• Jaya

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-10-31 12:12:36 följande:

Hej tjejer.

Har precis vaknat och har en lång skön egen dag då sambon är iväg på fotboll.

Jag "kidnappade" honom från jobbet i fredags em och åkte iväg till en lite större stad där vi bodde på hotell, över natten, gick på bio och åt god mat. Igår shoppade vi lite innan vi åkte hemåt igen. Uppskattat!!
    Måste ju passa på innan vi har en liten korv att ta med oss överallt ju

Tänk att i morgon kan vi säga att "nästa månad får vi en bebis"!! Häftigt!!

Vad mysigt att bo på hotell! Ja man får passa på att bara rå om varandra =)
    Ja herre gud! Nästa månad så är det dags! Tiden verkligen springer iväg!!!
  • Jaya
    Emelle skrev 2010-10-31 15:19:26 följande:
    Ja visst går det fort nu. Och det är ju bra tycker jag .-D

Och det var jätteskönt att bara få sova, äta gott och överraska honom. Han hade inte en aning...
    MFJG skrev 2010-10-31 14:34:29 följande:
    Sitter och skriver mitt förlossningsbrev just nu..
    Borde ta tag i det jag med...
    Javisst ä det skönt att tiden går snabbt nu! Vi längtar ju efter våra bebisarSkrattande

Mysigt! Då blev han glad kan jag tänka migGlad
  • Jaya
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-01 09:36:18 följande:
    Tänkte fråga nu hur många är kavr som ska ha i december Tungan utevill ju inte vara ensam i tråden hahaha
    Ja jag är kvar iaf.. än så länge! haha det verkar som om ingen bebis vill vänta tills december Flört

Idag går jag in i vecka 34 (33+0). Och idag är det dags för andra gången med föräldragruppen. Vi ska prata om smärtlindring. Jag ska fråga om epidural och tatuering, har ju en gaaaanska stor på ryggslutet (läs halva ryggen).

Igår skrev jag en telefonlista. jag tänker såhär, att när det väl sker så har man (jag) inte alla hönsen hemma, så jag skrev upp alla tänkbara nummer som vi kan tänkas behöva.
    Telefonnummer till:
    förlossning
    taxi till förlossning
    svärmor
    svärfar
    mamma
    Sambons jobb
    sambons mobil

skrev även upp personnummer på mig och fullstädnigt namn (myndigheter brukar alltid stava fel på mitt efternamn, så jag skrev upp det i fall sambon ska ringa )
    Skrev också upp adressen hit.

det är mycket som stöd för min sambo, med mitt personnummer och så. Och så kan det vara skönt att ha ala nummer på papper när det är dags istället för att fiffla med mobilen och leta nummer.

LYCKA TILL SaraKlippan!!!
  • Jaya
    SaraKlippan skrev 2010-11-01 11:22:02 följande:
    Tack för alla fina ord :) vi har bestämt oss för kejsarsnitt nu och det kommer att ske inom de närmsta timmarna! Är jätte nervös och vet inte riktigt hur ja ska smälta allt! Kommer in o uppdaterar så fort ja kan!
    det kommer gå bra!!
    Snart har ni er bebisSkrattande
  • Jaya
    SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:
    Hej allihopa! :) Igår kl 12:28 föddes vår lilla pojke med kejsarsnitt 5 veckor för tidigt. Han vägde 2455 gram och är underbart fin och klara sig jätte bra med andning o så. Vilken lycka när man hörde hans skrik när de plockade ut honom! Jag och min sambo började båda stor tjuta där bakom skynket! Lite jobbigt sen när de tog ut honom o sambon följde med o ja fick ligga kvar där utan mina prinsar! Dröjde ca 2 timmar innan ja fick träffa vårt barn men som tur var så va sambon med honom hela tiden och det var underbart när ja kom åkande i sängen o fick se min sambo sitta där med vårt lilla knyte på bröstet! Lyckotårarna bara sprutade! Sen fick ja lille Benjamin till mig och låg kvar där med honom på bröstet till kl 23:00 då vi var tvugna att få lite sömn. Han var jätte duktig o fick mat genom sond men var ändå lite sugen på tutte o försökte att sutta lite från mina bröst! Nu ligger ja här o har precis vaknat o vill bara komma till min pojke igen! Min sambo sover, jag har svårt för att sova mer o har lite ont. Har precis fått smärtstillande och ligger här o oroar mig för hur det ska gå när ja behöver bajja! Rädd för att röra mig då de gör rätt så ont o känns obehagligt! Undrar hur lång tid de tar innan ja kan röra mig någorlunda igen? Hade gärna skickat en underbar bild men ja kan inte bifoga bild när ja är här inne i mobilen :( så ni får vänta ett tag till! Vi kommer kanske att få åka hem i slutet på veckan! Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar :) ni är underbara!
    STORT GRATTIS till er! Så skönt att allt gått bra!Glad 
    Vi väntar spänt på bilder!!!
  • Jaya
    Haligh skrev 2010-11-03 09:41:33 följande:

Måste också visa vad vår lilla ska få sussa i de första månaderna - i en moseskorg! Bilden är tagen från Bontis hemsida men det är en exakt likadan (köpte begagnad ska jag tillägga) Tänkt försöka mig på att sy en söt volang runt omkring, men man är ingen fena med symaskinen direkt Den har ljusblått foder inuti och vi vet ju inte könet, tänker att en tös inte bryr sig så mkt om det heller
    Vi funderar på att köpa en sådan med! Har sett en på babyproffsen, ser så härliga ut!
  • Jaya
    ondar skrev 2010-11-03 09:47:00 följande:
    Är tillbaks från BM och bebis har inte vänt sig, precis som jag redan visste. Så på tisdag blir det vändningsförsök med Liten.
    Hoppas bebis har vänt sig tills dess, det är ju inte helt omöjligt!
  • Jaya

Angående skötbord så har vi ett bebisrum som ligger precis vägg i vägg med vårt sovrum, med ett valv emellan, alltså ingen dörr.
    Där har vi en spjälsäng, en byrå, en babysitter,en mysig rottingfotölj och ett skötbord.
    Vi köpte vårt skötbord från babyproffsen, Troll. Ganska brett, mycket stabilt en låda och två stycken hyllor under som är lika stora som själva ytan på skötbordet. Det är förra årets skötbord så det var billigare än det nyaste. Flört
    Det är väl det största impulsköp vi gjort till bebisen, det var meningen vi skulle hitta något på blocket,men så hittade vi detta och var fast!

• Jaya
    ondar skrev 2010-11-05 08:52:01 följande:
    Fyller 26 idag. Sista födelsedagen som "omamma" som någon skrev på min facebook igår:). Hihi.
    Mamma var inne igår på kaffe o kaka och jag fick en så himla fin present <3.
    En kamera! Det har jag önskat mig hett i så många år men aldrig haft råd att köpa själv. Vi köper egentligen inte så där dyra presenter till varann i familjen, om vi ens köper nåt. Så blev rörd, glad och chockad.
    Nu kan bebis fotas med annat än mobilkameran när den kikar ut:D:D:D.
    Så idag ska jag o taxen ut och fota hela dagen, om han bara vaknar någon gång- slappisen Hjärta
    Grattis!!! Perfekt med en kamera som present! Glöm inte att packa ner den!{#emotions_dlg.flower}
  • Jaya

hej alla!

Idag har jag lyckats sova till halv nio! Det är verkligen något av ett rekord, för jag brukare vakna vid 6 tiden på morgonen, och sedan är det omöjligt att somna om.
    Idag harjag börjat packa bb-väskan. Använde skötväskan, som jag läst att någon annan gjort och packade ner allt till bebben däri. Sedan tar vi en sportbag och packar mina och sambons saker. Allt kan man ju itne packa i förväg, men det mesta.
    Har skrivit förlossningsplan också, skönt att ha den fixad.

Börjar faktiskt känna mig lite nervös nu, har varit cool lugn och tagit allt som det kommer, men nu börjar nervositeten smyga sig påObestämd

Sak till sista träffen med föräldragruppen på måndag och sedan BM på onsdag. Ska prrata med henne om mina sammandragningar, har kännt molvärk och haft sammandragningar en del numera. Hur ska jag klara  praktik i 3 veckor till?!?Rynkar på näsan vill ta det lugnt nu !

Svar på tråden December Bebis 2010 :)