Inlägg från: Stronza simpatica |Visa alla inlägg
  • Stronza simpatica

December Bebis 2010 :)

Idag hände det jag fasat över sen oliver föddes, han trillade ner på golvet från soffan, på STENgolvet:(((. Skrek och grät hysteriskt i 5 min och sen var han som vanligt, nyfiken och glad. Ringde sjukhuset han föddes på där vi även har våra månadskontroller. De sa att jag skulle ta han till akuten genast. Även fast oliver var glad var jag livrädd att han hade slagit i huvudet(stod en meter ifrån han med ryggen till och hörde dunsten,skriket,han låg på ryggen)och kanske hade inre skador.
    Fick vänta en Tim på akuten och sen blev han undersökt och dr sa att allt såg bra ut, han hade inte ens ett blåmärke. Skulle dock ja han öv uppsyn i 8 Tim. 8 Tim har nu passerat och han har inte betett sig annorlunda från innan. TACK OCH LOV!

• Stronza simpatica

3 barns mamma84 skrev 2011-07-07 09:04:11 följande:
    Herregud vad hämskt men skönt att allt gick bra !!
    Jag har varit med om detta 2 ggr hmm känner mig hämsk men detta är en övning för oss alla mammor från gud.
    Jag tappade 2:a sonen från babysittern och han ramlade ca brösthöjd från mig på golvet och skreck som en GRIS herregud vad jag fick panik!! ringde 112 och ambulansen kom ca 2 min efter och allt gick bra där låg amadeus sen och sov medans dom kom och skrattade sen när han blev undersökt. dom ringde astrid lindgren och allt gick bra så vi slapp åka iväg på natten ..

När jag tappade Elias så var det 1 meter och han skreck som en GRIS han med herregud jag var så livrädd att jag skulle förlora honom jag hade nämligen blivit VARNAD innan jag lyfte honom upp att jag skulle tappa honom men jag lyssnade aldrig och gick och tappade honom iaf där så hade jag panik han landade hansikte mot stengolvet och tappade andan men allt gick bra ringde 112 och det tog 5 sekunder och dom var på plats han blev undersökt allt såg bra ut men vi åkte ambulans iaf till sjukhuset mannen han precis hem och han åkte bakom. det blev kontroll ca 2 min och sen åkte vi hem igen allihoppa.

Men idag ojojoj vad jag än gör så lämnar jag honom på golvet.      
    Ja man kànner sig ju hemsk men man àr ju inte mer àn mànsklig, tànk att jag stod precis framfòr soffan ocksà men med ryggen mot. Ja det var hemskt men allt gick ju bra tack och lov. Oliver làg ocksà och skrattade och smilade nàr làkaren undersòkte honom .

Idag helt plòtsligt kunde han sitta sjàlv, rulla fràn mage till rygg och tvàrtom(innan rullade han bara till mage) och bòrjan pà krypa. ALLT bara sà dàr idag! Lustigt hur de ter sig .
    Skickar med en biold pà nàr han sitter och leker utan problem.
  • Stronza simpatica

OMG jag àr gravid!! :-O
    EN gng oskyddat ràckte, kan inte fatta det!
    Ni som har mig pà facebook snàlla hàll det hemligt, tog testet digitalt fòr 30 min sen och det stod 2-3 ve.

• Stronza simpatica
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-13 17:19:34 följande:
    Angelique: Ska du behålla ? det ska du väl ?
    De kommer gå jätte bra ska du se. din pojk hinner bli 1 år innan nästa kommer
    Grattis tjejen .
    KLART vi skall behàlla !! Bliv bara lite tidigare àn tànkt .
    Jessika82 skrev 2011-07-13 17:26:12 följande:
    Jag känner desamma gravid vi som har svårt att bli gravid de 2första gångerna... Men inte den 3:e.....
    Samma hàr, tog oss 8 màn med att skapa Oliver och jag ràknade med att det skulle ta tid....trodde aldrig detta kunde hànda!!
  • Stronza simpatica
    Mysmamma70 skrev 2011-07-13 22:19:41 följande:
    Jag har kopparspiral och får mindre mens av den, i Skåne är den gratis. Jag vill inte använda hormonpreparat

Grattis till graviditeterna! Vi har 13 mån mellan våra yngsta, det är underbart!
    àr det? Det var inte jobbigt i bòrjan dà??
  • Stronza simpatica

Gjorde digitestet för fem dgr sen och det visade 2-3 och idag visade det samma:(! Borde vara 3+ nu ju. Borde jag oroa mig?? Kan bebisen dött där inne??:(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)