December Bebis 2010 :)
April barn: varför vill man amma sitt barn tills den är 2 år?
April barn: varför vill man amma sitt barn tills den är 2 år?
Upp till ett år har jag hört men att det är mest nyttigt de första 6 mån om man kan vill säga.
När väl barnet börjar äta fast föda behövs det ju inte längre på samma sätt(runt 1 år).
Alla gör så klart som dom vill, känner folk som ammat till 3 års ålder, men aldrig fattat varför man vill det när barnet är så stort att den kan gå och prata och säga: mamma jag är hungrig ge mig ditt bröst.
Fråga då jag tycker det är intressant att veta motiven bakom, tack för ditt svar!:)
Tjejer min lille prins är fortf förkyld men har ingen feber, snorig som bara den och en otäck hosta som gör sig påmind speciellt på nätterna. Vad kan jag göra för att lindra? Kan man ge honung i camomill the för barn?? Eller är honung för starkt?
Tack, vad bra då vet jag:). Skall alltså inte ge fast föda alls nu då?
Jag rengör hans näsa flera ggr om dagen men det är mest hostan jag är orolig över. Ska gå till läkaren Imorn, de kanske skriver ut ngn hostmedicin.
Änglar vill jag helst låta han slippa då vihar över 30 gr här redan som det är:)!
Gud vad jag skulle vilja mysa under en tjock filt just nu, istället får jag kämpa med att inte dö av värmeslag och illamåendet blir bara värre i hettan:(. Haft sommar i 5 månader nu och är såååå trött på det.
Usch dö till och med om de får honung i sig, Gud vad hemskt!!
2barnsmamma: det må hända att det står mkt om det men detta är mitt första barnochjag hade ingen aning, DÄRFÖR hörde jag mig för först!!
Vill inte heller ge socker så länge det går. Bättre att de äter gott om bra mat istället och uppskattar det, så känner jag iaf.
Ja natursocker i frukt och så känns ok för mig:)!