Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Delifi - brudklänningen var tom lite för stor nu i ryggen men den satt helt perfekt, jag älskar den och lääääängtar till bröllopet!

• Mysmamma70

Tack Delifi, hade en underbar 41-årsdag med min familj

• Mysmamma70

Grattis Linasmamma, underbart!!!

Du orkar, det gör man på något sätt!

• Mysmamma70

6-månkontroll idag, Cornelia väger 6,4 kg och är 65 cm lång. Liten eftersom hon vägde 3,9 när hon föddes och bara ökat 150 g nu på en månad.

Så det blir glutenprov nu!

• Mysmamma70
    ludicrous skrev 2011-06-23 21:10:42 följande:
    Cissi - Emil hade bara gått upp 110 på en månad (6860 nu) men det var inget snack om gluten, bara att han skulle äta mer.
    Hans pappa är en såndär lyckost som kan äta sjukt mkt men inte gå upp i vikt. Tror att Emil e likadan ; )
    Jag ger Cornelia allt hon orkar äta, byter ut amningsmål efter amningsmål och hon äter nu full portion pure till lunch och två grötmål och ammar 2-4 gånger/dygn. fortfarande med nattmål  
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2011-06-26 22:13:43 följande:
    Tack söta ni Jag behöver inte tänka på min ålder, jag kan säker få barn i 20 år till men det är ju lika bra att ta det på en gång så är det "gjort" sen. Jag vill inte behöva börja om som jag gjorde med Sixten, Lina hade inte haft blöja på två år och var väldigt självständig.. Om jag hade gått ner mina 15 kg jag har kvar skulle jag aldrig vilja bli gravid igen och behöva göra om viktnedgången en gång till...

Jag har redan börjat få såna där underbara blodsockerfall och äter frukt mest hela tiden för att inte svimma.. Men inget illamående iaf 5+6 idag. Enligt kalendern här på FL är BF 19 feb, samma som med Lina men hon är född den 16 feb..

Jag tycker också om att få barnen tätt, det är jobbigt att "börja om". Men alla tycker ju olika

Det ska bli roligt att följa dig under din graviditet och se vem som blir nästa på tur

• Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-06-26 22:26:09 följande:
    Jag vill nästan att Loke ska vara blöj o nappfri när jag får nästa, så har man bara den nya o "tänka" på. Så kan Loke sitta på pottan varje gång jag byte blöja på lillen! =) Men vi får se vad som händer. Man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda! =)

Ibland är det lättare att ha blöjbarn än barn på pottan - tänk dig när han springer iväg med bajsig rumpa och börjar busa medan du sitter där och ammar, haha

• Mysmamma70

Vi ska ju ta glutenprov på Cornelia imorgon eftersom hon tappat flera kurvor och bara vägde 6,2 kg vid sexmånkollen (3,9 vid födseln).

Hon dricker dock inte välling, men äter ju gröt.

• Mysmamma70

Cornelia vägde 6 kg vid fem mån, så ökningen var bara 150 g på sista månaden. Ska ni göra någon utredning?

• Mysmamma70

Suzzy - du har haft det bra! Cornelia vaknar alltid vid fyra-fem och då måste vi stiga upp för att inte väcka storebror i rummet bredvid. Det händer ibland att jag lyckas få henne att somna om - till sex i bästa fall

Svar på tråden December Bebis 2010 :)