kunna tänka mig att emigrera om Sahlin/ Ohly fick sätta tänderna i Sverige, däremot när jag en viss önskan om att Wetterstrand ska vakna upp en dag och tänka, nej men va fan det här går ju inte, Fredde får jag leka med dig, Göran, Janne och maud, för hon är baske mig brilliant!
  • Mrs TH
    NhjärtaD skrev 2010-09-11 20:40:23 följande:
    Idag är en less dag....lessen över vad sambon vräker ur sej...ont.....trött....
    Usch usch! Skickar en stor varm kram och en virtuell spark i arslet åt din man!
  • Mrs TH
    AnnaCL skrev 2010-09-13 09:34:00 följande:
    Hej på er! Det börjar verkligen att närma sig med stormsteg. Skulle dock önska att det var december nu. Vi håller på att planera vårt bröllop till den 2 oktober och har fullt upp. Det plus jobb gör att man knappt hinner tänka och vara. Sedan fyller sambon 30 den 20 oktober. Ska bli rätt skönt när det lugnar ned sig. Jag är sjukligt nyfiken på vem det är som bor där inne och tror fortfarande på en liten kille.
    Vad har ni för jobb ni som fått HP?
    Jag jobbar på ICA, och fick HP 75%, dvs för den delen som jag har varuplock/lagerplock. Handläggaren jag pratade med sa att de av princip nästan aldrig ger HP för själva kassaarbetet då det inte anses som "farligt" även om det är jobbigt.
  • Mrs TH

Jag har varit på föräldragrupp idag, och där avhandlades smärtlindring och så fick vi kolla på en film om profylax, massage, avslappning etc. En av tjejerna frågade det vi alla säkert tänkte på, "är det verkligen någon som klarat sig på at bara andas, slappna av och få lite massage?" och det var det tydligen, men jag måste erkänna att jag är tveksam. Nu kan det ju vara så att det beror på att jag fann filmen rätt töntig, alltså jag fattar andningen, men så ska partnen smeka en över ansiktet och det är då belöningen? Ärligt talat jag förväntar mig betydligt mer belöning ifrån min man än en klapp på kinden

• Mrs TH
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 11:33:21 följande:
    Jag klarade mej med baar andning första
    hihihi, badade oxå...massage i ryggslutet är guldvärt för mej....

& jaaa håller med om belöningen från mannen 
    Ja jag hoppas att ajg ska klara mig på det, men jag tror nog att jag kommer att behöva mer Jag är medveten om att jag inte är otroligt smärttålig, men man vet ju aldrig. Så länge jag inte flippar ur och börjar bete mig illa!
  • Mrs TH

Själv kör jag med kloring i avloppen, dödar det mesta. Har inte haft en endaste fluga sen jag började med det.

Ang musik, jag läste en rolig seriestripp för ett tag sen, den är ifrån Life's a bitch, där huvudkaraktären är höggravid och pratar om att hon ska ta med sig musik till BB, innan hon och hennes man såg Barnmorskorna på tv så var Ipoden laddad med fina ballader, kärleksfull och mjuk musik. Efter barnmorskorna så har de bestämt sig för att bara ta med sig två skivor, Slayer och Sepultura

Jag kommer inte att vilja ha  ballader och jag hatar julsånger( mest för att jag hatar julen), däremot kan jag tänka mig lite hederlig punk, en del hårdrock, Rammstein funkar bra som motivation. Johnossi, Muse och lite 30 seconds to mars

• Mrs TH
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 09:33:12 följande:
    Eftersom jag och min sambo väntar barn i december och majoriteten av inläggen här är skrivna av tjejer så kan jag väl som kille passa på att fråga er lite saker eftersom ni nästan är i samma vecka som min sambo.

Vad förväntar ni er av er partner under graviditeten? Vill ni att han skall vara omhändertagande eller mer åt sköta sig själv hållet?
    Ibland får man nämligen känslan av båda (inom loppet av 4 minuter) vilket naturligtvis kan vara förvirrande :)

Sen oroar sig min tjej väldigt mycket över om det inte "sparkar" var tredje sekund och brukar "gunga" eller massera lite på magen för att "väcka igång" lite action. Hur mycket sparkar era barn?.. hon är i vecka 28-29.

För övrigt är det intressant att se hur mycket ni orkar (och hinner) skriva här! :P
    Jag förväntar mig faktiskt inte att min man ska vara på något annat sätt under graviditeten. Han är omhändertagande och omtänksam, vi delar lika på hushållets uppgifter. Han är självklart involverad och engagerad i graviditeten, nått annat hade jag inte kunnat tänka mig

Jag ska faktiskt vara ärlig och säga att jag inte tycker att graviditet är en anledning/ orsak till att bete sig illa, eller på ett sätt som man annars inte skulle göra.
    Det är klart att jag också blir ledsen för att det gör ont eller blir trött för att jag inte kan sova, men jag försöker verkligen verkligen tänka mig för innan jag blir omotiverat arg och tar ut det på min man. Det är inte hans fel, och jag vet att han gärna skulle bära henne om han kunde, men nu kan han inte det. Men det kan jag, och det är en stor gåva att man kan bli gravid. 

Jag har moderkakan i framkant och jag känner inte alls så mkt sparkar, visst buffar, knuffar och på kvällarna drar hon igång med sparkarna, men jag jobbar heltid, är på benen hela dagarna, jag utgår ifrån att hon sover då Jag känner ltie på morgonen när jag går upp, sällan på dagen och kanske lite på kvällen, så fort vi lagt oss för att sova så drar partyt igång, men då somnar jag oftast ifrån det
  • Mrs TH

Har haft en produktiv dag, med massor med städning, matlagning( min man fyller år i dag och hans familj kommer på middag). Nu känner jag att jag är helt slut och tålamodet är helt borta, fick verkligen bita mig i läppen för att inte be honom fara åt helvete, för att han kom hem glad och spänstig efter en dag på ett naturreservat.
     Det är ju inte hans fel att min kropp saggar ihop som en 80årig kärrings, men jag hatar att vara fånge i min egen kropp!

Jag har inte gått upp alls ligger på -4 kg sen inskrivningen, det kommer säkert att vända snart men jag är iaf nöjd, eftersom jag är rund från början.

Ikväll blir det gulaschsoppa med vitlöksbröd och gräddfil, samt daimtårta till efterrätt. Hans familj firar alltid födelsedagar med buller och bång, kul när man får gå till nån annan, suger när man måste laga mat till 10pers fast fogar, rygg och knän säger nej tack!

Nåja det blir bra när de sitter ner med ett glas vin och mat på tallriken
     Var ego och gav min man biljetter till Blue Man Group samt en natt på hotell i Sthlm Oskyldig tur för honom att även hans fru fick biljetter och att rummet var ett dubbelrum

• Mrs TH

Har efter mkt om och men bokat ett 3D/4D ultraljud, kunde inte avstå längre, efter att ha sett alla fina bilder och filmer på era bebisar. den 30oktober är det dags

Enligt länken om vikt som publicerades så ligger jag bra till

• Mrs TH

Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)