Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-02-09 22:26:23 följande:
    Ja, lite lång tid mellan maten tycker jag med att det är......min äter var tredje, fjärde timma. Är han vaken i några timmar blir det oftare! =)
    Ja..det är de...

Ja är hon vaken kan hon typ äta hela tiden

Igår & idag har hon inte sovit så som han har gjort för vi har haft lite aktiviteter för oss, igår var kvällen kanon, inte så bra idag från kl 16, vet inte riktigt vad det är, men hon kan inte sova...låter lite snorig så det kan kanske vara det, men hon äter ofta, så jag är rädd att det inte ska räcka ikväll...
    Momalicious skrev 2011-02-10 01:57:11 följande:
    Åh, jag dör. Elliot sov hela natten vilket var underbart, men sen elvatiden i förmiddags har han skrikit i princip hela tiden. Jag har suttit hela dagen i en fåtölj och gungat för det var enda sättet att få honom relativt lugn. Så fort jag skulle kissa blev han hysterisk och jag var ju tvungen att äta lite lunch och den fick jag kasta i mig med ena handen samtidigt som jag hade honom på ena axeln och han gallskrek. Suck. När sambon kom hem så fick jag ÄNTLIGEN en liten paus från gungandet och jag var vid det laget rätt illamående för man måste gunga våldsamt för att herrn ska vara nöjd.

Nu har han skrikit resten av kvällen sen sambon kom hem och endast varit tyst om man gungat och en liten stund funkade bärselen. Känner mig som att jag bara väntar på att han ska bli tre-fyra månader och dethär ska sluta. Kan inte alls njuta av den här tiden och det känns så himla sorgligt. När han är lugn och glad vilket han sällan är på egen hand så är det underbart men såna här dagar är dödsjobbiga. Känns som jag testat i princip allt nu, vet inte vad jag ska göra för att han ska må bättre.

Han har inte sovit mer än korta stunder, kanske en kvart i taget på hela dagen och då självklart i famnen, lägger jag ner honom börjar han skrika. Nu har han lugnat sig lite så han gnäller bara och inte vrålskriker så nu ska vi försöka lägga oss och hoppas att han lugnar sig.

Förlåt för gnälligt inlägg men jag känner mig så jäkla ledsen att jag inte kan vara glad åt min lilla bebis utan att jag hela tiden ska längta till framtiden när han är gladare och mår bättre. Dessutom känns det ju som en evighet tills han är runt tre-fyra månader, han är ju inte ens två månader än.

Min trötthet har gått över nu för övrigt. Var trött runt elva men nu har det liksom försvunnit. Skit också. 
    Jobbigt Moma

Tänkte gnälla över att Nemi inte kan sova längre stunder sen 15 & är gnällig, men jag gör inte de, du har det värre...

Vad säger BVC om detta då?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-02-10 22:44:39 följande:
    Men vännen, klart du får gnälla ändå! Så länge det är jobbigt för dig så får du ju gnälla!
    Tråkigt att hon hon är gnällig :(

Vi har itne varit på BVC på två veckor, skulle dit imorgon egentligen men BVC-tanten är sjuk så vi fick en ny tid nästa fredag. Men idag har han varit hur snäll som helst, sovit och ätit och man har till och med kunnat lägga ner honom själv i sängen och då sov han i typ fyra timmar mitt på dagen. Precis tvärtemot från igår alltså. Och vi har inte gjort något annorlunda idag mot igår så jag vet verkligen inte vad det kan bero på. Hade det varit mjölk han reagerade på så hade han ju haft ont varje dag men det är så himla olika. Pust. Ska skriva ner varje dag hur han är och när han gnäller och hur länge och så ska jag ta upp det nästa vecka. Nånting MÅSTE det ju bero på.  
    Nu vet jag varför hon var/är gnällig...förkyld

Skönt med en dag lugn & ro iaf
    Ja nått måste de juh vara!!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2011-02-11 13:52:46 följande:
    Sen så ibland så tänker jag fortare än vad jag tänker så igår så tänkte jag så här: Ska bli så skönt att ta körkortetdå kan jag köra ner till körskolan när jag vill.

Vet itne hur jag tänkte där riktigt bara
    Hahaha
  • Trollungarnasmamma

Min lilla tjeja har blivit förkyld
    Sover bara korta stunder & äter ofta...lessen mellan varven...
    stackarn...

Så idag har jag haft fullt upp för alla barnen har varit hemma..men nu ska vi ut & åka lite så då sover hon säkert bättre...snuttan lilla

• Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-02-11 16:17:24 följande:
    Vi mår fint, lilla Cornelia är så nöjd och snäll. När hon inte äter eller sover sitter hon i famnen eller i babysittern eller ligger i babygymmet och tittar och ler och har börjat med lite ljud. Inte ett skrik sen hon föddes

Igår var vi på 6 veckors läkarkontroll och hon går inte upp i vikt i någon rasande fart - 1 kg på 7 veckor bara - men BVC var nöjda och vi är nöjda

Lyx bebis du har fått då

Det gör inte Nemi heller, 1,6 kg på 10 veckor ca, men inget att oroa sej för som sagt...

vad väger hon nu? Är hon 7 veckor?

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-02-11 22:18:07 följande:
    Emil har också haft en nöjd dag! Har varit kinkig när han varit för trött o inte somnat. Har fortsatt traggla med suggreppet och det funkar, rapar honom också varje gång, läs mer här ludiicrous.blogg.se

Är det jag som har en spinkis? Ni med bebisar över 55 cm har också mer än 5 kg att gulla med? Emil är 56 lång men väger 4.3 kg. Hans pappa e lång o smal så han brås väl där :)

Nu ligger lilla skrutten i sin säng, åt senast strax efter 19 så han e väl hungrig snart, så jag passar på att sova :)

Just det, Emil e en liten busunge med spratt i benen, igår la jag honom i sin säng och vi sov båda två, när jag vaknade av hans bökande hade han snurrat runt, ligger med fötterna vid kudden, eller ja hela han nedanför faktiskt, och med överkroppen UNDER täcket... Inte kul :(
    Nemi har med busat till det så två gånger, snurrat till på tvären
    ludicrous skrev 2011-02-12 07:45:45 följande:
    Törs knappt skriva nått men.. TACK o lov har nått ändrats! Vi sover gott :) Emils mattider:

19.20
    0.30
    03.50
    07.00
    Grattis

Här gick natten bra trots förkylning, fick lite koksalt när hon åt halv fyra & halv sju...nu sover hon gott fortf.
    Själv har jag varit uppe sen halv sju för sonen vaknade då med..Obestämd Gick inte & la oss förrens strax efter ett inatt. Det får man sota för idag, kanske kan lägga mej en stund sen, men är så fint väder så vill ut en runda...dock inte så lång runda som sambon fick för sej, ner till stan & vidare till en annan del & sen hem, är säkert 3-4 timmar innan vi är hemma igen & det är juh rätt kallt än så länge...

Nu ska jag strax gå & väga mej, är juh väg dag idag...kanske är så att vi ska gå den långa promenaden ändå
  • Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-02-12 10:22:58 följande:
    Jag droppade koksaltslösning i lilla näsan; hon tittade på mig så att jag mig som värsta mörderskan. Egentligen är hon inte täppt tror jag men väldigt rosslig, det har hon varit länge. Hur få i bröstmjölk i näsan? Måste man ha pipett för det?
    Ja Nemi skriker när hon får det, inte kul, men det hjälper juh henne...lite
  • Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2011-02-12 11:22:19 följande:
    Ska prova det - när tösen vaknat. Sovit hela morgonen, brukar Jon INTE göra så hon mår ju inte bra, det är jag säker på! Ingen vaken tid alls utan bara äta sen sover hon som en stock. Känns i brösten att hon ätit mindre, känns som de ska sprängas och så brukar de inte heller vara. Usch står i tidningen idag om RS viruset, att rekordmånga bebisar är sjuka! Men ingen feber och inga andningsproblem.
    Ja sambon hörde det på radion igår & blev orolig för vår tjeja, men jag sa med att så länge hon är pigg & äter, ingen feber & inte rosslig så är jag inte orolig

Idag har hon sovit bättre än igår...skönt...
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-02-12 16:11:31 följande:
    Ja, en på fyra ska väl lyckas Nej, jag har haft turen att ha väldigt snälla bebisar som alla sovit gott om nätterna, men pojkarna har varit lite mer missnöjda emellanåt. Min dotter, som snart fyller 15 , sov hela nätterna när hon var tre veckor. Fast å andra sidan sov hon inget på dagarna istället!
    Ja de e klart
    Tror Nemi är den som varit missnöjdast, iaf på kvällarna..inte på dagarna...men men, hon är helt underbar med sina mörkblå stora ögon när hon är vaken & sina underbara leenden hon fyrar av

Ang Rs viruset, tycker med det är svårt att avgöra, men det är väl andningen & att de blir mer slöa iaf...inte så intresserade av mat...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)