Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Nån som vet hur stor risken är att lillan får RS när storasyster har nästan 40 graders feber & hostar upp massa slem & tappat rösten?

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-03-10 17:46:14 följande:
    Mitt hjärta är nu 11 veckor och väger 5000 g och är 58.5 cm :) jag har gått ner 2.5 kg på två veckor :) skiitglad!!
    Det ska du vara

Jag har bara gått ner 1,4 kg på 2 veckor, men ska erkänna att jag varit kass på promenader osv. Men ändå
    Karttikeya skrev 2011-03-10 19:57:48 följande:
    Japp. Be din vårdcentral kolla upp det. Man får tabletter som inte har någor biverkningar om så skulle vara fallet :)
    Oki, ska kanske göra det då
    Lmks0910 skrev 2011-03-10 20:19:42 följande:
    Ni som har kolik barnen: Hur går de för er? börjar dom bli bättre, märker ni någon skillnad nu när dom blir större?
    Sebastian har blivit MYCKET bättre, märker knappt av det alls längre, bara lite oro på kvällarna :) är så skönt !
    Vad skönt!!
    Har inte haft nått problem med kolik men hon har ändå varit lite orolig av sej, men precis runt 3 månader släppte det & hon är lugn & harmonisk, visst hon vet vad hon vill osv, men vi kan läsa av henne lättare nu
    Momalicious skrev 2011-03-10 20:50:27 följande:
    Sitter med ett glas rött, inte fel! :)
    Fy vad härligt
    Det ska jag ta mej ihelgen tänkte jag!
    LokesMammi skrev 2011-03-10 20:55:53 följande:
    Härligt! Jag fyller 30 i maj o ska då ta första glaset på ett år! Längtar! =) hehe. Jag ammar så blir till o ta med ersättning den dan! =)
    Det gör jag nu med, men ett halv glas då & då känner jag är okej!
    BVC sa att det är helt okej med 2 glas i veckan, men så mycket vill jag inte...
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-03-10 21:17:16 följande:
    Livsmedelsverket har ju ändrat sina rekommendationer då de upptäckt att alkoholen inte går över i bröstmjölken på samma sätt som man sa förut. Jag njuter av lite rödvin på helgerna trots amning, men dricker väldigt långsamt för det är ju inte berusningen jag är ute efter Det brukar bli ett glas på fredag och lördag.
    Ja precis.

Klart du ska göra de Ne skulle jag dricka 2 glas efter varann skulle jag bli duktigt berusad hihihi, tål inte mycket annars heller....
  • Trollungarnasmamma
    sweet86 skrev 2011-03-10 21:44:43 följande:
    Visst kan även pappor drabbad av förlossningsdepression?
    Jo det har jag nog hört...
  • Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-03-10 21:45:58 följande:
    Mysmamma70 skrev 2011-03-10 21:17:16 följande:
    Livsmedelsverket har ju ändrat sina rekommendationer då de upptäckt att alkoholen inte går över i bröstmjölken på samma sätt som man sa förut. Jag njuter av lite rödvin på helgerna trots amning, men dricker väldigt långsamt för det är ju inte berusningen jag är ute efter Det brukar bli ett glas på fredag och lördag.
    En tjej berömde mig för att jag inte dricker en droppe alkohol när jag ammar, det hade inte hon klarat sa hon. Men även om dom säger att det är ok, så vill jag inte dricka ngt när jag heltids ammar. Skillnad mot sen när jag planerar på o amma 1-2ggr/dag när jag börjar jobba, då kan man ta ett glas vin på kvällen. Men tycker det känns fel o dricka alkohol nu när Loke fortfarande lever på mig!
    Jag skulle aboslut klara de, har jag gjort med de tidigare...
    det som är skönt är juh att det är upp till var & en och att bebis inte mår dåligt oavsett vilket 
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-03-11 07:58:55 följande:
    det går ju magsjuka.. o om det är så att han verkar slö kanske du ska kontakta 1177?

Annars kan det ju vara så att eftersom det är tomt i magen att han vräkte i sig maten så gick det alldels för fort o det kom upp igen?

Här har natten varit bra!! Vi har slagit rekord!!
    Mannen fick sova på soffan inatt igen och jag och emil sov som två små änglar i sängen =) Han åt vid 23 och sen vid 04 typ! 5 timmar i streck, det är helt jäkla otorligt! Sen ville han gärna snutta lite på morgonen där men det gör inget =)
    Ja håller med dej.

Härligt Skönt att ni kommit fram till nått som funkar för alla!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-11 08:11:13 följande:
    Oh shit, min infektion har lagt sig lite på öronen
    Infektion på öronen?

Här hemma är rena sjukstugan!

Äldsta dottern är då värst som jag skrivit, men nu rinner sonens näsa & hostar, lillan nyser lite. suck...alla vaknade vid 04-05....åhhh sååå segt, & så skiner solen & skrattar åt mej att jag är fast här inne!
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-03-11 09:46:40 följande:
    Oj, en del av mitt inlägg föll visst bort. Jag är alltså halvdöv. Blir ofta det i samband med förkylningar haha. Sjukt irriterande iaf!
    Oj va jobbigt Obestämd
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-03-11 14:03:30 följande:
    oh my good!
    Här inne va de visst vääldigt länge sen jag hölls.
    Helt tappat orken till FL, men kanske kommer igen

Kommer ju inte orka läsa igenom allt jag missat heller,hehe!
    Hoppas ni alla har de bra, här har vi de fin fint i varje fall

Något som slog mig i går när ja o några vänner pratade. Lixom Albin blir nu 3 mån. Snart 4 mån,jissses ska han kunna sitta då med stöd och äta gröt?? Helt sjukt ju...gud då e han ingen liten bebis längre jöe "snyft"

Nej det går alldeles för fort det här!!
    Albin försökte idag för första gången vända sig från mage till rygg....han har typ totalvägrat innan o ligga på mage

Är det nån mer som helammar här inne???
    Ja jag helammar...

Har ni kommit igen från sjukträsket?

Ja håller med, går för fort!!!

Duktig kille du har, här händer inget sånt för hon vill bara sitta upp...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)